مقاله تحلیلی: روند ساخت‌ و ساز در سال 2019

مقاله تحلیلی: روند ساخت‌ و ساز در سال 2019

 هفته گذشته تعدادی از اقتصاددانان و فعالان صنعت در کنفرانسی که در نیویورک برگزار شد، گرد هم آمدند تا به پیش‌بینی وضعیت اقتصاد ایالات‌متحده آمریکا و همچنین بازار ساخت‌وساز در سال پیش رو بپردازند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار ساخت‌وساز در سال 2019 با رشد اندکی نسبت به سال جاری به مقدار 808 میلیارد دلار برسد.

بااینکه تغییرات زیادی را در حوزه ساخت‌وساز شاهد نخواهیم بود اما واضح است که اقتصاد وضعیت متزلزلی را با توجه به محرک‌های رشد مانند کاهش مالیات و ریسک‌هایی همچون افزایش نرخ بهره تجربه خواهد کرد.

به گفته کارشناسان شرکت‌های ساختمانی در چنین شرایطی می‌توانند با پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم به فرصت‌هایی در سال آینده دست یابند و همچنین خود را برای مقابله با طوفان پیش رو آماده کنند.

قطعاً نرخ رشد اقتصاد کاهش زیادی به نسبت 4.1 درصد در سه‌ماهه دوم سال 2018 که بالاترین میزان از سال 2014 است، خواهد داشت.

طبق نظر کارشناسان این کاهش تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت ساختمان حداقل در یک سال پیش رو ندارد. در حقیقت کارشناسان انتظار دارند که ساخت‌وساز در سال 2019 روند آن‌چنان متفاوتی نسبت به سال 2018 نخواهد داشت.

بااین‌حال برخی از شاخص‌های کلیدی سلامت اقتصاد وضعیت پایداری را نشان نمی دهند. مقدار پیش‌بینی‌شده (808.3 میلیارد دلار) یکی از همین موارد است. این کاهش لزوماً نشانه افت رشد نیست.

به گفته کریستین، مدیر ارشد شرکت Moody’s Analytic؛ یک شاخص با قرمز چشمک‌زن مشخص می‌شود. این شاخص برخلاف آنچه انتظار می‌رود سطح پایین بیکاری است. هرگاه بیکاری به 4.5 درصد برسد، بحران اقتصادی سه سال بعد از آن رخ می‌دهد. طبق آمار این نرخ از مارس سال گذشته کاهش‌یافته است و بنابراین انتظار می‌رود در تابستان 2020 رشد اقتصادی کاهش یابد.

برخلاف حدس برخی افراد در خصوص مدت‌زمانی که اقتصاد می‌تواند رشد پیاپی داشته باشد، باید گفت هیچ منطق علمی وجود ندارد که به‌واسطه آن بتوان مدت‌زمان رشد اقتصاد را تا قبل از رکود تعیین کرد. به گفته دریتیس این امکان وجود دارد که رشد اقتصاد آمریکا بدون کاهش تولید ناخالص داخلی ادامه یابد اما با توجه به مجموع ریسک‌های موجود در بازار بعید به نظر می‌رسد که این اتفاق رخ دهد.

دریتیس معتقد است اگر تنش‌های بین آمریکا و شرکای بزرگ تجاری آن ازجمله چین افزایش یابد و به یک جنگ تجاری بدل شود، تورمی را شاهد خواهیم بود که بخش بزرگی از آن ناشی از سیاست‌های تهاجمی فدرال است.

دریتیس می‌گوید با توجه به اینکه اقتصاد امریکا هنوز کاملاً رکود بزرگ اقتصادی را پشت سر نگذاشته است، هر چه در سال‌های آینده رخ دهد احتمالاً بحرانی‌تر از آن نخواهد بود. نیمه دوم سال 2019 متفاوت از نیمه ابتدایی آن خواهد بود و ما به‌نوعی رکود اقتصادی را تجربه خواهیم کرد.

پیتر اوکتینس، مدیر اجرایی شرکت James G. Davis معتقد است کمبود نیرو منجر به ارائه استراتژی‌های نوآورانه می‌شود. دانیل گروس، مدیرعامل شرکت Construction Industry Resources می‌گوید صنعت ساخت‌وساز یک روند رو به بهبود مداوم را طی می‌کند و اگر وقت و انرژی کافی صرف نیروی کار شود به‌طوری‌که ایمنی بهبود یابد، می‌توان این انتظار را داشت که شرکت‌های ساختمانی شکل بهتری بگیرند.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .