انتقاد رییس انجمن بتن ایران از کیفیت بتن تولیدی در کشور

8 مهر 1394 - 10:21
انتقاد رییس انجمن بتن ایران از کیفیت بتن تولیدی در کشور

هرمز فامیلی روز دوشنبه در نشست خبری در مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی، افزود: در صورتی که نظارت خوبی بر تولید بتن انجام شود کیفیت بتن های مصرفی در حوزه ساخت و ساز ارتقا می یابد.
وی تصریح کرد: آزمایشگاه های کنترل کیفیت بتن در ارتقا کیفیت این محصول نقش مهمی ایفا می کنند و شاغل شدن افراد بی تجربه در این زمینه در شرکت های یادشده مشکلات زیادی به بار آورد در حالی که ضروری است در این بخش افراد با صلاحیت نسبت به کیفیت بتن ایران نظارت کافی داشته باشند.
فامیلی در خصوص طرح مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در افق 1404 برای ارتقا کیفیت بتن ایران، افزود: این طرح از سال گذشته در این مرکز مطرخ شده تا در افق 1404 کیفیت بتن ایران ارتقا یابد.
رییس انجمن بتن ایران با اشاره به تعداد اعضای این انجمن، یادآور شد: هم اکنون اعضای انجمن بتن ایران به حدود 10 هزار نفر رسیده و ضرورت دارد شهرداری ها و سازمان های نظام مهندسی برای آزمایشگاه های کنترل کیفی بتن نظارت دقیقی داشته باشند.
وی با بیان اینکه هم اکنون نظارت فنی بر کیفیت بتن به درستی انجام نمی شود و این بر کیفیت ساخت و سازها در کشور تاثیرگذار است، گفت: بسیاری از کارگاه ها هم اکنون با حداقل کیفیت، بتن تولید و به مشتریان خود عرضه می کنند.
فامیلی افزود: هرسال 16 مهرماه روز ملی بتن است و در این روز انجمن بتن ایران با برگزاری مراسمی مسایل و مشکلات این صنعت را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
وی در پایان با اشاره به برگزاری این مراسم در روز ملی بتن، گفت: امسال همایش روز بتن با موضوع دانشگاه و صنعت برگزار می شود تا شاید خلا حلقه مفقوده بین دانشگاه و این صنعت پر شود.
منبع:+

 

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه