مقاله تحلیلی: ده مورد از برترین نرم‌ افزارهای موبایلی برای مهندسان

مقاله تحلیلی: ده مورد از برترین نرم‌ افزارهای موبایلی برای مهندسان

اگر یک چیز مشخصی در مورد مهندسان وجود داشته باشد، آن است که آن‌ها هر چیزی را که بتواند زندگی‌شان را آسان‌تر و بهره‌وری‌شان را افزایش دهد، دوست دارند. به مدت طولانی، نرم‌افزارهای گوشی‌های همراه تنها جنبه سرگرمی و بازی داشتند، اما اکنون هزارها نرم‌افزار برای گوشی‌های همراه وجود دارد که سبب تسهیل فعالیت‌های مهندسی شما می‌شوند. بسیاری از این نرم افزارها هم برای سیستم‌عامل اندروید و هم دستگاه‌های Apple در دسترس هستند. برخی از مفیدترین ویژگی‌های ابزارها برای مهندسان در هر شاخه از مهندسی به اثبات رسیده است. بیایید آن‌ها را بررسی کنیم!

 

 

 

 

 

AutoCAD 360

 

اگر شما یک مهندس عمران هستید، احتمال این‌که از بعضی ورژن های نرم‌افزار اتوکد به‌صورت روزانه استفاده کنید، بسیار زیاد است. این نرم‌افزار طراحی به‌خوبی ایده شما را ترسیم می‌کند. نسخه موبایل این نرم‌افزار نیز در دسترس است. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا پَروَنجاهای DWG را ببینید و به ویرایش آن‌ها در تلفن همراه یا تبلت خود بپردازید.

MathPix Problem Solver

این نرم‌افزار رؤیای بسیاری از دانشجویان مهندسی است. Mathpix اولین نرم‌افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا با عکس گرفتن از مسئله ریاضی به حل آن بپردازد.

 این نرم‌افزار قادر به تشخیص دست خط یا متن‌های پرینت شده است به‌طوری‌که پاسخ را در فضای خالی زیر قسمت سؤالی چاپ شده به‌صورت خروجی ارائه می‌کند.

Engineering Professional

Engineering Professional یک نرم‌افزار مفید است که به حل هر معادله‌ای که ممکن است با آن روبرو شوید می‌پردازد. این نرم‌افزار شامل 650 فرمول در رابطه با همه نیازهای مهندسی است.

FingerCAD

 

FingerCAD ممکن است در ابتدا باعث تصور اشتباهی شود، اما این برنامه می‌تواند ابزار مفیدی برای طراحی سریع نقشه‌های طبقات و گرفتن پیشنهادهایی برای چگونگی قرارگیری فضاها باشد. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا طراحی را به‌صورت سه‌بعدی انجام دهید.

Graphing Calculator

شما می‌توانید از این نرم‌افزار برای حل همه توابع مورد نیازتان استفاده کنید. چه شما در حال انجام تکالیفتان باشید و چه در حال تمرین کردن در این زمینه باشید، این ماشین‌حساب گرافیکی مفید به شما ثابت خواهد کرد که ابزاری با ارزش است.

HVAC Professional

 

این نرم‌افزار به‌طور خاصی به موضوعاتی همچون گرمایش و تهویه هوا می‌پردازد. این نرم‌افزار همچنین برای نیروهای خدماتی ساختمان‌ها نیز مفید است. چه شما متخصص در زمینه HVAC باشید و چه فردی که تلاش دارد یک واحد آسیب‌دیده A/C را تعمیر کند، 200 فرمول در این نرم‌افزار وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد تا فعالیت خود را پیش ببرید.

iCircuit

 

استفاده از نرم‌افزار iCircuit، احتمالاً بهترین راه برای ترسیم مدارها و اعضای آن است. کارکرد این نرم‌افزار محدود به ترسیم مدارها نیست، بلکه از قابلیت‌های دیگر آن آزمایش کارکرد، بررسی ولتاژ و رفع مشکلات نیز هست.

iEngineer

اگر شما به دنبال پیچ یا به ولتی هستید که برای پروژه‌ی شما مناسب باشد، iEngineer جامع‌ترین پایگاه اطلاعاتی در خصوص ابعاد سخت‌افزارها به کار می‌رود. علاوه بر این نرم‌افزار iEngineer شامل اطلاعاتی در خصوص ظرفیت نیروی برشی، تبدیل واحد و بسیاری از خصوصیات پیچیده‌تر است.

LuxCalc Fluid Calculator

اگر شما یک مهندس مکانیک هستید که نیاز به کمک در زمینه سیالات یا ترمودینامیک دارید، LuxCalc گزینه مناسبی برای شما هست. تمرکز این برنامه به محاسبه خصوصیات ترمودینامیکی سیالات مختلف با دقت بالا می‌پردازد. این نرم‌افزار با دو واحد متریک و US کار می‌کند و حتی می‌تواند به ترسیم نمودار تغییرات چگالی، ویسکوزیته و ضریب انتشار حرارت و ... بپردازد.

Truss Me

 

این برنامه آخر برای مهندسانی است که می‌خواهند کاری را در زمان استراحتشان انجام دهند. چه شما یک مهندس عمران باشید یا نه Truss Me، بازی سرگرم‌کننده‌ای است که به شما امکان می‌دهد به طراحی و آزمایش سازه‌ها بپردازید. این نرم‌افزار شما را با چالش ساخت سازه‌های محکم در کنار آموزش فرآیندهای مهندسی پشت هر چیزی، روبرو می‌کند.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .