تغییرات آب و هوا چگونه بر روی طراحی ساختمان ها اثر می گذارد؟

21 خرداد 1394 - 11:03
تغییرات آب و هوا چگونه بر روی طراحی ساختمان ها اثر می گذارد؟


برنامه محیط زیستی سازمان ملل متحد در بحش ساختمان های پایدار و آب و هوا تخمین زده است که 30 درصد کل گازهای گلخانه ای توسط صنعت ساختمان سازی تولید می شود و 40 درصد کل انرژی جهان توسط صنعت ساختمان سازی تولید می شود. امروزه تعییرات آب و هوایی تاثیر مهمی بر نحوه طراحی و ساخت ساختمان ها دارند.
ماریوس استریهویزه ، مدیر حسابداری شرکت اتو دسک که صاحب سه نرم افزار اصلی طراحی برای معماران است گزارش می دهد که توسعه دهندگان نیاز دارند که از ساخت و سازهای صنعتی و تجاری که به صورت ایده آل مدل شده اند دور شوند . ساختمان ها ، کارحانه ها و پارک های تجاری باید طوری طراحی شوند که با چالش های ساختاری که زمین را تهدید می کند مقابله کنند.
طراحی ساختمان های پایدار با فهم کامل از شرایط آب و هوایی محل احداث ساختمان آغاز می شوند. مدل ها اجازه می دهند تا داده توسط ابزارهای تصویری برای در نظر گرفتن پارامترهایی مانند دما، رطوبت ، وضعیت باد و آسمان وارد مدل شوند. او اضافه می کند که دستیابی ساختار مصرف انرژی صفر باید هدف نهایی باشد.
آقای استریهویزه می افزاید که کلیدی برای اتو دسک این بود که آن چگونه آزمایش های تکرار شونده را امکان پذیر می کرد.امروزه تکنولوژی نرم افزار به طرحان این قابلیت را می دهد که آزمایش، تحلیل ویشرفت در طراحی را به صورت تکرار شونده انجام دهند.
. این بدین معنا است که که این قابلیت، شامل مصرف انرژی ، تهویه هوا ، انرژی تابشی خورشید، مصرف آب می تواند قبل از ساخت بهینه شود.
کاهش آب مصرفی به عنوان یک پارامتر بحرانی در طرای ساختمان های پایدار مطرح است . طراحی و برنامه مناسب می تواند مصرف آب را تا 50 درصد کاهش دهد. استراتژی های مانند استفاده از تجهیزات مناسب آب رسانی ، مدیریت آب های جاری شده ،تصفیه آب و استفاده از آب باران می تواند موثر واقع شود .همچنین استفاده از سیستم های گندزدایی و تصفیه در محل نیز مغید گزارش شده است.
کمیسیون ساختمان سبز آفریقای جنوبی اعلام کرده است که در این هفته 100 ساختمان در کشور امتیاز 5 ستاره دریافت کرده اند . این گزارش می افزاید ساخت یک ساختمان 4 ستاره از ساخت ساختمان هایی که ملاحظات محیط ریستی را در نظر نمی گیرند ارزان تر است.
برپایه گفته های رییس این کمیسیون امنیاز 4 ستاره به بهترین روش اختصاص دارد و تمامی ساختمان ها با ملاحظات عادی ویش اقاتده می توانند به این امتیاز دست یابند. او می افزاید سبز بودن در تمامی ساخت و ساز های امروز باید مورد توجه قرار گیرد .
طراحی ساختمان که مصرف انرژی و منابع را در نظر می گیرند با نرم افزارهایی مانند اتودسک و GBSCSA تولید کرده اند به راحتی امکان پذیر است .

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه