فراخوان طرح های اشتغال زایی و کارآفرینی مهندسان در صنعت ساختمان

3 مرداد 1394 - 08:16
فراخوان طرح های اشتغال زایی و کارآفرینی مهندسان در صنعت ساختمان

در دنیای در حال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمان هایی است که بین منابع محدود و قابلیت های مدیریتی و مهارتی خود رابطه معنی داری برقرار سازند. در واقع این جوامع با ایجاد بسترهای لازم، منابع انسانی خود را به دانش و مهارت کارآفرینی با هدف ایجاد کسب و کارهای جدید توام می نمایند تا با استفاده از این توانمندی ارزشمند، سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش و حصول رشد و توسعه، مدیریت و هدایت کنند.

امروزه که کار و فعالیت شکل تازه ای به خود گرفته است وبه سوی خوداشتغالی در حرکت است، ایده پردازان کسب و کار، نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف ایفا می کنند. باید توجه داشت که کارآفرینان تنها به ایجاد فرصت های شغلی جدید نمی پردازند، بلکه با ساختار، تفکر، تحرک و فرهنگ لازم، دست به تخریب خلاق زده تا از دل ویرانه های کهن، بنای رفیع آبادانی و پیشرفت را برافرازند. قاعدتا" کشف یک فرصت، فرآیند هیجان انگیزی است، اما ارائه یک مفهوم امکان پذیر برای کسب و کار، امر بسیار دشوارتری می باشد. امروزه صاحبان دانش یا مهندسان به عنوان کارآفرینان معاصر یکی از واقعیت های زندگی محسوب می شوند. با نگاهی به گذشته در زمینه فناوری و فرآوری های مهندسان می توان فهمید که مهندسان و متخصصان علوم پایه با موفقیت در دنیای ایجاد کسب و کارهای جدید و کارآفرینی حضور داشته اند. ایجاد شرکت های بزرگ خودروسازی، فضانوردی، ساختمانی و ... بیانگر این واقعیت است.

در این راستا برآنیم که بتوانیم اشتغال اثربخش از ابتکارات و ایده های مبتنی بر فناوری به بازار داشته باشیم تا سهمی کوچک در ایجاد فضای نگرش مناسب و استفاده از ابزارهای ضروری برای شناسایی فرصت ها و همکاری مؤثر با صاحبان ایده کسب و کار داشته باشیم.

طرح ملی همگام با هدف ایجاد زمینه ابتکار و تولید ایده و انتقال اثربخش آن به بازار در سطح ملی در دست اجرا می باشد. گروهی از اعضای کمیسیون اشتغال این سازمان با نهایت سعی و تلاش خود جهت به نتیجه رساندن این طرح، با همت پیوسته و مصمم پیگیر امور اجرایی، علمی و تدارکات پیاده سازی طرح می باشند.

مراحل مختلف اجرای طرح به این صورت است که ابتدا علاقمندان به شرکت در طرح همگام پس از ثبت نام، پیشنهاد طرح (پروپوزال) تعیین شده را تکمیل و حداکثر تا تاریخ تعیین شده ، در سایت بارگذاری نمایند. پس از بررسی طرح پیشنهادی، در صورت تایید هیئت علمی و سپس داوران، طرح های برگزیده جهت ارائه در جشنواره و سایر طرح ها در کتابچه ای که به همین عنوان چاپ می گردد در اختیار حامیان مالی، صاحبان صنایع و صاحبنظران قرار می گیرد. اعضای هیئت علمی و داوران طرح ملی همگام از افراد خبره و کارآمد در امر اشتغال و کارآفرینی و اساتید برتر متخصص در این زمینه می باشند.

طرح ها در دبیرخانه طرح ملی همگام، با نام ارائه کننده ثبت شده و تا پایان به نام فرد محفوظ می ماند.

محورهای جشنواره:

ارتقاء الگوی اشتغال مهندسان

رونق صنعت ساختمان

فرصت های سرمایه گذاری در صنعت ساختمان

روش های اجرای ایده

بهسازی و نوسازی بافت فرسوده

صدور خدمات و مهندسی

تکنولوژی و تجهیزات

گردشگری و صنعت ساختمان

مدیریت هوشمند و بهره برداری کارآمد از منابع اقتصادی و انسانی

شهرداری ها ، شهرک ها و شرکت های صنعتی

بیمه، موسسات مالی و اعتباری و دانش بنیان

لازم به ذکر است، از علاقمندان به اجرای طرح همگام و نیز متقاضیان شرکت، در خواست می شود که اخبار روزانه و هفتگی مراحل اجرای طرح را دنبال نموده و با ارائه پیشنهادات و انتقادات خود به دبیرخانه، مارا درپیشبرد هر چه بهتر اهداف طرح ملی همگام همراهی نمایند.

تاریخ های مهم:

آخرین مهلت ارسال طرح : 1394/5/20

تاریخ اعلام نتایج داوری طرح ها : 1394/5/26

تاریخ برگزاری جشنواره : 1394/5/29

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه