واتس بار، اولین نیروگاه هسته ای که الزامات نیروگاه فوکوشیما را ارتقاء می دهد-اختصاصی 808

17 تير 1394 - 09:16
واتس بار، اولین نیروگاه هسته ای که الزامات نیروگاه فوکوشیما را ارتقاء می دهد-اختصاصی 808

نیروگاه هسته ای واتس بار در نزدیکی شهر اسپرینگ، به اولین نیروگاه هسته ای در امریکا با تصویب قانونی جهت تامین تجهیزات و استانداردهای ایمنی در پی زمین لرزه و سونامی سال 2011 در نیروگاه هسته ای فوکوشیمای ژاپن، تبدیل شده است.
کمیسیون ساماندهی انرژی هسته ای آمریکا گفت که مقامات ایالت تنسی، سیستم های ایمنی نیروگاه، تجهیزات پمپاژ اضطراری و برنامه های حفاظت پیشگیرانه را برای حفظ کامل واتس بار در مقابل هر بلای طبیعی و یا انسانی شبیه به آنچه درسیستم های ایمنی سه از پنج راکتور نیروگاه هسته ای فوکوشیما رخ داد، ارتقاء داده است.
تصویب، یکی از آخرین گام های مهم TVA برای به دست آوردن مجوز های هسته ای شروع به کار راکتور دوم در نیروگاه واتس بار در نزدیکی شهراسپرینگ است. اولین واحد هسته ای جدید نزدیک به دو دهه است که به شبکه آمریکا اضافه شده است .

"هر تاسیسات هسته ای، در برخی نکات ، حتماً باید آنچه که برای اطمینان از ایمنی کارگران و مردم در صورت حادثه ای شبیه به آنچه در فوکوشیما روی داد را در نظر بگیرد ." اسکات بروکس سخنگوی TVA گفت: "ما در استراتژی های کاهش خطرات در واتس بار حتی قبل ازاینکه NRC با الزاماتش اعلام شود، پیشرو بوده ایم و به عنوان یک نتیجه ما اولین نیروگاه هسته ای در این کشور هستیم که توسط NRC بازرسی شده و ما آن را پشت سر گذاشته ایم ."
بازرسان NRC در ماه آوریل ساختمان 80 میلیون دلاری TVA را بررسی کردند، مخزن بتنی برای ذخیره تجهیزات و ژنراتورهای پشتیبان، همراه با واحد دیزل ژنراتور TVA و دیگر سیستم های ایمنی جدید و پیشرفته، مورد استفاده قرار گرفت. تجهیزات و روش های افزوده شده در نیروگاه واتس بار برای تطابق با تغییرات بر اساس تجزیه و تحلیل ایمنی بخش فوکوشیما از NRC، به اجرا در آمد.
در ژاپن، تشعشع رادیواکتیو از فوکوشیما طی چهار سال گذشته، در اتمسفر و اقیانوس آرام منتشر شد که یک زمین لرزه و سونامی درپی آن ساختمان های راکتور و سیستم های پشتیبان را نابود کرد و مقامات را مجبور به تخلیه 160.000 از ساکنان این منطقه کرد. به حدود نیمی از ساکنین اجازه داده نخواهد شد حتی تا سال 2017 به خانه های خود بازگردند .
فوکوشیما از نیروگاه هسته ای که چندین فاجعه در یک زمان در آن رخ داد، خسارت دید. نائومی رئیس شرکت برق توکیو اذعان داشت که فاکتورهای "فرهنگ ایمنی، مهارت ها و توانایی همگی ناکافی بودند " و به بحران هسته ای، که مقامات قبلاً فکر نمی کردند اتفاق افتد، کمک کرده است.
TVA بیشترین امکانات را با پیروی از قوانین جدید نیروگاه فوکوشیما به منظور سرعت بخشیدن به اتمام مرحله نهایی 4.2 بیلیون دلاری، ساخت واحد دوم راکتور واتس بار، به کار می برد. این نیروگاه در سال 1973 آغاز شده و تاکنون چندین بارآغاز شده و متوقف شده است.
TVA در حال حاضر تجهیزات را در واحد دوم واتس بار ، زیر نظر باز

 

رسان NRC آزمایش می کند، که اطمینان یابند، تجهیزاتی که بیش از چهار دهه گذشته نصب شده اند، در دمای 586 درجه (فارنهایت) و 2235 پوند فشاردر هر اینچ مربع ، که لوله ها و سیستم های ایمنی هنگام فعالیت نیروگاه هسته ای متحمل می شوند، به خوبی عمل می کنند .



برای جلوگیری از یک فاجعه مشابه در واتس بار، TVA باید مانع شکستن نیروگاه شود و یا در صورتی که نیروگاه با یک گردباد و یا موشک، مورد حمله قرار گرفت، TVA از تجهیزات آسیب پذیری سیل و سیستم های پشتیبان استفاده کند و یک مخزن بتنی را برای ذخیره نیروی پشتیبان و ترمیم تجهیزات بسازد.
اگر "آزمون عملکردی گرم" در ماه گذشته آغاز شده، به درستی اثبات می کند ، NRC منتظر صدور مجوز برای راکتور واحد 2 ، در اواخر تابستان و یا اوایل پاییز است. بروکس گفت: سپس TVA سوخت هسته ای را در هسته رآکتور بارگذاری می کند و بعد از این سال، تست قدرت صعود را شروع می کند.
منبع:+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه