مقاله تحلیلی: نمایی زنده با بتن‌های بیولوژیکی

مقاله تحلیلی: نمایی زنده با بتن‌های بیولوژیکی

آینده روش‌های طراحی، نیازمند داشتن نگرشی خلاقانه به نحوه عملکرد تکنیک‌های ساخت کنونی است؛ و همین امر ما را بر آن می­دارد تا همواره بر قابلیت‌ها و توانایی‌های این تکنیک‌ها بیفزاییم. در این بین و به هنگام استفاده از روش‌های مختلف، استفاده از مفهوم پایداری به چیزی بیشتر از یک گرایش و تمایل ارتقاء یافته و به بخشی ثابت از فرآیند طراحی تبدیل شده است و این در حالی است که راه حل‌های پایدار همواره درصدد مقابله با وضع موجود در طراحی بوده‌اند. در همین راستا، دانشمندان در گروه تکنولوژی ساخت دانشگاه Politècnica de Catalunya– BarcelonaTech (UPC)، بتنی اختراع کرده‌اند که باعث تقویت و تسریع رشد بسیاری از موجودات بیولوژیکی بر روی سطح خود می‌شود.

آنچه این بتن­های بیولوژیکی را از باغ­های عمودی و نماهای با پوشش گیاهی مجزا می­کند جداناپذیر بودن آن‌ها از سازه است. بر اساس مقاله­ای که در این رابطه در Science Daily منتشر گردید، این سیستم از سه لایه تشکیل‌شده است که بر روی المان­های سازه­ای قرار می­گیرند و در کنار یکدیگر مزایای بوم­شناختی، حرارتی و زیبایی­شناختی برای ساختمان به همراه می­آورند.

 

دریافت فایل کامل مقاله:

_conc3.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

 

پیوستاندازه
PDF icon node_9455-_nmyy_zndh_b_btn_hy_bywlwjykhy_3.pdf594.64 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های Sedigheh Vakilly

صدیقه وکیلی

کارشناسی ارشد برنامه ریزی حمل و نقل دانشگاه صنعتی امیرکبیر، فارغ التحصیل کارشناسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان، مترجم زبان انگلیسی (عمومی، تخصصی، فنی مهندسی، عمران،...)، دارای مدرک Academic IELTS
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .