مقاله تحلیلی: مقاوم سازی لبه‌ها

مقاله تحلیلی: مقاوم سازی لبه‌ها

چیزی که اهمیت دارد این است که از گزینه‌ها و سازه‌های موجود قبل از این که شروع به برنامه‌ریزی درباره یک طرح مقاوم سازی کنید، آگاهی لازم را داشته باشید.

مقاومت، پایداری و سفتی همگی از عوامل مؤثر در طراحی یک سیستم اسکلت ساختمانی هستند؛ اما در مورد ساختمان‌های قدیمی که قرار است از آن‌ها استفاده جدید و متفاوتی نسبت به قبل شود، گاهی لازم است که به لحاظ سازه‌ای این ساختمان‌ها ارتقا داده شوند.

راه‌های مختلفی برای مقاوم سازی یک ساختمان یا یک سازه وجود دارد. گاهی اوقات ساده‌ترین روش این است که مسیر اعمال بار را از طریق اضافه کردن اعضای جدید تغییر داد. اگر طبقه و سطح مورد نظر شما بتنی باشد می‌توان اتصالات برشی را برای گیردار کردن بتن در حرکات ترکیبی اضافه کرد. روش دیگر اضافه کردن اجزای پیش‌تنیده است. در نهایت، باید روشی به کار گرفته شود که بتواند خواص سازه یا عضو مورد نظر را بهبود بخشد. در هر کدام از این روش‌ها که برای مقاوم سازی انتخاب می‌شود باید ایمنی و اثرات منفی بالقوه هنگام نصب را در نظر گرفت.

در اینجا ما به چند نکته اشاره خواهیم کرد تا آن‌ها را برای استفاده در زمان مقاوم سازی تیرها و ستون‌ها و همچنین در ملاحظات جوشکاری به خاطر بسپارید.

 

دریافت فایل کامل مقاله:

reinforcment.pdf

 

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

پیوستاندازه
PDF icon node_8973-reinforcment.pdf588.93 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
0پاسخ
مشاوره در زمینه ساختن ماکت و سازه مذهبی
سلام.می خوایم برای ایام فاطمیه یه موکب تقریباً بزرگ درست کنیم و در کنارش یه سری از مکان ها و حادثه ها رو با کمترین هزینه و طبیعی بودن به تصویر بکشیم.کسی می تونه مشاوره بده در این زمینه ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .