برگزاری دو کارگاه تخصصی در آخرین روز از هفتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در پژوهشگاه

7 خرداد 1394 - 01:25

IMG_2979IMG_2953IMG_2965

 

 31 ارديبهشت ماه ، در چهارمين و آخرين روز از برگزاري هفتمين كنفرانس بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله كه سه روز نخست آن در سالن همايش هاي بين المللي برج ميلاد و روز آخر آن در پژوهشگاه برگزار شد دو كارگاه تخصصي به طور همزمان در سالن همايش و سالن جلسات پژوهشگاه برگزارگرديد.
در كارگاه نخست كه در سالن همايش پژوهشگاه برگزار شد، بيش از 240 نفر از اساتيد، مهندسين مشاور و دانشجويان مهندسي عمران حضور داشتند و فرزاد نعيم، استاد و پژوهشگر برجسته ايراني از دانشگاه كاليفرنياي جنوبي مباحثي در خصوص طراحي بر اساس عملكرد ساختمان هاي بلند و نكات لازم در محاسبه يك ساختمان بلند در منطقه لرزه خيز را مرور نمود.
دكتر فرزاد نعيم در بخش اول سخنراني خود به موضوع پيشرفت هايي كه در زمينه هاي تحقيقاتي و محاسباتي رفتار لرزه اي ساختمان هاي بلند است پرداخته، سپس بحث در مورد مفاهيم عملكرد ساختمان هاي بلند در زلزله را شروع، ‌و دستورالعملها، گزارش ها و آيين نامه هاي جديد مطرح در اين زمينه را مورد مقايسه و ارزيابي قرار داد.
در قسمت هاي بعدي پيرامون نحوه انتخاب ورودي هاي زلزله ، ‌مدلسازي غير خطي انواع ساختمان ها و نكات وي‍ژه در طراحي ساختمان هاي بلند توضيحات مفصلي ارائه گرديد، سپس روال طراحي، مدل سازي و محاسبات جند ساختمان بلند كه اخيرا طرح و اجرا شده اند را تشريح كرد.
در سالن جلسات پژوهشگاه نيز، پروفسور vucetic از اساتيد بنام دانشگاه كاليفرنيا در لس آنجلس، با توجه به گستردگي گودبرداري در ايران، مباحث مهمي با موضوع مدل سازي گودبرداري با تسليح ديواره ها به ميخكوبي و رفتار آن تحت بار زلزله در سانتريفيوژ ارائه نمود كه اين كارگاه نيز مورد توجه و استفاده حاضرين قرار گرفت.
لازم به ذكر است كنفرانس بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله هر چهار سال يك بار در ايران با حضور متخصصين برجسته ايران و جهان برگزار مي شود كه امسال به مدت 4 روز از 28 ارديبهشت ماه در سالن همايش هاي برج ميلاد آغاز و امروز در پژوهشگاه پايان پذيرفت.

مطالب پیشنهادی برای ادامه

مطلب پیشنهادی موجود نمی باشد.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه