مقاله تحلیلی: چهار توصیه برای طراحی بیمارستان‌ های آینده

مقاله تحلیلی: چهار توصیه برای طراحی بیمارستان‌ های آینده

در شروع پروژه ساخت کلینیک  Cleveland، طراحان تلاش می‌کردند که «بیمارستانی برای آینده» بسازند؛ اما بیمارستانی برای آینده دقیقاً به چه معناست؟ جواب این سؤال از درک عمیق نیازهای بیماران و خدمات دهندگانی که از این ساختمان استفاده می‌کنند و روش طراحی مبتنی بر شواهد (EBD) به دست می‌آید.

اما روش طراحی مبتنی بر شواهد به چه معناست؟ برای پروژه بیمارستان Avon ، به معنای لیست کردن نظرات ذینفعان با سطح تجربه و تخصص مختلف بود. یکی از اولین گام‌ها این بود که تیم پروژه را گسترش دادند و یک محقق PhD به تیم اضافه شد تا در تعین سؤالاتی که باید پرسیده شود و اینکه چگونه یک روش EBD در فرآیند تحویل سریع طراحی وارد شود، مشارکت کند. در هر مرحله از پروژه جلساتی برگزار می‌شد که در نتیجه آن ایده‌ها شکل می‌گرفت. یکی دیگر از مزیت‌های این جلسات همکاری و همفکری اعضای تیم در مواجه با چالش‌ها بود.

نتیجه این روش غیرمتعارف یک بیمارستان 225000 فوت مربعی است که از فناوری برای ارائه خدمات به بیماران استفاده می‌کند؛ مثلاً در هر اتاق بیمار می‌تواند به‌راحتی نور، دما و همچنین سیستم‌های اطلاعات شخصی را از طریق تلویزیون‌های تعاملی کنترل کند. استفاده از تجهیزات آکوستیک فضای بسیار ساکتی را برای بیماران فراهم آورده است. هر اتاق به گونه طراحی و تجهیز شده که نیازهای مراقبت‌های ویژه را هم مرتفع می‌کند. این‌ها تنها موارد معدودی هستند که روش مبتنی بر شواهد به آن منجر شده و زندگی را برای کاربران راحت می‌کند.

 در ادامه به چهار حقیقت کلیدی که تیم پروژه از طریق روش طراحی مبتنی بر شواهد به دست آورده است، اشاره می‌کنیم.

برای ارائه پیشنهادات ارزنده، وقت صرف کنید

یک پیشنهاد باارزش در حقیقت تعهد ما در مقابل چیزی است که به مشتریان خود تحویل می‌دهیم. وقتی‌که این پیشنهاد اجرا می‌شود باید پیشرفت‌های قابل‌توجهی برای بیماران و پرستاران و بخش بهره‌برداری به همراه داشته باشد ضمن اینکه بازگشت سرمایه در نظر گرفته شود.

پیشنهاد باارزش در خصوص بیمارستان Avon  ایجاد کلینیک Cleveland بود که روش طراحی ما هم تأکید روی این موضوع را نشان می‌داد. برای مدل‌سازی اتاق بیمار وقت زیادی صرف شد، اجزای مختلفی اضافه و کم شد تا نهایتاً یک طرح نهایی که فعالیت‌های روزانه بیمارستان را بهبود می‌بخشید، شرایط را برای استقرار بیمار در بیمارستان بهتر می‌کرد و همچنین موجب صرفه اقتصادی در بلندمدت می‌شد، به دست آید.

تحقیق کنید

باوجوداینکه ممکن است یک تیمی آمادگی لازم را داشته باشد اما پذیرش یک روش جدید می‌تواند یک چالش سخت باشد. یک راه مقابله با این چالش تحقیق در خصوص طراحی مبتنی بر شواهد است. در مورد بیمارستان Avon ، تحقیقات علمی منجر به ارزیابی و اعتبار سنجی کاربردهای احتمالی شد. در روش متاسنتز داده‌های حاصل از مطالعات علمی و پارامترهای واقعی پروژه مانند فرهنگ‌سازمانی، سایت، بودجه و برنامه زمانی جمع‌آوری می‌شود. این یک فرآیند است که به محققان طراحی اجازه می‌دهد که یک مسئله خاص را شناسایی و سپس در مورد آن تحقیق کرده و شواهد علمی و پارامترهای پروژه را ترکیب کنند تا سؤال پاسخ داده شود. از این روش برای حذف نظرات و تائید بهترین روش‌ها و نظریه‌ها و درنهایت کمک به طراحی استفاده شد.

 از بیماران نظرسنجی کنید

کمی سازی کامل اینکه چگونه و چه زمانی طرح ما تجربه بیمار را بهبود می‌بخشد می‌تواند سخت باشد؛ اما اگر نپرسیم، هرگز نخواهیم دانست. بهترین راه این نیست که مستقیماً نظرات خود بیماران را بپرسیم. در بیمارستان Avon  بیماران برای درک بهتر نیازهای آن‌ها در طراحی مشارکت داده شدند. با استفاده از یک پرسشنامه آنلاین، یک مجموعه سؤال از صدها بیمار پرسیده شد. ترکیب این نتایج با شواهد علمی این امکان را داد که اهداف طراحی را اصلاح‌کرده و بر ایجاد فضاهایی که درنهایت تجربه بیمار را بهبود می‌بخشد تمرکز شود.

بعد از بهره‌برداری شرایط را ارزیابی کنید

پس از تکمیل بیمارستان Avon  در سال 2016 با همکاری کلینیک Cleveland یک پرسشنامه تهیه شد تا از بیماران و خدمات دهندگان به‌عنوان راهی برای ارزیابی پس از بهره‌برداری استفاده کرده و اثرات مثبت طراحی بررسی شود. نتایج اولیه این گزارش‌ها بسیار مثبت بودند.

 شما چه مدیر بیمارستان باشید یا طراح نظام سلامت، باید برای پروژه بعدی از خود بپرسید که آنچه می‌خواهید انجام دهید تکرار گذشته خواهد بود یا یک پیشرفت که نگاهی به آینده دارد. تجربه بیمارستان Avon نشان داده که بیمارستان‌های آینده نه‌تنها باید به نیازها پاسخ بدهند، بلکه باید نیازهای بیماران و خدمات دهندگان را هم پیش‌بینی کنند. طراحی مبتنی بر شواهد به ما اجازه می‌دهد که درک بهتری از این نیازها داشته باشیم و تجهیزاتی بسازیم که در حفظ سرمایه، بهبود شرایط بیمار و بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
چگونگی دانلود رایگان برای اعضای vip
چگونگی دانلود رایگان برای اعضای vip را لطفا توضییح دهید هر کار میکنم دانلود نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نقشه کشی با ایتبس میت
سلام دوستان دوره یا موسسه ایو برای تهیه نقشه های بتنی با ایتبس میت کسی شرکت کرده جایی؟ میخوام مو به مو با ایین نامه خودمون نقشه ها کنترل بشه! کسی هست اموزش بده؟
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی برای پروژه های راهسازی و تونل سازی
با سلام بنده آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی و بررسی آن میخواهم کتاب ،نرم افزار و هر گونه آموزش در خصوص بررسی و نوشتن صورت وضعیت پروژه های راهسازی و تونل سازی
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .