محاسبات پارکینگ فلزی خودرو(فایلSap؛دفترچه محاسبات وآموزش تصویری)

محاسبات پارکینگ فلزی خودرو(فایلSap؛دفترچه محاسبات وآموزش تصویری)

سازه های فلزی دارای تنوع بسیاری است. از سازه های فولادی ساختمان های متعارف تا پارکینگ های طبقاتی ؛ همه و همه را میتوان در نرم افزار قدرتمند SAP مدلسازی ؛ تحلیل و طراحی نمود. آیین نامه های کشور ما در رابطه با بارگذاری پارکینگهای فلزی سکوت کرده است. لذا در بارگذاری این سازه ها باید از آیین نامه ASCE7-05 استفاده شود. درمقاله این هفته نیز ؛ همین نکته رعایت شده است و در بارگذاری پارکینگ فوق ؛ ضوابط آیین نامه یاد شده ؛ رعایت گشته است. همچنین به دلیل قرارگیری این پارکینگ در شهر بوشهر ؛ از بارگذاری برف صرف نظر شده و سازه این پارکینگ فقط برای بارگذاری باد تحلیل شده است.

مقاله تحلیلی این هفته نیز توسط عضو و مدرس فعال گروه آموزشی 808 جناب آقای "صادق علوی" تهیه و تنظیم شده است. در این هفته علاوه بر دفترچه محاسبات پارکینگ فلزی فوق ؛ فایل نرم افزاری پارکینگ مدل شده در Sap و یک فیلم آموزشی از مراحل مدلسازی این پارکینگ در نرم افزار قدرتمند Sap ؛ پیوست می باشد.

جهت دریافت مطالب فوق تنها کافی است با صرف مبلغ 2500 تومان از اعتبار خود ؛ بر روی لینک زیر "پرداخت و مشاهده محتوا" کلیک نمایید.

مطلب مرتبط:

فیلم آموزشی طراحی سازه های خاص در SAP

دانلود دفترچه محاسبات

دانلو د فایل Sap

دانلود فیلم آموزش مدلسازی در Sap

لینک دانلود
درباره نویسنده
عکس‌های سیدصادق-علوی

سید صادق علوی

طراح سازه های فولادی و صنعتی - پایه 2 محاسبات
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
پيشنهاد آموزش برای تهیه نقشه های شاپ درایینگ؟
سلام.بنده دانشجو کارشناسی عمران اجرایی هستم،علاقه مند به تهیه نقشه های شاپ سازه بتنی هستم. برای آموزش صفر تا صد و پروژه محور چی پیشنهاد میکنید؟
عکس کاربر
1پاسخ
تحلیل و طراحی یک قاب جدا شده از ساختمان در ایتبس
اگر قرار باشد یک قاب از سازه ای که متقارن بوده و در هر دو جهت سیستم باربر جانبی یکسانی دارد را در نرم افزار etabs تحلیل و طراحی نماییم وزن سازه واقعی و سهم این قاب از وزن سازه به چه صورتی باید اعمال شود؟ آیا می شود برای جبران وزن ضریبی را با توجه به سطح بارگیر این قاب در ضریب C ضرب نمود تا در روند محاسبه برش پایه (V=a*CW) اعمال شود و به درستی اجزا را طراحی نماید؟ ترکیب بارها همان ترکیب بارهای سازه سه بعدی خواهند بود یا باید فقط در جهت مورد نظر زلزله و پیچش تصادفی را اعمال کرد؟ قبلا از پاسخگویی شما سپاسگزارم.
عکس کاربر
1پاسخ
دليل اين كه ستون های متصل به ميانقاب بايد برای لنگر اضافی Qh/20 كنترل بشه چيست؟
می‌خواستم بدونم دليل اين كه ستون های متصل به ميانقاب بايد برای لنگر اضافی Qh/20 كنترل بشه چيست؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    البته به دلیل ناچیز بودن بار برف منطقه، سازه برای بار زنده ای معادل 1.5 کیلونیوتن بر مترمربع+بار باد طراحی شده است.

    عکس‌های سیدصادق-علوی
    سیدصادق-علوی