مقاله تحلیلی: هر آنچه باید در شروع ساخت‌ و ساز بدانیم

مقاله تحلیلی: هر آنچه باید در شروع ساخت‌ و ساز بدانیم

 وقتی یک پروژه ساخت‌وساز شروع می‌شود تقریباً هرروز درگیر آن خواهید بود. پروژه به‌سرعت پیش می‌روید و شما باید آمادگی لازم را داشته باشید. موارد زیادی را باید نظارت کنید و متغیرهای مختلف را در نظر بگیرید. در این صنعت بیش از صنایع دیگر امکان رویارویی با خطرات وجود دارد.

وظیفه شما این است که هرروز روند پیشرفت پروژه را پیگیری کنید. شما باید پروژه‌های زیادی را مرتب و بر افراد زیادی نظارت کنید.

برای اطمینان از افزایش بهره‌وری و کاهش ریسک‌ها لازم است که در هر نقطه از کارگاه جریان کار به‌خوبی پیش رود. با کنترل دقیق این موارد می‌توانید از پیشرفت پروژه اطمینان حاصل کنید.

نیروی انسانی

برای مدیران مبتدی بهتر این است که از نیروی کاری خبره برای انجام کارها استفاده شود. این افراد مسئول واقعی مراحل ساخت هستند. نظارت بر کارها بر عهده شماست اما کار ساخت و مونتاژ را این افراد بر عهده دارند. به همین دلیل باید از نیروی کاری مناسب در پروژه استفاده کنید. این افراد باید، ماهر و مصمم باشند. باید اطمینان حاصل کنید که این افرا دبه خوبی آموزش دیده‌اند و می‌توانند در راستای اهداف کلی پروژه کار کنند. در صورت امکان باید روند استخدام تک‌تک اعضای تیم را کنترل کنید.

تجهیزات

در مرحله بعدی باید به یاد داشته باشید که نیروی کاری بدون تجهیزات مناسب نمی‌تواند کارها را به‌درستی انجام دهد. مشکلی که اغلب در خصوص تجهیزات ممکن است رخ دهد، گران بودن آن‌هاست. خرید همه تجهیزات ممکن است کل خزانه را خالی کند اما برای اینکه پروژه را شروع کنید به آن‌ها نیاز دارید؛ بنابراین چه‌کاری باید انجام داد؟ می‌توانید به‌جای خرید، این تجهیزات را اجاره کنید. به این صورت بدون اینکه هزینه زیادی صرف خرید کنید می‌توانید این تجهیزات را در اختیار داشته باشید. درنتیجه به‌طور قابل‌توجهی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

تجهیزات ایمنی

بخش مهمی از هر پروژه ساختمانی، تجهیزات ایمنی است. در حقیقت این مهم‌ترین قسمت است. طبق قانون حتی اگر این تجهیزات به یک کلاه ایمنی محدود شود، نباید کارها بدون تجهیزات ایمنی انجام شوند. باید اطمینان حاصل کنید که هر شخصی از تجهیزات ایمنی مناسبی استفاده کند. ازآنجاکه کارگاه ساخت‌وساز با خطرات زیادی روبرو است، باید از این تجهیزات استفاده کرد. برخی از این خطرات عبارت‌اند از سقوط اشیاء، تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین. مسئول تأمین ایمنی افراد کارگاه با شماست؛ بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که تجهیزات ایمنی کافی برای همه افراد در کارگاه وجود دارد.

استانداردهای ایمنی و سلامت

یکی دیگر از موارد مهم، وجود استانداردهای ایمنی و سلامت در کارگاه است. شاید بهتر باشد یک متخصص ایمنی و بهداشت استخدام کنید. به این صورت اطمینان حاصل می‌کنید که همه جوانب بهداشت و ایمنی در نظر گرفته شده‌اند. همچنین باعث می‌شود که نیروی کاری با اطمینان و احساس امنیت خاطر در محل کار حاضر شود. با استفاده از استانداردهای تعریف شده می‌توان نیروی کاری را از خطرات مربوط به بحث ایمنی و راهکارهای مقابله با آن‌ها آگاه کرد.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
0پاسخ
دریافت یا مشاهده گواهینامه نشان تعالی HSE
باسلام.من دوره اسفند ماه سال 97(4ام تا 6ام) در برج میلاد بصورت مجازی رو گذروندم و گواهینامه اون رو دریافت کردم.سازمان نظام مهندسی درخواست گواهینامه فارسی رو از من نمودند.چطور میتونم دریافت کنم؟ با تشکر (گواهینامه دریافتی به پیوست میباشد.)
عکس کاربر
0پاسخ
مدرک Hse فنی حرفه ای مورد تأیید نظام مهندسی هست؟
سلام مدرک Hse فنی حرفه ای مورد تأیید نظام مهندسی هست ؟ ؟! برا پروژه ساختمانی
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .