طرح معماری برنده برای مرکز هوشمند مجلس شورای ملی سئول و مرکز مطبوعات

30 شهريور 1394 - 11:49
طرح معماری برنده برای مرکز هوشمند مجلس شورای ملی سئول و مرکز مطبوعات


گروه معماریHaeahn کره جنوبی ، در همکاری با گروه معماری H درنیویورک ، برنده مسابقه طراحی مرکز هوشمند شورای ملی و مرکز مطبوعات در سایت تاریخی مجتمع شورای ملی در Yeoido شدند، که بزرگترین جزیره در رودخانه هان در سئول می باشد.
ساختمان 23750 متر مربعی در کاربری ها و"کارکردهای قانون گذاری مجلس شورای ملی" انعطاف پذیر خواهد بود. به طور کلی "محل پنج برنامه متمایز" خواهد شد: مرکز مطبوعاتی با یک اتاق جلسه در کنار یک مرکز کوچک با یک محیط کار برای خبرنگاران؛ یک مرکز هوشمند بسیار مجهز که به عنوان یک محل کار جدا برای کارمندان و وزرای دولت عمل می کند؛ فضاهای اداری تکمیلی؛ پارکینگ زیرزمینی و امکانات رفاهی که شامل یک رستوران، یک سالن ضیافت، و یک قسمت کوچک که برای کارکنان دولت و عموم مردم قابل دسترس خواهد بود.
با ارتفاع کم تعمّدی ساختمان، طراحی با حفظ حس پارک مانند سایت، اجازه می دهد ساختمان تا حدی با درختان ادغام شود، همچنین دید ساختمان های مجاور به ساختمان اصلی مجلس شورای ملی حفظ شود.

بام مربعی از طرح اصلی مجلس شورای ملی سرچشمه می گیرد، و حرکت صفحات کف برای ایجاد یک طرح پله ای با مقدار بیشتری از فضاهای تحت پوشش را که در آن فضاهای برنامه ریزی شده و باغ های طراحی شده می توانند مرتبط باشند، اضافه شده بود.
علاوه بر این، سطح پله ای اجازه جداسازی-امنیتی ، با برنامه های امنیتی کمتر در طبقات پایین تر، و حداکثر امنیت در طبقه فوقانی را می دهد.
حیاط در مرکز ساختمان به عنوان یک کانون برای فضاهای عمومی ، با سالن ورودی، سالن استراحت، و محل های استراحت متصل به آن، عمل می کند.

 

 

 

 

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

منبع:+

 

 

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه