بررسی کامل جزئیات تغییرات اعمال شده در مبحث نهم ویرایش سال 92

بررسی کامل جزئیات تغییرات اعمال شده در مبحث نهم ویرایش سال 92

همانطور که می دانیم ؛ هر چند سال یکبار تمامی آیین نامه های دنیا با توجه به پیشرفت علم و امکانات حاضر در جوامع بشری ؛ به روز میگردند و به جوامع مهندسی معرفی میشوند. کشور عزیز ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طی این چندین سال اخیر همواره شاهد تغییراتی در آیین نامه های مهندسی کشور بوده و هستیم.

چند سال پیش مباحث بیست و یک گانه مقررات ملی ساختمان برای یکسان سازی امر ساخت و ساز و همچنین قانونمند کردن مباحث علمی و اجرایی در صنعت ساختمان ؛ از سوی دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان به جامعه مهندسی و عمرانی کشور بطور رسمی ابلاغ گشت. ازسری مباحث مقررات ملی ساختمان ؛ مبحث نهم به "طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه" می پردازد. لذا تمامی مهندسین محاسب و همچنین کلیه دست اندرکاران ساخت و ساز سازه های بتن آرمه در کشور ؛ ملزم به رعایت و اجرای دقیق این مبحث میباشند.

این امر تا جایی مهم و ضروری تلقی میگردد که این چند سال اخیر؛ مبحث نهم در کنار دروس طراحی و اجرای سازه های بتن آرمه در دانشگاه های سطح کشور در حال تدریس بوده و می باشد. از این رو گروه آموزشی 808 از همان زمان انتشار نسخه جدید مبحث نهم و همچنین دیگر مباحث مقررات ملی در زمستان 92 ؛ سعی در این داشته است که مقالات تحلیلی گوناگونی پیرامون تغییرات اعمال شده در  نسخ 92 را ؛ جهت استفاده بهتر و دقیقتر کاربران و مخاطبان خود منتشر سازد.

برخی از مقالات تحلیلی منتشر شده پیرامون نسخ جدید مباحث مقررات ملی ساختمان و آیین نامه 2800 زلزله :

در این هفته آقایان دکتر فواد مهاجری و مهندس حسام اتقایی (از مدرسان و عضو هیئت علمی گروه آموزشی 808) ؛ هر یک از دیدگاه خود به بررسی تغییرات اعمال شده در نسخه جدید (92) مبحث نهم مقررات ملی ساهتمان پرداخته اند که هم اکنون در این بخش تحت دو مقاله تحلیلی ؛ خدمت شما عزیزان مهندس و دانشجو و کلیه علاقه مندان تقدیم میگردد.

جهت دریافت و مطالعه دو مقاله ذکر شده بصورت دو فابل جداگانه PDF ؛ با صرف 2000 تومان از اعتبار خود ؛ بر روی لینک زیر"پرداخت و مشاهده محتوا" کلیک نمایید.

راهنمای خرید مقالات تحلیلی  و ایبوک ها:  

  •  براي دريافت مقالات تحلیلی از سایت بايست ابتدا عضو سايت باشيد و همچنین اعتبار کافي در اکانت خود داشته باشيد.
  •  اگر عضو سایت نیستید براي عضويت در سايت مي توانيد ابتدا از اين قسمت اقدام کنيد و سپس از منوی پروفایل > حسابداری گزینه شارژ حساب را بزنید و به مبلغ دلخواه اکانت خود را شارژ کنید و سپس به این صفحه رجوع کنید.
  •  اگر عضو سايت هستيد  و اعتبار کافی نیز در حساب خود دارید ابتدا برای ورود به سایت با نام کاربری از این قسمت اقدام کنید اگر شارژ کافی در حساب خود دارید از دوباره به همین صفحه رجوع کنید و بر روی لینک "پرداخت و مشاهده محتوا" کلیک نمایید.
  •  اگر عضو سایت هستید اما شارژ کافي در حساب خود نداريد پس از ورود از این قسمت از منوی پروفایل > حسابداری گزینه شارژ حساب را بزنید و به مبلغ دلخواه اکانت خود را شارژ کنید.

 

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
اعتبار مورد نیاز : 2,000 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 2,000 تومان
پرداخت 2,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های foadmohajeri

فواد مهاجری

دانشجوی سال آخر دکتری عمران دانشگاه علم و صنعت ایران هستم؛ طراح، محاسب و البته استاد دانشگاه و مدرس دوره های ویژه ورود به حرفه (نظام مهندسی). علاوه بر این، همواره علاقه ویژه به کارآفرینی فناورانه در حیطه مهندسی عمران، به خصوص در رابطه با فناوری های نوین داشته ام.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه