بسته راهنمای طراحی تابلوی تبلیغاتی (BillBoard Design Guide)

بسته راهنمای طراحی تابلوی تبلیغاتی (BillBoard Design Guide)

تابلوهای تبلیغاتی از جمله سازه های خاصی هستند که امروزه بسیار در کلان شهرها متداول شده اند. در حال حاضر در سطح کلان شهرهایی چون تهران ؛ اصفهان ؛ مشهد و . . . از این نوع سازه ها بسیار دیده میشود. ولی آیا همه آنها طراحی سازه ای شده اند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت : خیر ؛ چرا که بسیاری از این تابلوها به هیچ عنوان طراحی سازه ایی نشده اند و تنها از روشهای تجربی به تولید و ساخت آنها اقدام شده است. ولی در حال حاضر در اکثر نقاط جهان و شهرهای بسیار بزرگ دنیا ؛ این تابلوها در نرم افزارهای تحلیل و طراحی سازه ها ؛ مدلسازی شده و سپس بر اساس آیین نامه های معتبر جهانی طراحی میگردند. لذا در کشور ما نیز ؛ غلی الخصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران ؛ کم کم تحلیل و طراحی سازه ای این تابلوها متداول شده و در بسیاری از شرکت های مهندسین مشاور در سطح کشور ؛ شاهد مدلسازی رایانه ای و طراحی این تابلوها هستیم.

تابلوهای تبلیغاتی یا بیلبوردها ؛ بر عکس تفکر عموم ؛ سازه هایی هستند که بایستی به درستی طرح و اجرا شوند. چرا که با تخریب این سازه ها در سطح شهر ؛ ممکن است خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری ایجاد نمایند. بیلبوردها باید برای نیروهای مرده و باد طراحی شوند. از آنجاییکه بار مرده این نوع سازه ها ناچیز است ؛ نیازی به طرح لرزه ای ندارند ولی باید آنها را برای نیروی جانبی باد طرح کرد. بارگذاری این سازه ها بسیار راحت و بر اساس مبحث ششم مقررات ملی ساختمان صورت می پذیرد.

تابلوهای تبلیغاتی عمدتاً از جنس فولاد و چوب طراحی و ساخته میشوند که جنس چوبی آن در کشور ما متداول نیست. عمر مفید این سازه ها از جنس چوبی 25 سال و از جنس فولادی 50 سال تخمین زده شده است. همچنین پایه نگهدارنده این تابلوها میتواند بصورت خرپایی و یا منوپل طرح و اجرا گردند. جنس خود تابلوها نیز از ورقهای نازک گالوانیزه ساده و موجدار ساخته میشود.

با توجه به مطالب ذکر شده در فوق ؛ مقاله تحلیلی این هفته به طراحی تابلوهای تبلیغاتی اختصاص دارد. در ماه های قبل در رابطه با این تابلوها ؛ مقاله ای منتشر شده بود ولی بنا به درخواست و استقبال کاربران عزیز ؛ در این هفته با تکمیل مقاله پیشین و با اختصاص چند فایل کاربردی دیگر ؛ یک "بسته راهنمای آموزشی"  را ؛ برای شما عزیزان تدارک دیدیم. در بسته آموزشی این هفته به غیر از مقاله تحلیلی "راهنمای طراحی بیلبوردها" ؛ دفترچه محاسبات یک تابلوی تبلیغاتی + یک فیلم آموزش مدلسازی این تابلوها در نرم افزار SAP + فایل مدلسازی شده نرم افزار Sap نیز آورده شده است. این مجموعه بسیار مفید و آموزنده توسط یکی از نویسندگان فعال و خوش ذوق گروه آموزشی 808 جناب اقای مهندس " صادق علوی " تهیه و تنظیم شده است. امید است که از این بسته آموزشی ؛ نهایت لذت و استفاده را ببرید.

جهت دریافت و مطالعه بسته آموزشی این هفته شامل موارد ذکر شده در بالا ؛ تنها کافی است با پرداخت 5000 تومان از اعتبار خود ؛ بر روی لینک زیر  " پرداخت و مشاهده محتوا " ؛ کلیک نمایید.

راهنمای خرید مقالات تحلیلی  و ایبوک ها:  

  •  براي دريافت مقالات تحلیلی از سایت بايست ابتدا عضو سايت باشيد و همچنین اعتبار کافي در اکانت خود داشته باشيد.
  •  اگر عضو سایت نیستید براي عضويت در سايت مي توانيد ابتدا از اين قسمت اقدام کنيد و سپس از منوی پروفایل > حسابداری گزینه شارژ حساب را بزنید و به مبلغ دلخواه اکانت خود را شارژ کنید و سپس به این صفحه رجوع کنید.
  •  اگر عضو سايت هستيد  و اعتبار کافی نیز در حساب خود دارید ابتدا برای ورود به سایت با نام کاربری از این قسمت اقدام کنید اگر شارژ کافی در حساب خود دارید از دوباره به همین صفحه رجوع کنید و بر روی لینک "پرداخت و مشاهده محتوا" کلیک نمایید.
  •  اگر عضو سایت هستید اما شارژ کافي در حساب خود نداريد پس از ورود از این قسمت از منوی پروفایل > حسابداری گزینه شارژ حساب را بزنید و به مبلغ دلخواه اکانت خود را شارژ کنید.

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
اعتبار مورد نیاز : 5,000 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 5,000 تومان
پرداخت 5,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های سیدصادق-علوی

سید صادق علوی

طراح سازه های فولادی و صنعتی - پایه 2 محاسبات
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    خوب بود متشکرم؛
    فقط یک نکته در مورد load combination ؛
    بار های دیگری معرفی نمیشود!

    عکس‌های Naserhz
    Naserhz

    ممنون از ارسال بسته طراحی تابلوهای تبلیغاتی.بسیار مفید و کاربردی بود.ولیکن فیلم آموزشی داخل بسته ناقص هست.لطفا تا مرحله تنظیم پارامترهای
    طراحی و در نهایت طراحی و کنترل های مربوطه تکمیل گردد.
    همچنین در صورت امکان نقشه های Cad را هم با دریافت هزینش اضافه بفرمایید.
    ممنون از سایت خوبتون

    عکس‌های hr payan
    hr payan