مقاله تحلیلی:مترو سانتیاگو به‌زودی تبدیل به نخستین مترویی می‌‌شود که به طور عمده با انرژی خورشیدی و باد کار می‌‌ کند.

مقاله تحلیلی:مترو سانتیاگو به‌زودی تبدیل به نخستین مترویی می‌‌شود که به طور عمده با انرژی خورشیدی و باد کار می‌‌ کند.

یک سیستم انرژی خورشیدی از فاصله ۴۰۰ مایلی از کویر Atacama در شیلی انرژی الکتریکی لازم برای این مترو را تولید خواهد نمود.
منطقه Atacama در شیلی - جایی‌ که هرگز در آن بارندگی صورت نمی‌گیرد - آفتابی‌ ترین نقطه در سیاره زمین به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۷ مقداری از انرژی خورشیدی تولیدشده در این منطقه مایل‌ها دورتر به محل متروی سانتیاگو انتقال داده خواهد شد؛ نخستین مترو در جهان که بخش عمده‌ای از انرژی موردنیاز خود را از منابع تجدید پذیر تأمین می‌نماید.
این مترو که روزانه 5/2 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌نماید، حدود ۶۰% از انرژی موردنیاز خود را از یک سیستم خورشیدی نوین و نیز ۱۸% را از آسیاب‌های بادی San Juan در نزدیکی‌ خود تأمین خواهد نمود.
با وجود اینکه شیلی کشوری عمد‌تاً آفتابی محسوب می‌گردد، اما این حقیقت که مجموعه عظیم مترو با مصرف بسیار بالای انرژی بتواند نیروی موردنیاز خود را از خورشید تأمین نماید، نشانگر افزایش بهره‌برداری از این تکنولوژی خورشیدی به دلیل کاهش هزینه‌های استفاده از آن است. Tom Werner مدیرعامل شرکت خوشیدی SunPower در کالیفرنیا که طراحی و ساخت این سیستم را بر عهده دارد، معتقد است: «به نظر من این نشانه‌ای است از تبدیل‌شدن خورشید به منبع اصلی‌ تأمین انرژی در آینده.»

 

 

دریافت فایل کامل مقاله :

santiagos_subway_will_soon.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_9827-santiagos_subway_will_soon.pdf318.63 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های یلدا رحمتی

یلدا رحمتی

تحصیلات کارشناسی را در رشته عمران در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد را در گرایش مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه صنعتی شریف اخذ نموده ام. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کرده ام.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .