مقاله تحلیلی: چگونه رابطه بهتری با همکارانمان داشته باشیم؟

مقاله تحلیلی: چگونه رابطه بهتری با همکارانمان داشته باشیم؟

برای اینکه با دیگران در محیط کار رابطه خوبی داشته باشید، باید حرفی برای گفتن به آن‌ها داشته باشید. به‌احتمال‌زیاد شما ۴۰ ساعت در هفته که برابر با۲۰۸۰ ساعت در یک سال است را در محل کار می گذرانید. یک سال ۸۷۶۰ ساعت است. خواب و کار بیش از 50 درصد از زمان شما را در هفته در برمی‌گیرد و ساعات کمی برای سپری کردن با افراد دیگر در زندگی‌تان خواهید داشت.

بنابراین، اگر روابط خوبی با همکاران خود نداشته باشید، بخش بزرگی از ساعات بیداری شما به‌خوبی نخواهد گذشت. اگر شما هم این مشکل را دارید، این مطلب را دنبال کنید.

ارزیابی وضعیت کنونی

با ارزیابی وضعیت حال حاضر روابط کاری خود شروع کنید. ممکن است افرادی در شرکت باشند که بتوانید با آن‌ها کنار بیایید، اما با برخی دیگر به‌ندرت صحبت کنید. برای ایجاد روابط خوب با افراد دیگر در شرکت، با پاسخ دادن به این سؤالات شروع کنید:

  • چه مدت زمانی در شرکت بوده اید؟
  • با چند نفر به طور مرتب در ارتباط هستید؟
  • با چه کسی بیشترین زمان را در شرکت سپری می کنید؟
  • کیفیت این تعاملات چگونه است؟
  • آیا با اعضای تیم خاصی درگیری دارید و چرا؟

دیگر افراد

ممکن است افراد دیگری خارج از تیم شما باشند که بخواهید آن‌ها را بهتر بشناسید. برای دوری کردن از دیگران از بهانه «من یک مهندس درون گرا هستم» اجتناب کنید. به فکر یک آشنایی هدفمند با افراد دیگر تیم ها یا بخش ها باشید. افراد موفق یک شبکه داخلی قوی در محل کار خود دارند. برای ایجاد روابط خوب با دیگر افراد شرکت به این سؤالات پاسخ دهید:

  • آیا افرادی در شرکت هستند که بخواهید با آن‌ها آشنا شوید؟
  • قبلاً با آن‌ها چه ارتباطی داشته‌اید؟
  • از بخش‌های دیگر شرکت چه کسی را می‌شناسید؟
  • چگونه می‌توانید این روابط را تقویت کنید؟
  • در حال حاضر با کدام تیم‌ها به طور مرتب در ارتباط هستید؟
  • آیا در این تیم‌های کسی هست که شناخت خوبی از او نداشته باشید ولی احساس کنید که باید او را بیشتر یشناسید؟

ایجاد ارتباط

سریع ترین راه برای شناخت یک نفر، همراهی و معرفی خودتان است. بااین‌حال، برای افراد درون گرا این کار بسیار مشکل است؛ بنابراین، اگر این تاکتیک مستقیم برای شما مقید نیست، به‌جای آن سعی کنید از شبکه فعلی خود استفاده کنید. چه کسی در تیم شما افراد تیم های دیگر را می شناسد؟ از آن‌ها بخواهید در جلسات و یا در یک ناهار کاری، افراد جدید را به شما معرفی کنند. ایجاد روابط پایدار با همکاران از شروع فرآیند یک ارتباط سخت تر است.

روابط فعلی

یک روش ساده در ایجاد رابطه، صادق بودن در مورد مدت زمانی است که برای این کار سرمایه گذاری می کنید. این یک معادله منطقی است: ۵۰ هفته کاری در هرسال ضربدر یک نهار در هر هفته برابر است با ۵۰ فرصت برای تعمیق روابط یا ایجاد روابط جدید.

 ناهار هفتگی با همان چند نفر همیشگی و صحبت در مورد چیزهای مشابه را متوقف کنید. به‌جای آن، یک هفته با گروه قبلی و در طی سه هفته دیگر، با حداقل یک فرد جدید در هفته نهار صرف کنید. این قرارها بهترین فرصت برای شناخت یک فرد جدید است. وقتی با فرد جدیدی موجه می‌شوید، صحبت ها فراتر از آب‌وهوا یا برنامه‌های تلویزیونی خواهند بود. زمانی که تعداد معدودی در قرار ناهار شرکت دارند، فرصت برای عمیق تر کردن روابط با دیگران محدود می شود.

توجه به آنچه برای دیگران مهم است

اگر تمایل به ایجاد روابط خوب با دیگر افراد شرکت دارید، به آنچه برای آن‌ها مهم است توجه کنید. به‌عنوان‌مثال در مورد ازدواج، فرزندان، سرگرمی ها، علایق سفر، غذا، ورزش، محل تحصیل و زندگی. بااینکه ما ساعات بیداری زیادی را در محل کار سپری می کنیم، اما زمان شخصی هم داریم، پس به دنبال آن باشید که دیگران این زمان را چگونه می‌گذرانند. درک علایق آن‌ها به شما بینشی عالی برای شناخت بیشتر شخصیت کامل آن‌ها می دهد. زمانی که افراد احساس کنند شما واقعاً به‌عنوان یک فرد به آن‌ها علاقه مند هستید، برای آن‌ها ایجاد یک رابطه کاری دوستانه راحت تر خواهد شد؛ بنابراین، در طول این یکی از قرارهای ناهار، در مورد زندگی خارج از محیط کار صحبت کنید.

در نهایت، برای ایجاد روابط خوب با افراد دیگر در شرکت، نیاز به تلاش برای بیرون آمدن از منطقه امن خود دارید. معمولاً وقتی افراد سعی می کنند روابط دوستانه برقرار کنند بسیار مهربان و پاسخگو هستند، بنابراین برای معرفی خودتان و دعوت آن‌ها به ناهار به‌اندازه کافی جرئت داشته باشید و ببینید که چگونه اوضاع پیش می رود. اگر افراد بیشتری برای صحبت پیدا کنید، ارتباطتان با تیم‌های دیگر بیشتر خواهد شد و از زندگی کاری خود لذت بیشتری می برید.

 منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های Neshat_okhovat

نشاط اخوت

11 سال سابقه کار در شرکت راهسازی و پلسازی
سوالات مرتبط
عکس کاربر
79پاسخ
مهندسی بیکارم، چه کنم؟
سلام وقت بخیر خدمت مهندسین و اساتید گرامی بنده 30 سالم هستش ، فارغ التحصیل عمران اجرایی از دانشکده ثامن الحجج مشهد . متاسفانه بنا به شرایط و کم کاری که داشتم تابحال نتونستم بصورت حرفه ای وارد بازار کار بشم، یک مدت هم از کار فاصله گرفتم و کار دیگه ای انجام میدادم. متاسفانه سابقه ی کاری زیادی هم ندارم ، مجموعا یکسال سابقه ی کار دارم که حدود 4 ماهش مربوط به یک شرکت بتن بوده که نمونه میگرفتم فقط و 8 ماهم سرپرست کارگاه و اجرا بودم که اونم مربوط به شرکت بتن و کارهای ترمیمی بوده . بعد از اون دیگه فعالیتی نداشتم . نرم افزاری به شدت ضعیفم ، و بدلیل فاصله ای که مدتی گرفتم خیلی از مباحث و فرمولا و من الحیث المجموع کلا باعث شده صفر صفر باشم و اعتماد به نفس ورود به بازار کار ازم گرفته بشه . حتی چندین جا هم برای مصاحبه رفتم ولی متاسفانه اکثرا بدلیل سابقه کم و .. قبول نمیکنن یا میگن باید رایگان بیای وایسی که برام مقدور نیست . خواستم خواهش کنم اگر امکانش هست بنده رو راهنمایی کنید چه کاری انجام بدم و با این شرایط از کجا شروع کنم تا خودمو برسونم و کم کاری و خلاء که هست رو جبران کنم.
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
0پاسخ
فصای خورشیدی: محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان

سلام وقت بخیر 

من یک تمرین دارم برای مشخص کردن و محاسبه سطح و ضخامت دیوار پشت گلخانه یک ساختمان برای درس عناصر جزئیات حالا اگر خواستید پلان هم رو میفرستم براتون، و مشخص کردن مصالح ساخت اون گلخانه کنار ساختمان که دست خودمونه چه مصالحی بذاریم (مصالح بدون عایق) ،ممنون میشن کمک کنید 

به پیوست ارسال شده است

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .