اولین ساختمان اداری چاپ سه بعدی در دبی-اختصاصی 808

12 تير 1394 - 11:28
اولین ساختمان اداری چاپ سه بعدی در دبی-اختصاصی 808

اولین ساختمان اداری چاپ سه بعدی ، با چاپ سه بعدی کامل مبلمان ودکوراسیون داخلی که در دبی ساخته شده است.
در حال حاضر فکر یک ساختار چاپ سه بعدی مانند یک خانه یا آپارتمان، بسیاری از ما را متعجب نمی کند. ما یک حقیقت را می دانیم که چندین پروژه بلند پروازانه برای ساخت چنین سازه هایی در حال حاضر در جریان است. اکثریت این ساختمان ها تنها از چاپ سه بعدی برای دیوارهای خارجی خود، به عنوان نوعی جایگزین استفاده از بلوک های بتنی و یا فریم چوبی استفاده می کنند.

 


با این حال، کمیته ملی نوآوری امارات متحده عربی، پروژه ای که همه چیز بیشتر از یک یا دو مرحله انجام خواهد شد را به نمایش گذاشته است. این کمیته، و همچنین شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی، می خواهد امارات متحده عربی به یک مرکز فن آوری جهانی، وقتی که این پروژه به معماری و طراحی می رسد، و یک برنامه ریزی برای چاپ سه بعدی ساختمان کاملاً اداری ترتیب داده می شود، تبدیل کند. نه تنها دیوارهای خارجی چاپ خواهد شد، بلکه دیوارهای داخلی و مبلمان نیز چاپ خواهند شد.
رهبری این پروژه وین سان گلوبال، شرکتی که چاپ سه بعدی یک ساختمان آپارتمانی و همچنین یک خانه در چین اواخر سال گذشته را انجام داده، خواهد بود ، همانند گنسلر، تورنتون توماستی و سیسکا هنسی، تمام شرکت های مهندسی و معماری که در این امر پیشتاز هستند.

d2

رئیس کمیته ملی نوآوری امارات متحده عربی توضیح داد:"ایده چاپ سه بعدی ساختمان فقط یک رویا بود، اما امروز به یک واقعیت تبدیل شده است ". "این ساختمان گواهی بر بهره وری و خلاقیت تکنولوژی چاپ سه بعدی خواهد بود ، که به اعتقاد ما ، نقش عمده ای در تغییر شکل ساخت و ساز و بخش های طراحی، بازی خواهد کرد. هدف ما استفاده از مزایای این رشد با تبدیل شدن به یک مرکز جهانی برای نوآوری و چاپ سه بعدی است. "
برای چاپ 2000 فوت مربع ساختمان، مهندسان از یک چاپگر به طول 20-فوت استفاده خواهند کرد ، که در محل ساخت، واقع در یک تقاطع شلوغ درست در قلب دبی، مونتاژ می شود. آنها بتن مسلح ویژه (SRC)، پلاستیک مسلح با فیبر (FRP) و شیشه مسلح با گچ (GRG) را برای ساخت اجزای مختلف سازه ای و تزئینی ساختمان استفاده خواهند کرد. کل زمان ساخت و ساز تنها چند هفته خواهد بود، در حالی که هزینه های نیروی کار80 -50٪ و زباله ساخت و ساز بین 60-30٪ کاهش می یابد.

بسیار جالب است بدانید چه چیز دیگری از این پروژه تولید خواهد شد ، دبی قصد دارد تا بیانیه ای در مورد قدرت فن آوری خود خطاب به جهان منتشر کند . جالب توجه است که شرکت وینسان این ساختمان اداری را در محل، به جای چاپ دیوارها و حمل و نقل آنها به محل ساخت، چاپ می کند، مانند آنچه درسایر سازه های چاپی خود انجام می دهد.

d1

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...