مقاله تحلیلی : پتانسیل گرافن (شبکه ای از کربن ها) در سیستم انرژی های تجدید پذیر

مقاله تحلیلی : پتانسیل گرافن (شبکه ای از کربن ها) در سیستم  انرژی های تجدید پذیر

اوایل سال جاری، در اواخر ماه ژانویه، دانشگاه های منچستر و ابوظبی اعلام کردند که قصد دارند در خصوص پروژه ای با هم همکاری کنند. موضوع این پروژه تولید فومی است که حاوی گرافن می باشد. گرافن ماده است که از یک لایه اتم های کربن به صورت منظم تشکیل شده است که شکل ظاهری این شبکه شبیه لانه زنبور است. این لایه 10 برابر قوی تر از فولاد است در حالی که 1000 بار سبک تر از یک ورق کاغذ در واحد سطح می باشد.
گرافن اولین بار در آزمایشگاهی واقع در دانشگاه منچستر در سال 2004، پس از سال ها تلاش دانشمندان برای تولید یک لایه کربن و ارائه نظریه ای در این رابطه پس از مشاهدات از طریق یک میکروسکوپ الکترونی در سال 1962، کشف شد. پروفسور آندره جیم و پروفسور کنستانتین (Andre Geim And Konstantin Novosebv) از فرآیندی به نام تکنیک نوار اسکاچ استفاده کردند که این نوارها بارها و بار ها مورد استفاده قرار گرفتند تا لایه هایی از گرافن از تکه ای گرافیت جدا شوند، این کار تا زمانی ادامه می یافت که فقط یک لایه از اتم باقی بماند. این روش موجب شد تا این دو دانشمند در سال 2010 موفق به کسب جایزه نوبل شوند.

 

 

دریافت مقاله : 

gerafen.pdf

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .