معرفی ویدئوهای مربوط به آخرین تکنولوژی های مهندسی عمرانی در وبسایت TED

معرفی ویدئوهای مربوط به آخرین تکنولوژی های مهندسی عمرانی در وبسایت TED

احتمالا خیلی های شما تابحال سخنرانی های وبسایت TED را دنبال کرده اید، سخنرانی هایی که البته در سال های قبل با اضافه شدن امکان ترجمه آنلاین و اضافه شدن زیرنویس توسط داوطلبین همکار با تد در سراسر جهان اغلب همراه با زیر نویس های فارسی در وبسایت قابل مشاهده است. ویدئوهای این وبسایت همانطور که برگرفته از خلاصه عبارت TED یعنی (Technology Entertainment Design) میباشد مربوط به سه دسته تکنولوژی ، سرگرمی و طراحی است.چند وقت پیش در یکی از وبگردی هام با چند ویدئوی جالب از  سخنرانی های (TED) روبرو شدم که باعث انگیزه ام شد تا این پست را برایتان به عنوان پنجمین خبر از بخش اخبار تحلیلی سایت بنویسم. در این نوشته قصد دارم مهندسان عمران را کمی بیشتر با ویدئوهای مربوط به آخرین تکنولوژی های مهندسی عمران وبسایت TEDآشنا کنم:

 

TED در واقع برگزاری کنفرانس های با اهداف انتقال تجربه  وایده به بهترین شکل را فراهم کرده است. TED یک مؤسسه غیرانتفاعی است که کارش این است که متفکران، دانشمندان، سیاستمداران و هنرمندانی را از همه جهان دعوت کند تا آنها سخنرانی‌هایی در مورد تازه‌ترین افکار و ابداعات و نظراتشان داشته باشند. موضوعات سخنرانی آنها بسیار متنوع است، از محیط زیست و فناوری و پزشکی  گرفته تا تاریخ و مذهب و اقتصاد. وقتی می‌گویم سخنرانی، به سخنرانی‌های خسته‌کننده فکر نکنید، صفت هیجان‌انگیز برازنده این سخنرانی‌ها هستند. اطلاعات بیشتر را می توانید از این صفحه از ویکیپدیا دریافت کنید.

TED این سخنرانی‌ها را به صورت ویدئوهایی در وب‌سایت خود قرار می‌دهد. این ویدئوها به آسانی قابل دانلود کردن هستند. بسیاری از سخنرانی‌ها زیرنویس حتی به فارسی دارند. شما در اینجا می‌توانید فهرست ویدئوهایی که زیرنویس فارسی دارند، ببینید. برای اطلاع از نحوه دانلود زیر نویس ویدئو ها همراه با ویدئوی مربوطه پیشنهاد میکنم این پست قدیمی از وبسایت 1پزشک را مطالعه بفرمایید. اگر هم شما مایلید به تیم داوطلبین ترجمه زیر نویس های تد تالک بپیوندید از این صفحه می توانید پس از یک ثبت نام رایگان و سریع به طور آنلاین ویدئو های قرار گرفته در این سایت را به هر زبانی که دوست داشتید ترجمه کنید.که با اینکار جز اینکه می توانید از اطلاعات علمی مندرج در این ویدئو ها استفاده فراوان ببرید از امکان تقویت زبان انگلیسی هم برخوردار خواهید شد.

به طور کلی پروژه TED شامل سه دسته عمده زیر میباشد:

 

    • TEDTalks 

    شامل سخنرانی های کنفرانس هاییست که تد سالانه و در ایالت های مختلف کشور آمریکا با چهره های موفق و شناخته شده این کشور برگزار می کند.اطلاعات بیشتر در ارتباط با تد تالک:

    http://www.ted.com

    یکی از سخنرانی های این سایت که یه جورایی به مهندسی عمران می شود با موضوع "چرا بایست آسمان خراش های چوبی بسازیم" میباشد.توصیحات مربوط به این سخنرانی عبارت است از:

    "آسمانخراش مى‌‌سازيد؟ سيمان و فولاد را فراموش كنيد، اين را مايكل گرين معمار مى‌‌گويد، و آن را از چوب بسازيد. همانطور كه او در اين صحبت كنجكاوى برانگيز به تفصيل مى‌‌گود، نه تنها امكان ساخت بناهاى چوبى ايمن تا ارتفاع ٣٠ طبقه وجود دارد (و البته اميدوار است كه بيشتر هم باشد)، این امر ضروریست..."

    برای دریافت اطلاع بیشتر از این سخنرانی می توانید این فیلم را از تد تالک با زیر نویس فارسی مشاهده بفرمایید.

     

    • TEDxTalks 

    سخنرانی های مستقل TEDدر کشور های مختلف دنیا با نام TEDxمیباشد که با حفظ الگو و ساختار کلی TEDدر هر کشور به طور مستقل برگزار می شود و یک نسخه از آن در وبسایت TEDx هم منتشر می شود. در ایران نیز خوشبختانه از سال پیش مقدمات برگزاری TEDxTehran توسط دانشگاه های بزرگ کشورمان از جمله دانشگاه شریف و دانشگاه امیرکبیر پیگیری شد.

     

    اولین نهاد برگزار کننده TEDx در ایران دانشگاه امیرکبیر بود که در 14 فبریه 2013 کنفرانس TEXxTehran  را برگزار کرد. به نقل قول از این وبسایت:

    " TEDxتهران، سامانه ای است محلی که طبق روال رایج به صورت مستقل و آزاد سازماندهی می شود تا با دنبال کردن فلسفه ی TED برای به اشتراک گذاشتن ایده های مفید، امکان شرکت داوطلب ها را در رویدادهای جهانی TED نیز برای شرکت کنندگان ایجاد نماید."

    اطلاعات بیشتر در ارتباط با کنفرانس تد ایکس تهران و سخنرانان و موضوعات سخنرانی شده در این روز را می توانید از وبسایت اینرویداد مشاهده بفرمایید:

    http://www.tedxtehran.ir

    تمامی ویدئوهای مربوط به این کنفرانس که در تاریخ 14 فبریه2013 در دانشگاه امیرکبیر برگزار شده است را می توانید از کانال یوتیوب این رویداد مشاهده کنید یا از طریق صفحه مستقیم مربوط به این برنامه در وبسایت دانشگاه امیرکبیر دانلود بفرمایید.

     

     

    اما یکی از سخنرانی هایی که در این روز ارائه شد توسط یکی از اساتید عضو هیئت علمی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر  با عنوان آب مجازی ارائه شده است :

    دکتر رضا مکنون عضو هیئت علمی دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شورای عالی یونسکو در ایران و کمیته ملی هیدرولوژی است. وی تحقیقات، آموزش‌ها، و ایده‌های خود را معطوف مدیریت منابع پایدار آب نموده است و مؤلف طرح پیشنهادی «دولت سبز» می‌باشد. او دارای دکتری تخصصی از دانشگاه واشنگتن، کارشناسی ارشد از دانشگاه ایلینویز و مهندسی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. اطلاعات بیشتر

    برای مشاهده ویدئوی این سخنرانی در یوتیوب از این لینک و برای دانلود این ویدئو از این لینک می توانید.

     

    اما در تاریخ 29 آگست 2013 یعنی توی همین هفته دومین رویداد مربوط به TEDx در تهران اینبار توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد. که برای کسب اطلاعات بیشتر از سخنرانان این رویداد مهم می توانید به سایت این برنامه مراجعه بفرمایید.

     

     

    • TED-Ed

    و بالاخره از دیگر پروژه های وبسایت TED ، وبسایت آموزشی TED-Ed میباشد که شامل دروسی از علوم مختلف با اهداف آموزشی میباشد.برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های منتشر شده در این سایت توصیه میکنم به وبسایت آن مراجعه کنید:

    http://ed.ted.com

     

     

    مطالب مرتبط:

    » 15TED Talks That Will Change Your Life

     

     


    نویسنده :

    مجتبی اصغری ، مدیر گروه آموزشی 808  

     

    کوتاه درباره نویسنده:
    مجتبی اصغری هستم ، کارشناس ارشد سازه  ، مولف کتب و مدرس دروس تخصصی مهندسی عمران که علاقه عجیبی به وب و IT دارم و به نوعی یک گیگ عمرانی محسوب میشم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون تشکیل تیم آموزش مجازی 808 از مهر ماه 86 شد و امروز امیدوارم بتونم در سیستم کنونی آموزش مهندسی کشورمون با کمک همکارانم در گروه آموزشی 808 تغییری ایجاد کنم.
    صفحات کاری من در شبکه های اجتماعی:
    برای ارتباط مستقیم با من کافیسبت به ایمیل شخصیم مستقیما ایمیل بفرستید.

     

     

    مطالب مرتبط:

    - دسته بندی بخش اخبار تحلیلی وبسایت Civil808

    » اخبار تحلیلی:حداقل هایی که مهندسان و دانشجویان مهندسی بایست از اینترنت بدانند

    چند توضیح:

    • شما نیز اگر مطالب مرتبط با مهندسی عمران دارید که به صورت چالشی موضوع مربوطه را  مورد تحلیل قرار داده اید می توانید به عنوان نویسنده میهمان با ما همکاری داشته باشید. کافیست از طریق ایمیل ما مطلب خود را برایمان ارسال فرمایید تا پس از بررسی در سایت منتشر شود.
    • Civil808  تنها میتواند میزبان آندسته از اخبار و مقالات تخصصی مرتبط با مهندسی عمران باشد که رعایت کننده قانون کپی رایت بوده و تحت تالیف مستقیم انتشار دهنده محتوا باشد.
    • Civil808  تنها میزبان مطالبیست که برای اولین بار چه در سطح وب و چه در سطح فیزیکی به چاپ میرسد،
    • محتوای مندرج از اطلاعات بخش نویسندگان میهمان اخبار تحلیلی آموزشی 808 با مسئولیت مستقیم نویسندگان مربوطه میباشد.
     
    درباره نویسنده
    عکس‌های mojtaba808

    مجتبی اصغری سرخی

    مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .