مقاله تحلیلی: کرونا چگونه موجب تغییر شیوه انجام کارها می‌ شود؟

مقاله تحلیلی: کرونا چگونه موجب تغییر شیوه انجام کارها می‌ شود؟

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ در حال حاضر یک بیماری همه گیر است که عملکرد کسب‌وکارها را در سراسر جهان متحول کرده است.

نگاهی بر این موضوع که چگونه یک بیماری همه گیر در حال تغییر بیزینس ها است و نحوه کار کردن در عصر دیجیتال می تواند تا حدی مشکل را برطرف کند.

در این مرحله، به راحتی می توان گفت همه افراد تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند. این ویروس دانشمندان و محققان را واداشت تا هرچه سریع تر به دنبال درمان یا واکسن احتمالی برای این بیماری باشند، اما این ویروس بسیار پیچیده و مقاوم است.

کووید 19 بسیار سریع گسترش می یابد. ایتالیا، ایران، اسپانیا و بخش هایی از ایالات‌متحده مانند سیاتل و سانفرانسیسکو، همگی اقدامات ویژه ای برای مهار شیوع این بیماری در پیش گرفتند. ما متوجه شده ایم که وقتی این اقدامات به خوبی اجرا شوند، مؤثر خواهند بود. پس می توان این‌گونه گفت که جوامع با اقدامات قاطع و قوی، می توانند نسبتاً سریع جلوی گسترش این ویروس را بگیرند.

اگرچه این ویروس با سرماخوردگی یا آنفلوانزای عادی متفاوت است اما اقدامات پیشگیرانه مشابهی برای کاهش شیوع این بیماری لازم است. این موارد شامل شستن مداوم دست ها، دوری کردن از تماس و تجمع های غیرضروری، ماندن در خانه یا محدودیت های دیگر برای کاهش سرعت شیوع ویروس و پیگیری آخرین هشدارها و خبرهای علمی از طریق منابع موثق مانند مرکز کنترل بیماری یا متخصصان سلامت است.

به طور خلاصه باید گفت این وضعیت در حال تغییر ماهیت کار و زندگی ماست. به لطف فناوری های مدرن، افراد بیشتری در جهان این توانایی را دارند تا بدون از دست دادن توانایی کار و درآمدزایی، به فعالیت خود ادامه دهند.

تغییر شیوه انجام کارها

دورکاری یک «هنجار جدید» است زیرا بسیاری از شرکت ها برای جلوگیری از انتشار ویروس از کارمندان می خواهند در خانه بمانند.

در حال حاضر، شرکت ها در سراسر ایالات‌متحده (و سراسر جهان) از کارمندان خود می خواهند به‌جای آمدن به دفتر، از خانه کار کنند. Viewpoint هم همین کار را کرده است.

البته که همه افراد نمی توانند دورکاری کنند. کارگران خط تولید یا مونتاژ نمی توانند ماشین های سنگینی که با آن ها کار می کنند را با خود به خانه ببرند. کارگران ساختمانی هم نمی توانند پروژه را در خانه اجرا کنند یا کارکنان بخش بهداشت و درمان یا افرادی که در خط مقدم مبارزه با این بحران هستند، نمی‌توانند فعالیت‌های حرفه‌ای خود را از خانه دنبال کنند. آمار Bureau of Labor Statistics نشان می دهد که بر اساس میانگین سال های 2017 و 2018، 29 درصد آمریکایی ها می توانند فعالیت‌های خود را در قالب دورکاری به نحو مؤثری انجام دهند.

بااین‌حال میلیون ها نفر، ازجمله حسابدارها، متخصصان فناوری اطلاعات، فروشندگان، بازاریابان، مدیران و کارمندان اداری و بسیاری از افراد دیگر می توانند با سهولت بیشتری دورکاری کنند. همه این ها در کنار بسیاری از مدرسه ها و مؤسسات آموزشی می توانند به طور مجازی به فعالیت خود ادامه دهند و به طور چشمگیری به کاهش گسترش کووید 19 کمک کنند.

مفهوم دورکاری ایده جدیدی نیست و منابع موجود برای افرادی که دورکاری می کنند یا از راه دور آموزش می بینند در دهه گذشته به طرز چشمگیری بهبود پیداکرده است.

به عصر جدید دیجیتالی خوش‌آمدید

خوشبختانه، زندگی در عصر دیجیتال می تواند تأثیر این بیماری روی بیزینس ها را کاهش دهد، زیرا فناوری هایی مانند فضای ابری و دستگاه های قابل‌حمل اجازه می دهند تا در هر جا که هستیم کارمان را به صورت مجازی انجام دهیم.

آخرین بیماری همه گیر جهانی در سال 2009 به علت ویروس H1N1 بود. در آن زمان، فناوری های مدرن بسیاری وجود داشت که افراد را به صورت دیجیتالی گرد هم می‌آورد و ارتباطات و همکاری ها را بهبود می‌بخشید. بیزینس ها توانستند اعضای گروه خود را از طریق کنفرانس های آنلاین تحت وب یا راه های ویدیویی مانند Skype به هم متصل کنند. پلتفرم های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر به‌شدت مورد استفاده بودند. برنامه های ایمیلی مانند Outlook، Yahoo و Gmail برای بهبود کارایی ویژگی های جدیدی به برنامه خود اضافه کردند. همچنین در آن زمان برنامه های آنلاین بسیاری برای به اشتراک گذاری فایل ها، مدیریت پروژه ها و موارد دیگر وجود داشت.

بااین‌حال، تفاوت بین سال 2019 و الان این است که دورکاری در حال حاضر راحت تر است. در سال 2019، فضای ابری در مراحل ابتدایی کار خود بود و هنوز در سطح جهانی به عنوان یک روش دیجیتال برای فعالیت بیزینس ها پذیرفته نشده بود. هم چنین، کارمندان احتمالاً مجبور بودند برای دسترسی به داده های مهم یا اطلاعات قرار گرفته بر روی سرورهای شرکت از اتصالات وی پی ان (VPN) غیرقابل اعتماد استفاده کنند. امروزه، فضای ابری بیشتر بیزینس ها را مجهز به ابزارهایی کرده که هر کارمند می تواند در خانه محیط کاری مجازی خود را که تقریباً بی نقص است ایجاد کند.

ارتباطات و راه های ذخیره سازی داده ها در فضای ابری مانند آن هایی که توسط گوگل، مایکروسافت و آمازون ایجادشده، پایه و اساس سرویس های ابری را فراهم کرده است. همه‌چیز، از پروژه های تحت وب و راه های مدیریت اسناد که برای صنایع مختلف طراحی‌شده گرفته تا گفتگوی مجازی و برنامه هایی برای شبکه سازی تا فناوری های پیشرفته مانند تحلیل داده پیشرفته، هوش مصنوعی و موارد دیگر در فضای ابری ایجادشده اند تا امکان بهره‌گیری از قدرت پردازش سریع داده‌ها فراهم گردد.

امروزه در بیش تر مشاغل، ازجمله شرکت‌های پیمانکاری، از نرم افزارهای یکپارچه و مبتنی بر فضای ابری استفاده می‌شود که انجام کارها را به صورت مجازی از هرکجا ممکن می‌سازد. این نرم افزارها تمام داده هایی که برای کارهای یک شرکت ضروری هستند را در یک فضای ابری جمع می‌کنند و تمام ابزارهایی را که برای دسترسی راحت به داده ها و اشتراک گذاری آن ها لازم است برای کلیه ذی نفعان فراهم می کنند و باعث اتوماتیک سازی گردش کار و تسریع ارتباطات می شوند.

این بدان معناست که کارمندان بی شماری می توانند در مواقع موردنیاز دورکاری کنند و کارمندان دیگر وابسته به میزکار خود در دفاتر نخواهند بود. بسیاری از فعالیت های روزمره کاری را می توان با استفاده از دستگاه های قابل حملی مانند لپ تاپ، تبلت و حتی گوشی های هوشمند، درست همان طور که در محل کار انجام می شدند، به راحتی از خانه انجام داد. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها می توانند با حفظ شرایط قرنطینه و انجام کارها به‌صورت دورکاری، از بحرانی مانند کرونا عبور کنند.

 منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل مقاله:how_covid-19_is_changing_how_we_work.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های Narges.rzn

نرگس رضائیان

علاقه مند به طراحی سازه و ترجمه متون انگلیسی
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

عکس کاربر
1پاسخ
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
در یک سازه، بیست طبقه منفی وجود دارد و خاک از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، شما چه روشی را برای اجرای سازه پیشنهاد می کنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در خصوص نحوه ساخت و ساز گروهی و مشارکتی
سلام و عرض ادب از مهندسین و همکاران عزیز و باتجربه ای که در صنعت ساختمان فعال هستند پرسشی دارم.به نظرتون ساخت آپارتمان بصورت گروهی و با مشارکت 5،6 نفر و زمینی که از فرد دیگری باشد چقدر درگیری و اختلاف محتمل است آیا ارزش این ریسک رو داره ؟ که شاید روزنه ای باشه برای ورود تعدادی مهندس جوان به بازار سازندگان ساختمان.لطفا دوستانی که تجربه دارند در مورد مقدمات کار و اخذ مجوزها یا اینکه اصلا امکان چنین کاری وجود دارد لطفا راهنمایی کنند ممنون و سپاسگزارم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .