مقاله تحلیلی : مهندس عمران چه کاری انجام می دهد ؟

مقاله تحلیلی : مهندس عمران چه کاری انجام می دهد ؟

شاید قدیمی ترین و گسترده ترین شاخه مهندسی، مهندسی عمران باشد. مهندسی عمران فقط محدود به آسمان خراش ها و برج ها نمی شود. بسیاری از مهندسان عمران هرگز هیچ سازه عظیمی نخواهند ساخت، در عوض آن ها جزء جدایی ناپذیر عملکرد طبیعی یک اجتماع محسوب می شوند. از جاده هایی که در آن ها رانندگی می کنیم تا منابع آب شیرین، مهندسی عمران تقریباً همه چیز را در زندگی روزمره در بر می گیرد.
طبق چیزی که رایج است، مهندسی عمران تفکری درباره ملاحظات سازه ای است. اساساً در مهندسی عمران اطمینان حاصل می شود که ساختمان دچار فرو پاشی نمی شود. با کمال تعحب باید گفت که هیچ یک از این موارد تا همین اواخر در طول تاریخ یک علم دقیق محسوب نمی شد. در واقع مکانیک خاک به طور کامل تا اواسط و اواخر دهه ۱۸۰۰ شناخته نشده بود. تا قبل از این که فرمول تجربی و نظری برای بار گذاری ساختمان و همین طور زمین شناسی در اختیار ما قرار گیرد، اغلب سازه ها بدون شناخت و آگاهی از این که چه اتفاقی ممکن است برای آن ها رخ دهد، ساخته می شدند.

 

 

دریافت مقاله : 

civil_engineers.pdf

منبع:+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .