پیش بینی وقوع بادهای موسمی

31 ارديبهشت 1398 - 22:11
پیش بینی وقوع بادهای موسمی

اخیرا در دانشگاه MIT تحقیقی انجام شده که در آن به بررسی تغییرات بادهای موسمی قبلی پرداخته شده است. محققان امیدوارند که از این طریق بتوانند رویدادهای آتی را پیش بینی کنند. هرساله با فرا رسیدن فصل تابستان و تغییرات اقلیمی، باد و باران های شدید در جنوب شرقی اسیا آغاز می شود. به طور کلی دلیل این بادها و باران ها را می توان افزایش اختلاف دمای زمین و اقیانوس دانست. اغلب موارد پیش بینی این رویدادها به راحتی قابل انجام نیست.

دانشمندان دانشگاه MIT دریافته اند که فعل و انفعالات بین بادهای جوی و آب های اقیانوس جنوب هند تاثیر قابل توجهی بر زمان و شدت این تندبادها در این منطقه دارد. این تحقیقات نشان داد که در فصل تابستان با افزایش دما در شبه جزیره هند،‌ تندبادهای شدیدی هم رخ می دهد که کل اقیانوس هند و جنوب اسیا را در می نوردند. بادها با حرکت به سمت شمال، منجر به حرکت آب های اقیانوس به سمت جنوب می شوند. حرکت آب منجر به انتقال حرارت،‌ کاهش دمای اقیانوس و افزایش گرادیان دما بین خشکی و اقیانوس می شود.

با بررسی مکانیسم انتقال حرارت، می توان راهی جدید برای کنترل بادهای موسمی در جنوب آسیا و سایر مناطق دنیا در پیش گرفت.

منبع

سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
فایل اکسل سوله
سلام سوله ای رو بر اساس فایل اکسل بار باد بارگذاری و طراحی کردم ولی کارفرما به دلیل اینکه اکسل قفل دارد نمی پذیرد و اذعان می دارد که نتایج درست نیست . و به محاسبات آنلاین سایت جاباکوس ارجاع می دهد
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری استاتیکی و دینامیکی باد و اعمال آن در Etabs
سلام ... کسی از دوستان فایل ایتبس یک ساختمان بتنی چند طبقه در حالتی که بارگذاری باداستاتیکی و دینامیکی بهش اعمال کرده باشه داره؟
عکس کاربر
0پاسخ
محاسبه بار باد در سوله با نرم افزار تحت اکسل
سلام .سوله ای که من طراحی میکنم از 3 قاب تشکیل شده با توجه به خروجی نرم افزار که برای قاب میانی و قاب شماره 2 مقادیر مختلفی میده من چیکار کنم.چون قاب میانی من همان قاب شماره 2 هستش.کدوم رو معیار طراحی قرار بدم .با تشکر.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...