مقاله تحلیلی: اصول طول کمانش

مقاله تحلیلی:  اصول طول کمانش

برای طراحی پایداری المان‌های فولادی به طول کمانش نیاز دارید. این قضیه سال‌ها درست بود، اما اکنون می‌توان این جمله را این‌گونه تعریف کرد:

شما می‌توانید از طول کمانش المان‌ها برای طراحی پایداری آن‌ها استفاده کنید.

یورو کد درواقع چندین روش متفاوت برای طراحی ارائه کرده است. در بعضی از این روش‌ها اشاره‌ای به طول کمانش نشده است. ضریب افزایش بار الاستیک بحرانی و ظرفیت شکل‌پذیری را محاسبه کنید. با کمک این دو مورد می‌توانید لاغری را بدون طول کمانش، محاسبه کنید. البته، می‌توانید از روش‌های غیرخطی برای طراحی استفاده کنید، اما این کار زمان‌بر است.

در این مقاله، فرض را بر این قرار می‌دهیم که محاسبات را به روش کلاسیک انجام می‌دهید. در چنین روشی تعریف طول کمانش راحت است. دقت کنید که بیشتر راه‌حل‌های نرم‌افزاری هنوز از روش کلاسیک برای طراحی استفاده می‌کنند- این به این معنی نیست که شما نیاز به انجام محاسبات دستی دارید.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: buckling_length_basics.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های NC_Slh

انسیه صالحی

دانشجوی سال دوم کارشناسی ارشد عمران گرایش ژئوتکنیک
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
فرمول محاسبه A's در طراحی خمشی تیرهای مستطیلی
سلام وقت بخیر در طراحی خمشی تیرهای مستطیلی شکل (آرماتورکششی+ فشاری) برای محاسبه A's از چه فرمولی میتوان محاسبش کرد؟چندین جزوه رو دیدم که اومدن از 2 فرمول زیر استفاده کردند...ینی هرکدام یکی از این فرمولهارو استفاده کردند..اما چرا این دو فرمول متفتاوته و مقادیری که میده یکسان نیست ! من الان موندم کدام رابطه صحیح هست تصاویر به پیوست ارسال شده است
عکس کاربر
1پاسخ
مقاومت فشاری و کرنش گسیختگی
با درود و احترام آیا با داشتن مقدار کرنش گسیختگی و مقاومت فشاری میشه نمودار تنش و کرنش رسم کرد؟ و آیا تقسیم مقاومت فشاری بر کرنش گسیختگی به ما صلبیت میده؟ با سپاس فراوان
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .