مقاله تحلیلی: ۱۰ مورد از شگفت‌ انگیزترین خانه‌ های جهان

مقاله تحلیلی: ۱۰ مورد از شگفت‌ انگیزترین خانه‌ های جهان

اگر در ذهن خود ایده ساخت یک خانه را دارید، این مقاله را که در آن به معرفی 10 خانه شگفت‌انگیز می‌پردازیم، دنبال کنید. درصورتی‌که شما رؤیای ساخت خانه خود را در سر دارید، باید بدانید که این فرآیند چالش‌برانگیز است. در این مقاله علاوه بر معرفی 10 خانه شگفت‌انگیز به برخی از سؤالات رایج درباره موضوع ساخت یک خانه جدید پاسخ خواهیم داد.

چگونه باوجود محدودیت در بودجه یک خانه بسازیم؟

راهنماهای آنلاین نسبتاً کمی برای کمک به امور ساخت خانه وجود دارد، اما وب‌سایت accidentalhippies می‌تواند به شما کمک کند که ساخت آن را با کمترین مقدار پول انجام دهید. طبق این وب‌سایت، به‌منظور اینکه هزینه‌ها تا حد امکان پایین نگه‌داشته شوند، باید این موضوعات را مدنظر قرار دهید.

  1. یک خانه کوچک بسازید- هرچه جاه‌طلبی شما در ساخت خانه جدیدتان کمتر باشد، ساخت آن ارزان‌تر تمام خواهد شد. کوچک‌تر بودن خانه به مصالح و زمین کمتری نیاز دارد. همچنین نگهداری از آن در طول زمان نیز ارزان‌تر خواهد بود.
  2. از مصالح بازیافتی استفاده کنید- درصورتی‌که امکان تا می‌توانید از مصالح ساختمانی بازیافتی استفاده کنید. البته ممکن است شما برای المان‌های حیاتی مانند هریک از اجزای سازه‌ای نیاز به مصالح جدیدی داشته باشید.
  3. شانس خود را امتحان کنید- درصورتی‌که امکان تلاش کنید که مصالح و نیروی کار رایگان تهیه کنید! از خانواده خود برای کمک استفاده کنید.
  4. تا حد امکان خانه خود را طبیعی بسازید- درصورتی‌که امکان از مصالح طبیعی استفاده کنید تا به ذخیره پول خود کمک کرده باشید (بدون در نظرگیری محیط‌زیست). به‌عنوان‌مثال می‌توانید از چوب استفاده کنید.
  5. خودتان انجام دهید!

هزینه‌های ساخت یک خانه را تا چه حد می‌توانیم کاهش دهیم؟

مطابق با وب‌سایت‌هایی مانند PlanSwift، هزینه‌های ساخت متعارف یک خانه جدید در ایالات‌متحده می‌تواند نسبتاً زیاد است.

 قیمت خانه‌هایی با متوسط مساحت 1500 فوت مربع درصورتی‌که در زمینی به ارزش 150000 دلار ساخته شوند، حدود 600000 دلار است. در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو ساخت واحدهای مسکونی جدید 250 تا 300 دلار در هر فوت مربع هزینه می‌برد که برای یک خانه 1500 فوتی، هزینه 450000 دلاری را به همراه دارد. در این منطقه هزینه کلی 150000 دلار تا 1500000 دلاری نیز باید برای زمین اضافه شود. این مقادیر برای فردی که نمی‌تواند از پس 1 میلیون دلار رهن برآید، قابل پرداخت نیست.البته واضح است که این هزینه‌ها به‌طورکلی به‌اندازه و وسعت خانه بستگی دارد. یک راهکار مناسب این است که نظر حداقل سه پیمانکار ساختمانی را بشنوید تا این دید را به شما بدهند که از چه طریقی می‌توانید در پول خود صرفه‌جویی کنید.

ساخت یک خانه کانتینری چه مدت طول می‌کشد؟

  1. ساخت یک خانه قابل‌حمل فرآیندی مشابه با ساختمان سنتی دارد. بااین‌حال هزینه آن کمتر است. طبق وب‌سایت‌هایی مانند discovercontainers قبل از قبول مسئولیت این نوع پروژه‌ها نکاتی را باید به ذهن خود بسپارید.
  2. پلان – مشابه با هر پروژه ساختمانی دیگر، قبل از شروع ساخت به یک پلان نیاز دارید. همیشه با افرادی که کار مشابهی را انجام داده‌اند مشورت کنید.
  3. از اشتباه‌های ساده خودداری کنید- یکی از رایج‌ترین اشتباه‌ها حذف مقادیر اضافی فولاد است. 
  4. کدام نوع ساختمان قابل‌حمل انتخاب شود؟ یکی از بیشترین هزینه‌ها برای این نوع پروژه‌ها خرید کانتینر است؛ بنابراین قبل از شروع پروژه تحقیق کنید. اندازه خانه چقدر باشد؟ خانه جدید می‌خواهید یا خانه استفاده شده؟
  5. انتخاب کنید که پول خود را کجا خرج می‌کنید- هرگز در مورد هزینه‌هایی که واقعاً ضروری هستند صرفه‌جویی نکنید اما درباره مواردی که قابل‌بحث و تأمل هستند، انعطاف‌پذیر باشید. به‌عنوان‌مثال خانه‌های قابل‌حمل دارای قیمت‌های متغیری هستند.

ده مورد از خانه‌های شگفت‌انگیز دنیا

بدون توضیح بیشتر به سراغ معرفی این 10 خانه فوق‌العاده می‌رویم.

۱- Fairytale Farmhouse، انگلستان

خانه باغ Belle Grove (یا همان خانه اژدها) با هزینه ۲۵۰.۰۰۰ دلار در انگلستان یکی از خانه‌های اعجاب‌آور محسوب می‌شود. این خانه بدون هیچ‌گونه طرحی از سوی یک معمار طراحی‌شده و نهایتاً در سال 2011 تکمیل شد. تکمیل این خانه از آغاز تا پایان 4 سال طول کشید.

۲-  Braylsham Castle، انگلیس

ممکن است فکر کنید قلعه BrayIsham که توسط John و Jo Mew ساخته‌شده یک آثار باستانی است. ساخت این خانه که مشابه قلعه خانواده سلطنتی تودور در انگلستان است در سال 2001 به پایان رسید. این خانه واقعاً نسبت به سبک ساختمان‌های زمان خود شگفت‌انگیز و خارق‌العاده است.

۳- Scottish Baronial Castle، اسکاتلند

به نظر می‌رسد این خانه قدمتی چند صدساله داشته باشد اما درواقع تنها یک دهه از ساخت آن می‌گذرد. این خانه توسط مرکز طراحی Ian Scott Watson برای John و Sarah Cullen طراحی و ساخته شد.

ساخت این خانه حدود 950000 یورو (1.3 میلیون دلار) هزینه داشته است.

۴- قلعه Nannup Holiday، استرالیا

قلعه Nannup در استرالیا توسط Iredale و Pedersen Hook طراحی و ساخته شد. ساخت این قلعه فوق‌العاده در سال 2013 به پایان رسید.

۵- Jungle House، برزیل

Jungle House در برزیل که توسط استودیو MK27 طراحی و ساخته‌شده واقعاً شگفت‌انگیز است. مساحت داخلی آن بیش از 800 مترمربع بوده و ساخت آن در سال 2015 به پایان رسیده است. این خانه که با جنگل‌های اطراف احاطه‌شده، یک فضای مجزا و خصوصی بی‌همتا دارد.

۶- Holland Park، سنگاپور

Holland Park در سنگاپور نمونه دیگری از خانه‌های شگفت‌انگیز است. در سال 2013 توسط استودیو معماری Milou طراحی و ساخته‌شده و دارای بیش از 2000 مترمربع مساحت است.

۷- Keeper's House and Lodge، ایرلند

 Keeper's House and Lodge در ایرلند که توسط معماران Scott Tallon Walker طراحی‌شده، فوق‌العاده زیباست. از معیارهای طراحی این پروژه، کاهش مصرف انرژی پایین، حداکثر چشم‌انداز، لذت از محیط طبیعی و پیوند با آن بوده است.

۸- Villa Marittima، استرالیا

Villa Marittima در استرالیا به فیلم‌های علمی تخیلی شبیه است. این خانه که توسط معمار Robin Williams طراحی و ساخته‌شده احتمالاً یکی از بهترین منظره‌ها را در جهان دارد. این خانه تجسم مفهوم واژه رضایت‌مندی است و در سال 2014 ساخت آن به پایان رسید.

۹- کلبه Konieczny، لهستان

کلبه Konieczny در لهستان توسط Robert Konieczny طراحی و ساخته‌شده و یکی از منحصربه‌فردترین خانه‌ها در جهان است. مساحت فضای داخلی آن حدود 140 مترمربع است و در سال 2015 تکمیل شد.

۱۰- K Valley House، نیوزلند

 K Valley در نیوزلند یکی دیگر از خانه‌های خیره‌کننده است. این خانه توسط معماران Herbst طراحی و در سال 2015 تکمیل شد. این خانه شگفت‌انگیز که در یک مزرعه 20 هکتاری واقع شده است.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های ali barzgar

علی برزگر

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرایش زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
پارکینگ مجتمع تجاری
سلام وقت بخیر در مجتمع تجاری طبقه پارکینگ جزو زیربنای مجتمع محسوب میشود ممنون میشوم اگر اطلاعات دقیقی دارین راهنمائی بفرمائید با تشکر از مدیریت سایت
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
معماری -احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی
کسی در خصوص نحو فضا یا نرم افزارش اشنای دارد احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی داریم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .