مقاله تحلیلی :اطلاع از آهنگ خوردگی در سازه‌های بتنی

مقاله تحلیلی :اطلاع از آهنگ خوردگی در سازه‌های بتنی

هنگامی‌که سازه‌های بتنی دچار سن زدگی و زوال می‌شوند، نیاز به درک رفتار خوردگی جهت تعیین موقعیت یک سازه در طول دوره حیات آن لازم به نظر می‌رسد. یکی از موفقیت‌آمیز‌ترین روش‌های تعیین آهنگ خوردگی فولادهای مدفون، روش مقاومت قطبش خطی (LPR) است. نتایج این روش آزمایش، معیاری از جریان خوردگی (I_corr) و یا آهنگ نفوذ خوردگی فراهم می‌آورد. از این اندازه‌گیری می‌توان میزان تلفات فلزات را پیش‌بینی نمود. بر اساس روابط علمی (قانون فارادی )، میزان آهن یا فولاد تبدیل شونده به زنگ، در هنگام آزمایش قابل پیش‌بینی است. بر اساس مقادیر معلوم ایجاد زنگ در طول فرآیند زوال، کاهش مقطع در فولاد می‌تواند به تجمع زنگ مبدل گردد. از آنجایی که تجمع زنگ در نهایت می‌تواند منجر به ایجاد خرابی در بتن ‌گردد، این داده‌ها جهت پیش‌بینی عملکرد سازه‌های بتنی مسلح و نیز به‌کار‌گیری در مدل‌سازی دوام و پایایی، حیاتی می‌باشد.

 

 

دریافت مقاله : 

corrosion01.pdf

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

پیوستاندازه
PDF icon node_8733-corrosion01.pdf861.82 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های HamSol

حمیده سلطانیه

کارشناسی ارشد عمران دانشگاه صنعتی شریف
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نقشه کشی با ایتبس میت
سلام دوستان دوره یا موسسه ایو برای تهیه نقشه های بتنی با ایتبس میت کسی شرکت کرده جایی؟ میخوام مو به مو با ایین نامه خودمون نقشه ها کنترل بشه! کسی هست اموزش بده؟
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل آرماتور محاسبه شده تیر، کمتر از حد معین در مبحث نهم 9-14-5 (92)
در سازه ای 2 طبقه، ستون ها 30 * 30 بوده و تیرها هم 30 * 40 لحاظ شده است. مقدار آرماتور طولی تیر با در نظر گرفتن رابطه 9-14-5-2-1 و Asmin=pmin*b*d خیلی کمتر است. pmin=0.0035 Asmin=0.0035*30*(40-5)=3.675 عددی که در مقادیر مقاطع پایین تیرها بوسیله نرم افزار محاسبه شده از عدد حاصله بالا خیلی کمتر است. در این موقعیت چه نظر تخصصی دارید؟ چطور باید اقدام کرده و ادامه داد؟ ممنون از توجه تان. عکس مربوطه: https://s6.uupload.ir/files/2022-09-07_copy_f0t3.jpg
عکس کاربر
0پاسخ
در یک تیر بتنی با Fc=30mpa , fy=400mpa مقدار درصد آرماتور متوازن (بالانس) چقدر است؟

در یک تیر بتنی با Fc=30mpa , fy=400mpa مقدار درصد آرماتور متوازن (بالانس) چقدر است؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .