خیلی بزرگ، بیش از حد پرهزینه، خیلی زشت - شروع بدی برای استادیوم توکیو-اختصاصی 808

20 تير 1394 - 11:13
خیلی بزرگ، بیش از حد پرهزینه، خیلی زشت - شروع بدی برای استادیوم توکیو-اختصاصی 808

پنج سال دیگر ، میلیاردها مخاطب، بازی های المپیک را از توکیو تماشا خواهند کرد. اما حتی قبل از اینکه یک تیر از استادیوم جدید المپیک شهر ساخته شود، این استادیوم، محبوب نیست .
این هفته دولت ژاپن گفت: این پروژه با یک طراحی بحث برانگیز پیش خواهد رفت، با وجود انتقاد از بهترین معماران ژاپن ، و هزینه های سازه هوای فشرده از 250 بیلیون ین- نزدیک به 90 بیلیون ین، بیشتر از آنچه انتظار می رفته است.

تصویری از استادیوم بازی های المپیک 2020 در توکیو، طراحی شده توسط معمار عراقی - انگلیسی زاها حدید.
شهر توکیو این شانس را دارد که دولت ژاپن بیشتر هزینه های پروژه را پرداخت کند. ، شهردار توکیو، می گوید: این ورزشگاه، تا کنون بزرگترین استادیوم در تاریخ المپیک است، که بیش از حد حجیم و پرهزینه است.
طراحی، توسط معمار لندنی، زاها حدید، طرحی شبیه به یک لاک پشت با 70 متر ارتفاع که بالای یکی از چند فضای سبز بزرگ مرکزی توکیو نشسته، انجام شده است . معترضان ، قبل از آن که باغ بیرونی معبد تاریخی میجی تخریب شود و ساکنان قدیمی منطقه را اخراج کنند، برای جلوگیری از ساخت و ساز در این تابستان عهد کرده اند.
بودجه و خرابکاری های معماری، نقل قول های مراسم المپیک هستند. بسیاری از اقتصاددانان هزینه میزبانی بازی های 2004 را به دلیل ایجاد بحران بدهی های جاری یونان مورد انتقاد قرار می دهند.
میانگین هزینه بازی های سال 1960، به بزرگی 179 درصد بوده است. ژاپن می تواند اعتیاد خود را به کمکهای مالی دولت مانند اولین بازی های المپیک در سال 1964 کم کند، که مستلزم تخریب بخش وسیعی از توکیو قدیمی است .
با این حال، تویو ایتو از فینالیست های مسابقات طراحی استادیوم می گوید: طرح معماری برای بازی های سال 2020 "یک ظرف غذا است"، او می گوید: این شرکت قرار است سقف های جمع شونده بسازد.
شیمومورا برای کاهش هزینه ها دستور داده است ورزشگاه پنج مترکاهش ارتفاع یابد و تقریبا یک سوم از 80,000 صندلی اش را حذف کنند.
تقاضای او مبنی بر این بود که توکیو 50 بیلیون ین به ساخت و ساز این پروژه که بوسیله شهردار شهر مدیریت می شود ، اختصاص دهد.
ماسوزو می گوید: شهر همچنین زمانی که جمعیت شرکت کننده، المپیک را ترک کرده اند، مجبور به پرداخت هزینه برای نگهداری استادیوم، خواهد شد. در ماه می، او مقایسه به یاد ماندنی از بیمه های دولت کرد که این پروژه هنوز در دوره ارتش امپراطوری ژاپن است ،که اصرار داشت پیروز جنگ جهانی دوم باشد.
با عدم توافق بر سر این که چه نهادی هزینه ها را پرداخت کند، شورای ورزشی ژاپن، نهاد دولتی ناظر استادیوم، یک پیمانکار را برای ساخت آن استخدام کرد. شورا نگران است که این پروژه به موقع برای جام جهانی راگبی، که ژاپن در سال 2019 میزبانی خواهد کرد، به پایان نرسد.
منتقدان می گویند : اختلاف برسر نمونه نمایشی از معتبر ترین رویداد ورزشی جهان که مطرح شده بود و طرح ژاپن که از آغاز ناقص بود را نشان می داد. بسیاری از منتقدان می گویند که دولت در حال حاضر تنها به طرح اصلی به منظور حفظ ظاهر و زمان چسبیده است. نتیجه نهایی بعید است که کسی را راضی کند.

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .