مقاله تحلیلی: عوامل مؤثر در فروریزش پل

مقاله تحلیلی: عوامل مؤثر در فروریزش پل

همه ما درباره ساختمان‌هایی که دچار ریزش شده‌اند شنیده‌ایم، اما وقتی این ریزش مربوط به یک پل باشد، به نظر می‌رسد که رسانه‌ها و همه مردم علاقه‌مند هستند خبرهای مربوطه را پی گیری کنند. از آنجایی که این اتفاق به ندرت می‌افتد و این‌که حتی همیشه ریزش پل یک حادثه غیر قابل قبول تلقی می‌شود، رسانه‌ها تقریباً همیشه به بزرگ‌ نمایی فاجعه‌های مربوط به پل. علاوه بر این، ریزش پل همیشه با اثرات منفی همراه است که به راحتی می‌تواند منجر به منزوی شدن یک منطقه شود.

اما واقعاً چه عواملی سبب ریزش یک پل می‌شوند؟ هدف ما از نوشتن این مطلب پاسخ به این پرسش است. در اینجا من برخی از عوامل مهمی را که ممکن است سبب ریزش پل شوند، برشمرده‌ام. لازم به ذکر است که در اغلب موارد، یک پل تحت تأثیر چند عامل فرومی‌ریزد نه یک عامل. با این حال، در اینجا به برخی از این عوامل که نیاز است آن‌ها را بشناسید، اشاره می‌شود.

  • نگه‌داری نامناسب از پل

حتی مقاوم‌ترین پل‌های جهان هم نیاز به تعمیر و نگه‌داری دارند. زمانی که از یک پل به خوبی نگه‌داری نمی‌شود و حتی بازرسی‌های منظمی از آن صورت نمی‌گیرد، این پل محکوم به فروریزی خواهد شد. در واقع، بسیاری از پل‌ها اگر نگه‌داری آن‌ها به نحو درستی صورت بگیرد، همچنان می‌توانند قابل استفاده باشند. کارشناسان باید هر چند مدت یک بار، پل را بررسی کنند و در صورت لزوم قسمت‌های پوسیده و زنگ زده را تعویض و جایگزین کنند، قسمت‌های زهکشی را تمیز کنند، روکش رنگ آن را تجدید کنند و تکیه‌گاه‌های بیشتری را در مواردی که پل بیش از ظرفیت خود کارکرد دارد، اضافه کنند.

 

دریافت فایل کامل مقاله :

contributing_factors_for_bridge_to_collapse_2.pdf

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

فایل
برچسب ها: 
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
پوش اور پل
سلام دوستان بنده رو پایان نامه با موضوع پوش اور پل کار میکنم میخواستم ببینم از دوستان کسی هست تو پوش اور پل تجربه داشته باشه؟
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه کمانش الاستیک در عرشه ی پل فولادی چگونست؟
سلام وققتون بخیر عرشه ی پل فولادی این اجازه رو داره که وارد کمانش الاستیک بشه.. باز هم تاکید می کنم کمانش الاستیک و خطی نه کمانش غیر الاستیک و غیر خطی ... ممنون از سایت خوبتون
عکس کاربر
0پاسخ
سوال در مورد دوره آموزشی مدلسازی و تحلیل پل با OpenSees
سلام، در دوره‌های آموزش نرم افزار OpenSees به مدلسازی و تحلیل پل هم پرداخته می‌شود ، کدام دوره آموزشی این مبحث را در برمی‌گیرد؟ با تشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .