ساختمان دانشگاه هنینگ لارسن با نمایی متحرک در پاسخ به تغییر گرما و نور-اختصاصی 808

2 مرداد 1394 - 09:37
ساختمان دانشگاه هنینگ لارسن با نمایی متحرک در پاسخ به تغییر گرما و نور-اختصاصی 808

ساختمان دانشگاه هنینگ لارسن با نمایی متحرک در پاسخ به تغییر گرما و نور

طبق خواسته معماران، این ساختمان برای اولین بار به اهداف دقیق انرژی برگرفته از دستورالعمل های ساختمانی 2015 دانمارک دست یافت.
موتیف مثلثی سایبان فلزی مشبک نما، شامل 1600 پانل در کل، اشاره به شکل ساختمان دارد.

سنسورها که بر مقدار گرما و نور در اطراف ساختمان نظارت دارند ، اجازه می دهند پانل های نما از حالت باز به نیمه باز و به کاملاً باز تغییرکنند. حتی زمانی که به طور کامل بسته شده اند، مقدار کنترل شده نور طبیعی، از طریق یک الگوی سفارشی به شکل روزنه های گرد، که برخی از آنها شبیه به بازشوهایی مانند آمیب (جانوری تک سلولی) می باشد، قادر به تابش است.

Kolding Campus Building at SDU by Henning Larsen


لوئیس بکر، مدیر طراحی در هنینگ لارسن، گفت:"شکل مثلثی توسط سایت ایجاد شد"."ما می خواستیم از فضای داخلی برای فضای عمومی خارجی دست بکشیم، و از مزیت رودخانه کولدینگ در نزدیکی آن استفاده کنیم."

Kolding Campus Building at SDU by Henning Larsen



او اضافه کرد :"موقعیت محوری ساختمان یک میدان مرکزی آفتابی بین دانشگاه و رودخانه ایجاد می کند و مانع از رویارویی جهت شمال ساختمان با نور خورشید می شود". "معلوم شد که مثلث شکل بسیار خوبی برای استفاده از فضای داخلی، بود."

فضاهای کلیدی در داخل ساختمان 13700 متر مربع - از جمله آتریوم و یک سالن سخنرانی است، که پلان های مثلثی آنها را نشان می دهد . دال های بتنی که در سمت چپ نمایان هستند، مزیت افزایش ظرفیت حرارتی را بدست می آورند. سیستم تهویه، تقریباً از طریق کانالهای سنتی، که هر دو هزینه های انرژی و ساخت را کاهش دهد، با صفحات سقف یکپارچه است.
چراغ کارآمد LED در کل ساختمان استفاده می شود، در حالی که سیستم های فتوولتائیک و پانل های خورشیدی- گرمایی به طور چشمگیری مقدار انرژی گرفته شده از شبکه را کاهش می دهد.

بکر گفت: " نیاز به انرژی با 50 درصد اختلاف نسبت به ساختمان های مشابه همان نوع در دانمارک، از طریق معیارهای طراحی پسیو و پیاده سازی سیستم های کارآمد و هوشمند کاهش می یابد." "لازم به ذکر است که استانداردهای انرژی در دانمارک، دقیق ترین استاندارد در جهان است."نور آسمان آتریوم مرکزی ، از پله ها و گربه روها عبور می کند. در شب، هنگامی که ساختمان را از داخل روشن است، از دورنسبت به طول روز شفاف تر به نظر می رسد و یک ارتباط بصری از خارج با عملکرد های داخلی دانشگاه ایجاد می کند.

 Kolding Campus Building at SDU by Henning Larsen

بسیاری از کلاس های درس و فضاهای اجتماع، دیوارهای شیشه ای شفاف برای به حداکثر رساندن شفافیت و سایبان های مجهز ، برای اینکه انعطاف پذیری و حریم خصوصی که مورد نیاز است را تامین کنند، دارند.

 

بکر گفت: "این دانشگاه می خواست یک محیط پر انرژی، معطوف به جامعه آینده، و با افزایش تعامل بین اساتید، پژوهشگران و دانشجویان ایجاد کند". "همچنین فضاهایی برای مطالعه آرام، لازم بود. ما دفاتر شیشه ای محصور را در پیرامون، روبروی بالکن های عمومی قرار دادیم. گروه های کوچکتر می توانند در محیط دایره دور هم جمع شوند."

 

 

 

 Kolding Campus Building at SDU by Henning Larsen

 

Kolding Campus Building at SDU by Henning Larsen

 

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

 

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
آسایش بصری و شبیه سازی نور در ساختمان
با سلام و احترام از پلاگین دی سیم که برای شبیه سازی نور روز استفاده میشود، در واقع برای فراهم کردن آسایش بصری هست؟ یا بهتره بپرسم که شبیه سازی آسایش بصری با دی سیم هست؟
عکس کاربر
0پاسخ
طراحی پلان طبقات مسکونی
سلام.من در طراحی نقشه با موردی روبرو شدم.از دوستان تقاضا دارم نظرات کارشناسانه خودشون رو ارائه بفرمایند.من یک ملک ۱۳۳۲ متری شمالی دارم که از تجمیع سه ملک ۴۴۴ متری شمالی مجاور هم هر کدام با عرض ۱۲ و طول ۳۷ حاصل شده است.سطح زیر بنا ۳۶ متر بر و ۲۲ متر عمق دارد و فقط از سمت جنوب(حیاط) نور دارد.قرار است در هر طبقه ۶ واحد ساخته شود.دوستان چگونه ۶ واحد را طراحی میکنند.اتوبوسی با قرارگیری راه پله و راهروی بین واحدها در شمال زمین و انتهای ساختمان؟یا چیز دیگری به ذهن دوستان میرسد.؟من یک اتود زدم با دو واحد اتوبوسی در دو گوشه غربی و شرقی و بین انها ۴ واحد که دو واحدبزرگ ان جنوبی و دارای نورگیری از فضای ازاد و رو به حیاط و دو واحد کوچک بدون دسترسی به فضای ازاد و با نورگیری فقط از نورگیر.اما طبق ضوابط طرح تفصیلی تمام واحدها باید به فضای ازاد دسترسی داشته باشد.چیزی به ذهنم نمیرسه.دوستان لطف کنند من رو راهنمایی بفرمایند.ممنونم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...