یادداشت 28: تبریک سال نو به همراه ارائه خلاصه فعالیت های 808 در سال 1391

خلاصه فعالیت های 808 در سال 1391:

در سالی که گذشت با کلاس های آنلاین و هفتگی امان در آموزشگاه مجازی 808 سعی داشتم تا به شیوه مجازی کلاس های تخصصی که برای دانشجویان امکان برگزاری فیزیکی آن سخت بود را آنلاین برگزار کنم و خوشبختم که در این راه هم توانستم تا اندازه ای موفق باشم چراکه آمار کلاس های برگزار شده در دوره تابستان و پاییز و زمستان نشان میدهد که بسیاری از دانش آموختگان از دوردست ترین نقاط کشور به کلاس ها متصل شده اند و حتی چند دانشجوی ایرانی مقیم خارج از کشور و نیز دانشجوی اهل کشور افغانستان هم داشته ایم. حضور اساتید معتبر و متخصص در کشور به عنوان مدرس این دوره ها همچون دکتر تدین رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران ، دکتر نادر فنایی ، پروفسور احسانی  و ... نیز از دیگر نکات قابل توجه میباشد.

همچنین با سری جدید رادیو 808 با تدوین خوبی که دوست عزیزم سامان جعفری بر عهده داشت با شما بودم ، در ابتدای شروع رادیو پادکست های 808 خیلی فکر نمیکردم که بتواند تا این اندازه در میان شما مهندسین و انجمن های عمرانی کشورمان شناخته شود، تو 45 شماره ای که از انتشار این رادیو پادکست هفتگی میگذرد (به طور دقیق 30 شماره ای که در سال 91 از این رادیو منتشر شد) سعی کردم از زبان اساتید شناخته شده کشورمان که تماما در حوزه تخصص خودشان صاحب بیشترین تجربه کاری بودند برایتان اطلاعات آموزشی که حاوی تجارب آنها بوده است جمع آوری کنم. تعدادی از این رادیو پادکست ها را نیز از طریق اینترنت  با اساتید معتبر ایرانی مقیم خارج از ایران که عمدتا ساکن کشور آمریکا بوده اند ضبط کردیم که خود حاوی اطلاعات کمیاب تخصصی برای مهندسان عمران کشورمان بوده است.

در بخش پخش زنده همایش های عمرانی برای گرفتن اجازه پخش زنده همایش توسط تیم رادیو 808 خیلی تلاش کردم گرچه در ابتدا به دلیل جدید بودن این شیوه با مشکلات زیادی از قبیل عدم اعتماد دبیر خونه برگزاری کنفرانس ها و نیز انجمن های عمرانی کشورمون روبرو بودم اما با اعتمادی که مسئولین انجمن بتن ایران به ما داشتن تونستیم در بخش رادیو 808 اولین پخش زنده همایش عمرانی را با پخش زنده همایش و کنفرانس روز بتن امسال که در مهر ماه برگزار شد استارت بزنیم.

محصولات آموزشی سازه 808 را هم مطابق سال قبل با همکاری دوست عزیزم حسن نظری برای شما آماده پخش کردیم که به زودی  سری جدید این محصولات را نیز آماده عرصه میکنیم.

تو بخش انتشارات مجازی 808 هم گرچه در ابتدا این ایده که بتوان جزوات تالیفی تخصصی را در وب به فروش رساند یا به صورت رایگان اما تامین هزینه از سوی اسپانسر عرضه کرد خیلی ایده قابل اعتنایی از سوی دیگران دیده نمیشد اما نشان دادیم می توان به وب به عنوان مکانی برای تولید و گسترش علم هم نگاهی دیگر داشت. انتشار دو شماره مجله الکترونیکی که حاوی تماما اطلاعات تالیفی تیم 808 بوده و با همکاری دوست عزیزم پویان فخاریان به عنوان ویراستار منتشر شده است نیز از دیگر نکات قابل توجه در سال 1391 میباشد.

عمده تلاشم در سال گذشته بر این بود که بتوانم مفاهیم اولیه آموزش مجازی را بین مهندسین عمران کشورمان تا اندازه ای جا بندازم و در این راه من و همکارانم در تیم 808 به عنوان پیشرو البته با مشکلاتی بسیار نیز روبرو بودیم اما امیدوارم توانسته باشیم کاربرانمان را با افکار جدیدمان از دنیای متفاوت از مهندسی عمران تا اندازه ای آشنا سازیم تا شاید موجب تلنگوری در میان جوامع عمرانی کشورمان جهت جدی گرفتن مقوله اطلاع رسانی از طریق وب و به خصوص آموزش مجازی شود.

منتظر سری جدید برنامه های آموزش مجازی ما در سال 1392 باشید!

من و همکارانم در گروه آموزشی 808  ضمن تبریک فرا رسیدن بهار سال 1392، سال خوشی را برای یکایک شما آرزو میکنیم

مجتبی اصغری سرخی ، مدیر عامل گروه آموزشی 808 ،  1 فروردین 1392

 


مطالب مرتبط:

درباره نویسنده
عکس‌های مدیریت کل سایت

مدیریت کل سایت

امیدواریم بتوانیم در سیستم کنونی آموزش مهندسی کشورمان با کمک همکارانمان در گروه آموزشی 808 تغییری ایجاد کنیم.در این راه میتوانید با حمایت و همکاری اتان ما را دلگرم سازید.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه