مقاله تحلیلی: هموار بودن جاده‌ ها و کاهش گازهای گلخانه‌ ای

مقاله تحلیلی: هموار بودن جاده‌ها و کاهش گازهای گلخانه‌ای

  نگهداری از سطح جاده‌ها به‌گونه‌ای که همواره مسطح باقی بمانند نه‌تنها باعث رانندگی راحت‌تر می‌شود که طبق مطالعات اخیر به محیط‌زیست هم کمک می کند.

 همچنین تحقیقاتی که توسط دانشکده مهندسی دانشگاه راتگرز  انجام شده، نشان می‌دهد که افزایش عمر آسفالت زمانی که مراحل اولیه خرابی در آن آغاز می‌شود، منجر به کاهش گازهای گلخانه‌ای (به‌ویژه دی‌اکسید کربن که باعث تغییرات اقلیمی می‌شود) می‌گردد.

Hao Wang استاد دانشکده مهندسی عمران و محیط‌زیست در دانشگاه راتگرز بر این باور است که محافظت از سطوح جاده‌ها مزایای زیادی برای محیط‌زیست دارد چراکه این کار باعث صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها می‌شود.

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهند یک پوشش آسفالتی نازک با ضخامت تا حدود ۲ اینچ باعث کاهش میزان انتشار دی‌اکسید کربن به مقدار ۲ درصد در اکثر روش‌های ترمیم می‌گردد. محققان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را به قابلیت پوشش جاده در کاهش زبری جاده نسبت می‌دهند. در این مطالعه کاربرد امولسیون‌های ویژه آسفالت مورد بررسی قرار گرفت.

 این مطالعه نشان می‌دهد که در کنار کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، سطوح صاف همچنین باعث کاهش هزینه‌های سازمان‌های حمل‌ونقل به میزان ۱۰ تا ۳۰ درصد و کاهش هزینه‌های رانندگان به میزان ۲ تا ۵ درصد از طریق صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش سایش تایر و درنهایت تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه می‌گردد.

درنهایت محققان امید دارند که سازمان‌های حمل‌ونقل در هنگام تصمیم‌گیری راجع به تعمیر و نگهداری جاده‌ها جهت توجه به محیط‌زیست از این تحقیقات استفاده کنند.

 این تحقیق در ۱۱ ژانویه در مجله بین‌المللی حمل‌ونقل پایدار منتشر شد. در این مطالعه محققان دانشکده مهندسی راتگرز  با اساتید دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی و دانشگاه المستنصریه  در عراق همکاری کردند.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های farghadani

ابوالفضل فرقدانی

کارشناس ارشد سازه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی برای پروژه های راهسازی و تونل سازی
با سلام بنده آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی و بررسی آن میخواهم کتاب ،نرم افزار و هر گونه آموزش در خصوص بررسی و نوشتن صورت وضعیت پروژه های راهسازی و تونل سازی
عکس کاربر
0پاسخ
تفاوت بها قیر
سلام وقت بخیر قرارداد ما در سال ۹۶منعقد شده و در شرایط خصوصی نوشته تعدیل دارد ولی مطابق بخشنامه تفاوت بها قیر تعلق نمیگیره.چون ان زمان بخشنامه دادن تفاوت بها مصالح همان در تعدیل پرداخت میشود و جداگانه پرداخت نمیشود. سوال من اینه الان که بخشنامه اومده و تفاوت بها قیر جداگانه قابل پرداخت می باشد، آیا ما میتونیم تفاوت بها قیر بگیریم یا خیر؟ درسته در شرايط خصوصی نوشته تفاوت بهاطبق بخشنامه تعلق نمیگیره اما بعدا بخشنامه اومد که کارکرد های سال ۹۷ به بعد تفاوت بها پرداخت گردد
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .