میلیارد ها دلار ارزش ساختمان های سواحل اقیانوس آرام که در معرض خطرات تغییرات آب وهوا قرار دارند-اختصاصی 808

8 مرداد 1394 - 12:06
میلیارد ها دلار ارزش ساختمان های سواحل اقیانوس آرام که در معرض خطرات تغییرات آب وهوا قرار دارند-اختصاصی 808

طبق گفته محققان : ساختمان هایی مثل خانه ها، مدارس، فرودگاه ها و ایستگاه های برق که در جنوب اقیانوس آرام قرار دارند در حال حاضر در معرض خطر بالا آمدن سطح آب دریاها و همینطور حوادث وابسته به تغییرات آب و هوایی هستند، که جا به جایی این ساختمان ها هزینه هنگفتی را در بر دارد.
مقاله ای که در مجله Nature Climate Change منتشر شده است به تحلیل آسیب پذیری 12 کشور جزیره اقیانوس آرام پرداخته است که این کشور ها در معرض چنین خطراتی می باشند.
طبق نوشته دانشیار Lalit Kumar و دکتر Subhashni Taylor از دانشگاه علوم زیست محیطی و روستایی انگلستان: "ما در این تحقیقات تجزیه و تحلیل جامعی را در مورد ساختمان هایی که در معرض خطر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته اند برای 12 کشور جزیره اقیانوس آرام به عهده گرفته ایم . ما در این تحقیقات نشان دادیم که 57 درصد از ارزیابی ساختمان های ساخته شده برای این 12 کشور در داخل ناحیه 500 متری از سواحل قرار گرفته اند و ارزش جابه جایی ساختمان های این منطقه چیزی بالغ بر21.9 میلیارد دلار می باشد."
محققان می گویند: جزایر واقع در جنوب اقیانوس آرام به طور کلی کوچک می باشند و در فعالیت های تندباد های گرمسیری این جزایر در خطرات طبیعی ساحلی نظیر سونامی و خطرات وابسته به تغییرات آب و هوا می توانند آسیب پذیر باشد.
از آنجایی که بیشترین جمعیت در مراکز شهری و عمده ساختمان ها در ساحل واقع شده اند Kumar و Taylor به مطالعه در زمینه کشورهای جزایری که در معرض بالاآمدن سطح آب دریا،فرسایش ساحلی و طوفان هستند پرداخته اند.
محققان داده های ماهواره ای و اطلاعات موجود در پایگاه داده ها را از این زیر ساخت ها تحلیل نموده که شامل مختصات این ساختمان ها توسط GPS و هزینه جابه جایی آن ها می باشد.
کشور های مورد مطالعه Cook Islands، Federated States of Micronesi، Kiribati، Marshall Islands، Nauru، Niue، Palau، Samoa، Solomon Islands، Tonga، Tuvaluو Vanuatuمی باشند.
محققان نگاهی به ساختمان هایی دارند که شامل مسکونی، تجاری و ساختمان های صنعتی و عمومی و همچنین فرودگاه ها، ساختمان های ارتباطات، ساختمان های تولید برق، اسکله ها و بنادر، پل ها، تجهیزات انبار و مخازن ذخایر آب می باشد.
Kumar و Taylor فاصله ساختمان ها از ساحل را به 4 گروه تقسیم بندی نمودند: 50-0 متر ، 100-50 متر، 200-100 متر، 500-200 متر.
Kumar گفت: اگر اغلب دارایی در این فواصل قرار دارد به طور مثال در داخل 100 متری از خط ساحل حتی تغییر کوچک در بالا آمدن سطح دریا و حوادث شدید وابسته ،خطر بزرگی را به وجود می آورد.
Kumar به همراه Taylor، نشان دادند که 8کشور جزیره اقیانوس آرام که دارای 50 درصد یا بیشتر ساختمان های ساخته شده هستند در داخل 500 متری از خط ساحل قرار دارند اما بعضی کشور ها نسبت به کشور های دیگر آسیب پذیر تر هستند.
Kumar گفت: نتایج ما نشان می دهد که کشور Kiribati، Marshall Islands و Tuvalu حدود 95 درصد از ساختمان های ساخته شده در این کشور ها داخل 500 متری از خط ساحل قرار دارند.
مطالعات نشان می دهد که در کشور Kiribati ، 67 درصد از ساختمان ها در منطقه 100 متری از ساحل قرار دارند.
طبق گفته Kumar فقدان اطلاعات دقیق از ارتفاع در اقیانوس آرام وجود دارد به همین دلیل مطالعات شامل آن نمی شود.اما طبق گفته Kumar بخش بزرگی از کشور های جزیره اقیانوس آرام جزایر شنی و مرجانی هستند که قابل رسیدن به حداکثر 3 متر در ارتفاع هستند به این معنی می باشد که حتی ساختمان های داخل خط 500 متری از ساحل به طور کامل در معرض خطرات ناشی از تغییرات آب و هوا می باشند
طبق گفته Kumar یافته های حاصل از این مطالعات توسط AusAID سرمایه گذاری شده است، سازمان های کمک رسانی نیز کمک خواهند کرد که اولویت این سازمان نیز در حیطه کمک های مالی برای استراتژی های انطباق تغییرات آب و هوایی می باشد.

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

منبع:+

سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
اطلاعات آموزشی لازم برای طراحی سکو دریایی با SAP
سلام من نیاز به فیلم اموزش طراحی سکوی دریایی با SAP رو میخواستم چطور تهیه کنم؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .