دوره فشرده طراحی حالت حدی سازه فولادی در ETABS در شهرستان ساری ،1و 2 اسفند

دوره فشرده طراحی حالت حدی سازه فولادی در ETABS  در شهرستان ساری ،1و 2 اسفند

همانطور که مهندسان محترم مطلع هستند چندیست که ویرایش سال 92 مبحث دهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای سازه های فولادی) توسط دفتر امور مقررات ملی ساختمان منتشر شده است. به شخصه زمانیکه کتاب مبحث دهم ویرایش 92 را تهیه و مطالعه کردم تغییرات مشاهده شده نسبت به ویرایش قبلی خصوصا در بخش طرح لرزه ای (که در این ویرایش برای همه نوع ضریب رفتاری و برای همه نوع سازه ای به کار گیری آن در طراحی الزامی اعلام شده است) را حدی زیاد و ورود آن به بخش الزامات طراحی را قدری عجولانه دیدم چراکه به نظرم هنوز پیش نیاز وارد کردن این حجم از تغییرات در بین مهندسان و اساتید دانشگاهی ما ایجاد نشده بود و در حالیکه 5 سال از ویرایش 87 میگذرد و هنوز تعداد افرادی که حالت حدی محاسبه میکنند بسیار کم هستند بنابراین نمیشود به همین زودی انتظار داشت که مهندسین محاسب کشورمان تغییر رویه بدهند. خصوصا در بحث آنالیز پایداری .


به نظرم یک راه اینست در مدت پیش رو تا قبل از گیج شدن بیشتر مهندسان ، از سوی خود تدوین کنندگان محترم دوره های فشرده ای در استان های مختلف گذاشته شود تا مهندسین با این شیوه طراحی به خصوص شیوه های آنالیز پایداری بیشتر آشنا شوند. حتی اگر خود این اساتید وقت اینکار را ندارند من فکر میکنم وظیفه ماست که کاری کنیم مهندسان محاسب کشورمان ترسشان از طراحی به روش حالت حدی ریخته بشود و بتوانند کم کم پروژه هاشان را به این حالت طراحی کنند.


این هفته پنجشنبه و جمعه 1 و 2 اسفند به دعوت مهندسان محاسب شهر ساری دوره ای فشرده در آموزشگاهی در شهر ساری برای مهندسین محاسب سطح استان مازندران در 8 ساعت دارم تا به صورت فشرده اهم تغییرات و شیوه اعمال آنرا در ETABS به صورت کاربردی خدمت مهندسان محاسب این شهر ارائه دهم.

 

مهندسین محترم جهت اطلاع از این دوره و نحوه ثبت نام می توانند با شماره 09111552659 (آقای مهندس عمادی ، مسئول آموزشگاه) در تماس باشند.

همچنین چنانچه مایل هستید همین دوره را در استان های خود برگزار کنید می توانید با من از این طریق در تماس باشید.

مهندس مجتبی اصغری سرخی (رزومه)

مدیر عامل گروه آموزشی 808

 


منابع کمک آموزشی:

 به جهت تغییرات بوجود آمده در ویرایش 92 مبحث دهم بنده و همکارم جناب مهندس جعفری چندیست که کار ویرایش جدید از کتابمان را بر مبنی ویرایش 92 مبحث دهم شروع کرده ایم که در آن علاوه بر ویرایش کتاب فعلی، جند فصل جدید هم به کتاب اضافه خواهیم کرد که در حال تکمیل این فصول هستیم منتها برای ارائه کاری دقیق و از هر حیث کامل نیاز به صرف وقت کافی میباشد.  چه برای ویرایش کتاب قبلی و چه برای تالیف کتاب جدید با لحاظ همه حساسیت های علمی و چاپی نیاز به حداقل 6 تا 12 ماه وقت است که امیدواریم در حداقل زمان بتوانیم ویرایش کتاب فعلی را با دقت بالا به اتمام برسانیم.

تا زمان انتشار نهایی ویرایش کتابم ، کتاب فعلی که بر مبنای هر دو حالت طراحی به روش تنش مجاز و حالت حدی است می تواند تا اندازه زیادی جوابگوی مهندسان محترم باشد. به خصوص آنکه مباحث مربوط به آنالیز پایداری که به موضوع کلیدی در مبحث جدید بدل گشته است در ایبوک مجزایی از سایت قابل تهیه است که می تواند تا اندازه زیادی مهندسان محاسب کشور را با تغییرات صورت گرفته در ویرایش جدید مبحث دهم (که مطابق تغییرات صورت گرفته در AISC 360-10 از قبل قابل پیشبینی هم بود) و به خصوص نحوه اعمال آن در نرم افزار آشنا سازد:

 

» کتاب راهنمای طراحی سازه های فولادی همراه DVD فیلم آموزشی و 2 ساعت رفع اشکال مجازی

 

چاپ دوم کتاب راهنمای طراحی سازه های فولادی

شامل: 

  • کتاب "راهنمای طراحی سازه های فلزی به روش  حالت حدی LRFD  و تنش مجاز  بر مبنای مبحث دهم و آیین نامه AISC 360-05 "   
  •   مولفان:   " مهندس مجتبی اصغری سرخی - مهندس  احمدرضا جعفری "
  •  چاپ دوم:  انتشارات علم عمران،
  • همراه با  1DVD فیلم آموزش طراحی LRFD در ETABS به همراه اطلاعات جانبی
  • همراه با دو ساعت رفع اشکال مجازی

این مجموعه تا پایان اسفند ماه با 20% تخفیف به قیمت 50 هزار تومان عرضه می شود:

 

ادامه مطلب

 

 

ایبوک های مرتبط:

» روش آنالیز مستقیم در آنالیز پایداری سازه های فولادی

مولف:  مهندس مجتبی اصغری سرخی

شامل:

  • روش های آنالیز پایداری  سازه های فولادی در آیین نامه های مختلف
  • کاربرد آنالیز مستقیم در آنالیز پایداری سازه های فولادی
  • کنترل پایداری لرزه ای با استفاده از شاخص پایداری
  • کاربرد ضریب B2 در آنالیز پایداری سازه های فولادی و چگونگی تعیین آن
  • ترکیب تنش های محوری و خمشی  در آیین نامه های مختلف  طراحی سازه های فولادی
  • روش های نوین آنالیز پایداری سازه های فولادی درآیین نامه های

ادامه مطلب

 

 

 

» طراحی حدی (LRFD) سازه های فولادی در  ETABS 2013 (همراه با فیلم آموزشی)

مولف:  مهندس مجتبی اصغری سرخی

شامل:

  • تعریف مقاطع در نسخه 2013 ETABS
  • مقاطع فشرده و غیر فشرده
  • اعمال روش های آنالیز پایداری در  AISC-ASD-89   ،  AISC-360-10   وAISC-360-05   
  • اعمال تغییرات مربوط به طرح لرزه ای

همراه با 4 فیلم آموزشی مربوط به 4 فصل ایبوک

ادامه مطلب

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فرمول نیروی کشش فولاد در حالت حدی T؟

با سلام

فرمول نیروی کشش فولاد در حالت حدی T چه میباشد؟

عکس کاربر
3پاسخ
خرید پکیج طراحی سازه
با سلام و عرض ادب قصد یادگیری طراحی سازه رو دارم، کدوم پکیج یا دوره رو باید خرید کنم که علاوه بر نرم افزارهای طراحی سازه مسائل آیین نامه هم ذکر شده باشه؟ در واقع میخوام صفر تا صد باشه به صورت تضمینی ممنون
عکس کاربر
1پاسخ
ترکیب بار و حالت بار
برنامه ایجاد ترکیب بار و حالت بار آقای محمودی آیا این امکان رو داره مثلا فایلی به روش تنش مجاز مدل و طراحی شده و حال می‌خواهیم همین مدل رو در ایتبس 9 ترکیب بار حالت حدی تعریف کنیم و ادامه طراحی انجام بشه؟؟ و آیا امکان تعریف ترکیب بار کنترل تنش خاک زیر پی وجود دارد که به safe ارسال بشه؟؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .