مقاله تحلیلی: خرافات آب در ایران - گزارشی از سخنرانی دکتر کاوه مدنی در دانشگاه صنعتی شریف

مقاله تحلیلی: خرافات آب در ایران - گزارشی از سخنرانی دکتر کاوه مدنی در دانشگاه صنعتی شریف

در 21 دی ماه 1394 سمیناری تحت عنوان "خرافات آب" در دانشگاه صنعتی شریف به سخنرانی دکتر کاوه مدنی برگزار شد.

دکتر کاوه مدنی یکی از جوان‌ترین و سرشناس‌ترین متخصصان مدیریت منابع آب در دنیا هستند. این دانشمند جوان دکترای خود را در رشته‌ی مدیریت آب و محیط زیست از دانشگاه دیویس آمریکا اخذ نموده است؛ از افتخارات اخیر ایشان اخذ جایزه دانشمند جوان علوم زمین در سال 2015 می‌باشد. همچنین ایشان، استاد مدیریت محیط زیست در دانشگاه امپریال کالج لندن است.

وی در این سمینار به باور های غلطی که در سیستم مدیریت منابع آب کشور وجود دارد و در بین مردم رسوخ نموده است، اشاره نمود.

استفاده اشتباه و نابهجا  از کلماتی چون بحران

وی به عنوان اولین باور غلط، به استفاده نا به جا از "بحران آب" به جای "مشکل آب" در کشور اشاره نمود و در تکمیل سخنان خود گفت: بحران دوره‌ی موقتی دارد و در یک مکانی رخ می‌دهد؛ در حالیکه در کشور ما  در حدود 13 سال است که می‌گوییم با بحران آب مواجه هستیم! در واقع مسئله‌ای که وجود دارد استفاده اشتباه و نابه‌جا  از کلمات است. با تکرار استفاده نابه جا از کلمات حساسیت موضوع را از بین برده‌ایم. بحران کلمه‌ایست که باید آنقدر حساسیت برانگیز باشد که کل جامعه و کارشناسان برای حل آن متحد شوند. برای مثال، در کالیفرنیا که چهار سال است با مشکل خشکسالی بی سابقه در صد سال اخیر مواجه شده است به شدت در برابر استفاده از کلمه بحران در رسانه‌ها و یا توسط کارشناسان مقابله شده است و به عنوان سال‌های کم آب و یا خشک از این مشکل یاد می‌شود.

دریافت مقاله :

iran_water.pdf

مطالب مرتبط:

رادیو808 شماره 75 ، دی ماه 94 ، مصاحبه با دکتر کاوه مدنی ،استاد مدیریت آب و محیط زیست امپریال کالج لندن

 لینک مشاهده فیلم کامل این سخنرانی

فیلم سمینار "خرافات آب" با سخنرانی دکتر کاوه مدنی 

درباره نویسنده
عکس‌های Civil808-Admin

مدیریت محتوای سایت

امیدواریم توانسته باشیم در سیستم کنونی آموزش مهندسی کشورمان با کمک همکارانمان در گروه آموزشی 808 تغییری ایجاد کنیم.در این راه میتوانید با حمایت و همکاریتان ما را دلگرم سازید.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .