مقاله تحلیلی:‌ راهنمای کاربردی کنترل ارتعاش در کف‌های بتنی

مقاله تحلیلی:‌ راهنمای کاربردی کنترل ارتعاش در کف‌های بتنی

کف‌های مدرن بتنی که دهانه‌های بلندی را پوشش می‌دهند، در شرایط خدمت پذیری ویژه‌ ممکن است دچار ارتعاش ‌شوند. راهنمای حاضر، روشی برای کنترل میزان ارتعاش در این کف‌ها ارائه می‌کند.

محدوده کاربرد این راهنما، کف‌های ساختمان‌های اداری و/یا مسکونی می‌باشد که ممکن است در اثر استفاده‌های معمول، کاربران بنا را تحت تأثیر قرار دهد. هدف از تهیه این راهنما، مشخص کردن الزامات تأمین راحتی استفاده‌کنندگان و تهیه طرحی است که این الزامات را تأمین نماید.

روشی که در راهنمای حاضر از آن استفاده شده است بر اساس مطالعات انجام شده در پروژه پژوهشی RECS تحت عنوان «ارتعاش کف‌ها» توسعه داده شده است. در مدرک مذکور، بیشتر روش‌های دستی برای محاسبه پارامترهای اساسی ارتعاش مدنظر بوده است؛ با این وجود با توجه به علاقه مخاطبین کشور به استفاده از نرم‌افزارهای رایج، این قسمت‌ها بر این اساس بازنویسی شده است. در این مقاله علاوه بر بیان روش، یک مثال موردی برای کنترل یک کف یوبوت به کمک نرم‌افزار آورده شده است.

 

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: vibration.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های abbasi

عبدالمهدی عباسی

کارشناس ارشد زلزله
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
پیشینه ستون های کوتاه و لاغر در سازه بتن ارمه؟
برای این موضوع در پایان نامه ام به مشکل بر خوردم لطفا کمک کنید
عکس کاربر
1پاسخ
نحوه مدل کردن میراگر ویسکوز در مهاربند شورون و زانویی
سلام و خسته نباشید. در زمینه مدل کردن میراگر ویسکوز در مهاربند شورون و زانویی به مشکل برخورد نموده ام و در بعضی از موارد پاسخ ها به جای کاهش، افزایش یافته است. مرجع مناسبی برای مدل کردن این میراگر در انواع مهاربندها وجود دارد؟
عکس کاربر
2پاسخ
چرا وجود میراگر جرمی رو سازه پاسخ را کاهش نمیدهد؟
با سلام...من با استفاده از نرم افزار سپ ی سازه طراحی کردم و بعد میراگر جرمی روی اون گذاشتم زمانی که نسبت جرمی میراگر رو تغییر میدم پاسخ سازه ها فرقی نمیکنه و حتی میراگر پاسخ رو کم نمیکنه بلکه افزایش میده میشه منو راهنمایی کنین؟ ممنون
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .