رپورتاژ آگهی: کتاب راهنمای جامع طراحی و اجرای جداسازی لرزه ای (مترجم: صالحین)

رپورتاژ آگهی: کتاب راهنمای جامع طراحی و اجرای جداسازی لرزه ای (مترجم: صالحین)

در بخش اخبار تحلیلی سایت تصمیم گرفتیم هرچند وقت بکبار به معرفی آندسته از کتب تخصصی مهندسی عمران بپردازیم که از لحاظ محتوای کاربردی منحصر به فرد هستند. در این خبر تحلیلی به خوانندگان وبسایت Civil808 کتاب "راهنمای جامع طراحی و اجرای جداسازی لرزه ای" را معرفی می کنیم. کتاب فوق همراه با DVD که شامل مطالب تکمیلی و همچنین PDF کتاب می باشد:  

مشخصات کتاب:

طراحی و اجرای جدازی لرزه ای

نويسنده :

علیرضا صالحین و حسن محمدی
موضوع :عمران و معماری
تاريخ چاپ :۱۳۹۲
تعداد صفحات :۸۳۰ صفحه
قطع :
وزیری
نوع جلد :
شومیز
نوبت چاپ :
اول
شماره شابك :
9786006215471
قيمت :۵۰۰۰۰۰ ريال
 

 خرید آنلاین کتاب

توضیحات مترجم :

این کتاب از چندین کتاب و مجوعه تالیفی تشکیل شده که از شامل بخش های زیر می باشد : 
  • 1- ترجمه کامل کتاب " Base Isolation of Structures Design Guidelines " از شرکت مهندسین مشاور Holmes سال 2001 .
  • 2- ترجمه کتاب " "Mechanics of Rubber Bearings for Seismic and Vibration Isolation فصل 2 تا 9 از انتشارات Wiley سال 2011 . 
  • 3- ترجمه کامل کتاب " "AASHTO Guide Specifications for Seismic Isolation Design سال 2010 .
  • 4- نکات آیین نامه های : .ASCE 7-10 , UBC 97 , IBC 2012
  • 5- مجموعه مثال های تکمیلی در رابطه با طراحی ساختمان و پل با جداساز.
  • 6- قسمت های تالیفی- گردآوری شده سیستم های دوگانه ) Hybrid ( ، اثرات ضربه زدن سازه ها (Pounding )، مقاوم سازی سازه ها با سیستم های جداساز ، سیستم های جداسازی کف طبقات ، طراحی با SAP2000 و ETABS ، سیستم های مقاوم در برابر برکنش ، مطالب تکمیلی بخش پی ماشین آلات و قسمت های مهم گزارش های MCEER و NCEER دانشگاه بوفالو.
  • 7- مجموعه دیتیل های اجرایی جداسازها در پل و ساختمان به همراه جزییات معماری ، مکانیکی و سازه ای. 
  • 8- مجموعه عکس های اجرایی مقاوم سازی و ساخت ساختمان ها و پل ها.
  • 9- سایر موارد مانند مطالعات اقتصادی ، چک لیست طراحی و ... در این کتاب تاش بر آن بوده که تمامی سیستم های جداسازی به تفصیل توضیح داده شده و جداسازهای سربی لاستیکی ، لاستیکی با میرایی بالا و لغزنده ها ) LRB ،HDRB و ) Slider به خصوص مورد بحث و بررسی قرار گیرند.
البته کتاب "راهنمای طراحی میراگر غیر فعال در برابر زلزله" (ترجمه و گردآوری شده توسط اینجانب مهندس علیرضا صالحین) نیز مکمل مباحث این کتاب بوده که مطالعه آن توصیه می گردد. کتاب شرکت هلمز شامل نکات بسیاری در رابطه با تحلیل ، طراحی و اجرای این سیستم ها می باشد. در واقع گردآوری این کتاب در سال 2011 بر اساس کتاب هلمز بوده و پس از انتشار کتاب رفتار مکانیکی جداسازهای پروفسور کلی در همان سال ، آن کتاب نیز به ترجمه اضافه گردید.مباحث بسیار مهمی چون سیستم های دوگانه آورده شده است.
در ترجمه این کتاب بسیار مدیون کتب ارزشمند مرکز تحقیقاتی MCEER (یا NCEER قدیم) دانشگاه بوفالو آمریکا بوده ام. از دیگر نقاط ضعف دیگر کتاب های موجود در این زمینه ، کاربردی نبودن آنها در طراحی و اجرا می باشد ، چرا که مهندسین نمی توانند با خواندن یک کتاب تئوری و یا تحقیقاتی به طراحی و اجراء این سیستم بپردازند.تمامی سعی اینجانب بر آن بوده است که این کتاب را با زبانی ساده نگارش یافته ، به طوری که برای مهندسین طراح ، مجری و محقیقین قابل استفاده باشد. البته طرح مباحثی چون کربرد سیستم های جداسازی در پل ها و سازه های خاص در غالب این کتاب نمی گنجد. در هر حال ، انشاء ا... که مخاطبان گرانقدر نقصان و کاستی های این کتاب را به بزگواری خویش می بخشند. البته در DVD همراه این کتاب ، چند برابر مطالب این کتاب آورده شده است و احتمالاً به اکثر سوالات شما عزیزان پاسخگو خواهد بود.این اطمینان به شما داده می شود که چنین کتاب به این جامعی و کاملی در رابطه با جداسازی لرزه ای در هیچ جای دنیا )حتی در ژاپن و آمریکا( و به هیچ زبانی گرد آوری نشده است. این امر افتخار اینجانب است که این اثر را به جامعه مهندسی ایران تقدیم نمایم.همچنین برای ایجاد آمادگی و درک بیشتر مطالب این کتاب از DVD این کتاب استفاده نموده که شامل مطالب زیر می باشد :
  • 1- قسمت اسناد : شامل دیتیل های اجرایی پل ، رکود های زلزله ، مدلسازی SAP و کتب مفید.
  • 2- قسمت فیلم : فیلم های آزمایشات ASTM ، فیلم های میراگرها ، مجموعه سخنرانی PEER & NEES و Trevor Kelly در رابطه با جداسازی لرزه ای ، فیلم های جداسازی لرزه ای ساختمان نوساز و مقاوم سازی و کلیپ های کوتاه در رابطه با مدلسازی و اجرا جداساز لرزه ای.
  • 3- قسمت عکس : مجموعه عکس های تکمیلی برای عکس های موجود در کتاب.
  • 4- قسمت نرم افزار : در دوبخش نرم افزار های General و Professional می باشد.در بخش General نرم افزارهای مورد نیاز شما پیش از استفاده از DVD قرار داده است و در بخش Professional مجموعه 11 نرم افزار به همراه آموزش و فایل های مربوطه آورده شده است.
  • 5- قسمت استانداردها: در رابطه با علم جداسازی لرزه ای ، در دنیا هر روز پیشرفت ها و تحقیقات جدید انجام شده و محصولات جدیدی تولید می گردد ،

قسمت اول این کتاب را میتوانید از اینجا دانلود بفرمایید:

دانلود قسمت اول کتاب

 سخن انتهایی مترجمین:

گردآوری کلیه مطالب حول این موضوع در یک کتاب ، امری مشکل و ناشدنی می باشد ، اما در حد توان سعی بر تحقیق و جمع آوری تکنولوژی روز بوده است. البته مطالب زیادی نیز وجود داشت که در صورت اضافه نمودن آنها به این کتاب ، صفحات کتاب بالای 1000 صفحه رفته و کتاب دیگر قابلیت چاپ شدن را نخواهد داشت. بنابراین اگر کوتاهی یا نقصانی در این کتاب ملاحضه نمودید ، پیشاپیش از حضورتان عذر خواهی می کنم.لطفاً با ارسال نظرات خویش از طریق وب سایت همیار این کتاب (www.AvistaBook.com) و  ایمیل info@avistabook.com مترجمین را در مورد نظرات خویش با خبر سازید.

برای مشاهده سایر کتاب های منتشر شده از این مولف و انتشارات میتوانید به این صفحه مراجعه بفرمایید.


مطالب مرتبط:

درباره نویسنده
عکس‌های alireza salehin

علیرضا صالحین

محقق - مولف - مترجم - پیمانکار- مشاور - ترجمه ، گردآوری و تالیف بیش از 18 کتاب تخصصی مهندسی عمران-مدیر علمی نشر دانشگاهی فرهمند - همکار بخش انتشارات ، مقالات تحلیلی و تولید محتوا
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
آیا این پکیج آموزش پشتیبانی می شود؟

سلام من قصد دارم پکیج زیر را خریداری کنم: پکیج فیلم آموزش استفاده و مدل سازی جداگرها و میراگرها در کنترل ارتعاشات لرزه ای سازه با استفاده از نرم افزارهای SAP 2000، OpenSees، SeismoStruct و Abaqus آیا این پکیج پشتیبانی هم میشه؟ یعنی مدرس پکیج سوالات احتمالی را پاسخ خواهند داد؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .