بررسی اشکالات اجرایی رایج در ساختمان های بتن آرمه (گزارشی مصور از ساختمانهای موجود)

بررسی اشکالات اجرایی رایج در ساختمان های بتن آرمه (گزارشی مصور از ساختمانهای موجود)

بخش اعظمی ازسرمایه های ملی صرف ساختن ساختمان ها می گردد. امروزه دیگر ساختمان ها صرفاً به عنوان پناهگاهی برای سکونت بشر محسوب نمی شوند. کشور ایران کشور لرزه خیزی می باشد که زلزله های اخیر از قبیل زلزله منجیل- زلزله رودبار- زلزله بم و زلزله اهر و ورزقان گواه این موضوع می باشند. هدف آئین نامه های زلزله در تعیین حداقل ضوابط و مقررات برای طرح و اجرای ساختمانهای با اهمیت متوسط (مثلاً مسکونی) آن است که با حفظ ایستایی ساختمان در برابر زلزله های خفیف و متوسط بدون وارد شدن آسیب عمده سازه ای قادر به مقاومت باشد.

 

 

 

 

 

 

                                        

علاوه بر خطاهای طراحی و محاسباتی، خطاها و اشکالاتی در اجرای ساختمان های بتن آرمه مشاهده می شود که ممکن است حین وقوع زلزله عملکرد ساختمان را دچار مشکل نماید. علاوه برآن برخی اشکالات اجرایی هستند که ممکن است در زمان بهره برداری ساختمان، مشکلاتی را بوجود آورند.

لذا همکار محترم جناب آقای فخرالدین قهرمانی با بازدید و بررسی تعدادی از ساختمان های در حال ساخت ، تعدادی از این اشکالات اجرایی را به صورت یک گزارش مختصر ارائه کرده اند تا در اختیار دیگر دانشجویان و مهندسان عزیز قرار گیرد. لازم به ذکر است که این گزارش مصور که بصورت یک فایل پی دی اف 34 صفحه ای از لینک زیر قابل دسترس است ؛ بطور رایگان در اختیار علاقه مندان به طراحی و اجرای سازه های بتنی قرار می گیرد.

دانلود رایگان نسخه کامل از لینک زیر

[[{"fid":"1910","view_mode":"default","fields":{"format":"default","media_title[und][0][value]":"بررسی اشکالات اجرایی رایج در ساختمان های بتن آرمه","media_description[und][0][value]":"","media_description[und][0][format]":"full_html","field_tags[und]":"بررسی اشکالات اجرایی رایج در ساختمان های بتن آرمه","field_license[und]":"none"},"type":"media","attributes":{"class":"file media-element file-default"}}]]

درباره نویسنده
عکس‌های f.ghahramani

فخرالدین قهرمانی

نفر اول آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 95 استان آذربایجان شرقی در رشته راه و ساختمان کنترلر پایه ۱ سازه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ضریب پواسون بتن
سلام نمونه های بلوک بتنی تحت خمش و فشار دارم که نیاز دارم ضریب پواسونشونو بدست بیارم. میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون
عکس کاربر
2پاسخ
پیشینه ستون های کوتاه و لاغر در سازه بتن ارمه؟
برای این موضوع در پایان نامه ام به مشکل بر خوردم لطفا کمک کنید
عکس کاربر
1پاسخ
در زمان قالب برداری بخش 9-121-10 از مبحث نهم مقررات ملی منظور از پایه های اطمینان چیست؟
مثال عرض کنم ،برای اجرای سقف تیرچه بلوک بعضی شناژها و تای بیم ها بایستی قالب زیرین بسته شود و زیر قالب شمع گذاری می گردد....ایا این شمع همان پایه اطمینان است...جدولی که در مبحث نهم برای قالب برداری داده شده میگه قالب زیرین تیر 7 شبانه روز و پایه های اطمینان 10 شبانه روز....این تناقض نیست؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .