استفاده از بلوک های ژئوفوم برای جلوگیری از فرونشست دال پل-اختصاصی 808

1 تير 1394 - 14:00
استفاده از بلوک های ژئوفوم برای جلوگیری از فرونشست دال پل-اختصاصی 808

محققان دانشگاه تکنولوژی آرلینگتون از بلوک های ژئوفوم برای حفظ دال پل از فرونشستن استفاده می کنند.

آرلینگتون، تگزاس - یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه تگزاس آرلینگتون است که از بلوک های بزرگ سبک ژئوفوم به منظور تقویت زمین زیر جاده ها و پل ها و کم کردن فرونشستن جاده ها و پل ها استفاده می کند. Anand Puppala، رئیس دانشگاه تکنولوژی آرلینگتون مسئول پژوهش در دانشکده مهندسی و استاد محقق برجسته در بخش مهندسی عمران، گفت که اکثریت بزرگترین شهرهای جهان، اغلب در مناطق نزدیک آب ساخته شده است، دارای خاک نرم و متراکم هستند. او گفت تعداد زیادی از 52000 پل در تگزاس دارای مشکلات دست انداز و بیرون زدگی در قسمت ورودی به علت فرونشستن خاک زیر دال کف آنهاست. اهدای 336.000 دلار کمک های بلاعوض از وزارت حمل و نقل تگزاس توسط UTA ، مرکز زیرساخت های پایدار و انعطاف پذیر عمرانی دریافت شده که به Puppala و محقق شرکتش ، استادیار Yu ، اجازه خواهد داد استفاده از بلوک های ژئوفوم را به منظور رفع مشکل آزمایش کنند. اندازه بلوک ها حدود 6.5 فوت (حدوداً 198 سانتی متر) طول، در 2.5 فوت (حدوداً 76سانتی متر) عرض، در 2.5 فوت ارتفاع است.
دکتر Puppala گفت: "اگر شما چیزی سنگین، مانند یک جاده و یا یک پل را در خاک نرم قرار دهید، به خاک زیرین فشار می آورد که با گذشت زمان آن را فشرده می کند". "بلوک ژئوفوم، رسوبی که می تواند انباشته شود را کاهش می دهد، و فشاری در خاک ایجاد نمی کند، بنابراین سازه ها ایمن تر و بسیار پایدارتر هستند. آنها همچنین سازگار با محیط زیست هستند و طراحی آنها به گونه ای است که افت نمی کنند. "
دکتر Puppala و دکتر Yu و تیم خود، بلوک ها را نزدیک پلی دربزرگراه 67 ایالات متحده و بزرگراه 174 درمنطقه جانسون به منظور تلاش برای کاهش افت جدی در ورودی پل نصب کردند. این منطقه از سال 1995، با توجه به بارهای ترافیکی کامیون های سنگین، 17 اینچ افت کرده، که نزدیک به یک اینچ در هر سال بوده است. تیم UT آرلینگتون خاکریزی در نزدیکی پل را با بلوک های ژئوفوم در سال 2012 جایگزین کرد. در سه سال گذشته از زمان نصب ، این تیم در مجموع کمتر از یک اینچ افت را اندازه گیری کرده است.
کمک های بلاعوض اجازه نظارت بیشتری را جهت اطمینان از ادامه کار بلوک ها خواهد داد. دکتر Puppala گفت: " قبلاً چند روش به منظور جلوگیری از فرونشست مورد استفاده قرارگرفته بود ، اما مفید نبود." "ما با نتایج استفاده از ژئوفوم تاکنون ترغیب شدیم. ما در حال بررسی استفاده از این ماده در دیگر بخش های پل نیز هستیم. "
کارگران برای نصب بلوکها، منطقه ای که بلوکها می خواهد مورد استفاده قرار گیرد را حفاری می کنند، بلوک ها را روی یکدیگر برای رسیدن به ارتفاع و عرض لازم جاده قرار می دهند، پس از آن با خاکی که قبل از قراردادن کف روی توده بلوکها، آماده شده، پوشیده می شوند.
"خسرو بهبهانی، رئیس UTA مهندسی گفت:" تحقیق دکتر Puppala و دکتر Yu نشان می دهد که چگونه نوآوری می تواند به جهان کمک کند. "زیرساخت های بهتر به مردم، برای بهره گیری از خدمات لازم کمک می کند و رشد تجارت و صرفه جویی پول مالیات دهندگان در دراز مدت را فراهم می کند."

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

 

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه بارگذاری سقف تیرچه در اجرا
برای اجرا و بتن ریزی سقف دوم چند روز بعد از بتن ریزی سقف تیرچه ی اول میشه جکها رو رو سقف اول گذاشت و بتن ریزی انجام داد؟
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها؟
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها چند روز بعد از خارج کردن از قالب و عمل اوری هست؟.متوسط دما ۲۵ درجه
عکس کاربر
1پاسخ
ساخت ملات سیمانی برای نما
سلام . وقت به خیر . ببخشید برای کاری که در دست دارم به مشکل خوردم و نتونستم مرجعی برای دریافت جواب پیدا کنم. مجبور به این مزاحمت شدم. آیا فرمولی برای تعیین مقدار وزن مصالح لازم در تهیه انواع ملات ها داریم ؟ من باید قسمت بالای دیوار داخلی یک حمام را سیمان سفید کنم. طول این قسمت ۵ متر و عرض آن ۱ متر هست و البته زیر کار گچ کهنه و بسیار ناصاف هست. برای تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ. از هر کدام چه مقدار لازم هست ؟ میزان غلظت ملات و نحوه کار چطور ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...