مقاله تحلیلی :برج سانفرانسیسکو برنده جایزه طراحی انعطاف پذیر لرزه‌ای

مقاله تحلیلی :برج سانفرانسیسکو برنده جایزه طراحی انعطاف پذیر لرزه‌ای

سومین ساختمان بلند سانفرانسیسکو برنده جایزه طلای طراحی لرزه‌ای ابتکاری مبتنی بر خاصیت ارتجاعی شد. این جایزه باعث می‌شود تا این برج پس از ساخت، ملقب به ارتجاعی‌ترین ساختمان بلند ایالات متحده آمریکا شود. این برج 56 طبقه روی پنج طبقه زیرزمینی ساخته شده است سیستم این ساختمان به توضیح طراحی جامع و معیارهای برنامه ریزی در چارچوب‌های مبتنی بر خاصیت ارتجاعی برای مهندسان و معماران می‌پردازد تا صاحبان بتوانند استفاده از ساختمان را در یک شرایط قابل زندگی کردن پس از رخداد یک زلزله از سر بگیرند. این سیستم مفهومی فراتر از رویکردهای زندگی ایمن در آیین نامه‌های ساختمانی دارد که این امکان را به ساکنین می‌دهند تا در ساختمان های ایمن باقی بمانند اما عملکرد و کارایی ساختمان و یا حتی قابلیت بازسازی آن لحاظ نشده است.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

san_francisco_tower_awarded_new_earthquake-resilience_rating.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
6پاسخ
درخواست كمك تز پايان نامه در موضوع طراحی براساس عملکرد ساختمانهای بلند
باعرض خسته نباشید خدمت اساتید محترم موضوع پایان نامه من در مورد طراحی براساس عملکرد ساختمانهای بلند میباشد Performance- Based Seismic Design احتیاج به تز کامل در مورد این موضوع دارم یا اینکه راهنمایی کنید.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .