معرفی چند اپلیکیشن خوب برای گوشی و تبلت های اندروید و IOS (قسمت دوم)

معرفی چند اپلیکیشن خوب برای گوشی و تبلت های اندروید و IOS (قسمت دوم)

قبلا در خبری تحلیلی به معرفی 10 مورد از پر کاربردترین اپلیکیشن های مهندسی عمران ویژه گوشی های اندروید و IOS پرداختم. اینبار در این خبر قصد دارم شما را با تعدادی دیگر از اپلیکیشن های مهم و پر کاربرد فارسی و لاتین مهندسی عمران آشنا کنم.  در این پست به معرفی یک اپلیکیشن پر کاربرد عمومی ، اپلیکیشنی مختص گرایش سازه و اپلیکیشنی مختص گرایش راه و ترابری خواهم پرداخت:

 

uMath App

نکته جالب در مورد این اپلیکشن اینست که گرچه این اپلیکیشن کاربردی عمومی دارد اما آنطور که برنامه نویس این اپلیکیشن (Alexandre Amend مهندس محاسب سازه) توضیح میدهد ایده اصلی تولید این اپ جهت تبدیل فرمت راحت تر اعداد محاسباتی هنگام عملیات ریاضی بوده است. برای مثال این اپ می تواند روابطی همچون (5kN + 3 kip)/(2m + 2ft)^2 = 2.7 kPa را متوجه شود و پاسخ مناسب را از روی تبدیل خودکار واحد اعداد انجام دهد. (تو محاسبات مهندسی سازه این مورد زیاد پیش می آید به خصوص وقتی فرمت اعداد خروجی نرم افزار با اعداد دستی متفاوت باشد) متاسفانه برنامه نویس تنها نسخه ios این اپ را آنهم به صورت پولی ارائه داده است. برای دانلود نسخه IOS این اپ می توانید به این صفحه از آیتیونز مراجعه کنید.

 

 نرم افزار اندرویدی طرح اختلاط بتن بر اساس آیین نامه ACI

توضیحات تولید کننده اپلیکیشن:

طرح اختلاط بتن به این معناست که به چه نسبتی اجزا تشکیل دهنده بتن شامل سیمان ، آب، شن، ماسه و مواد مضاف را مخلوط کنیم تا بتن تهیه شده به خواص و مقاومت مشخصی دست یابد. این نرم افزار جهت طرح اختلاط بتن بر اساس آیین نامه ACI 211.1-91 ویرایش سال ۲۰۰۹ طراحی و تهیه شده است و قابل استفاده مهندسین عمران و افرادی که در کارگاه های عمرانی و ساختمانی مبادرت به تهیه بتن مینمایند میباشد.
این نرم افزار روش هایی را جهت انتخاب ترکیب مناسب اجزای تشکیل دهنده بتن شامل مواد سیمانی ، سنگ دانه ها ، مواد پوزالانی و همچنین افزونه های شیمیایی ارائه میدهد. این ترکیبات شامل بتن معمولی و یا بتن با مقاومت بالا و با اسلامپ و  کارایی مناسب جهت استفاده در ساخت بتن درجا میتوانند مورد استفاده قرار گیرند. در این نرم افزار طرح اختلاط بتن به دو روش طرح اختلاط وزنی و طرح اختلاط حجم مطلق (حجمی) قابل محاسبه میباشند.

جهت استفاده از نرم افزار برای تهیه طرح اختلاط ابتدا روش طراحی مورد نظر خود را انتخاب نموده و به ترتیب موارد خواسته شده نظیر اسلامپ، مقاومت مورد نظر ، مواد افزودنی ، مشخصات سنگ دانه ها و … را به ترتیب وارد نموده و مراحل طراحی را به پایان برسانید. موارد پیش فرض به صورت جداولی در نرم افزار قرار داده شده اند تا کاربر را در وارد کردن مقادیر درست یاری کنند. در پایان طرح کلیه عناصر مورد نیاز به صورت خلاصه در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

در سنجش مقاومت فشاری بتن بعضی از آیین نامه های دنیا از نمونه مکعبی و بعضی دیگر از نمونه استوانه ای استفاده میکنند. تفاوت مقاومتی که بین نمونه استوانه ای و مکعبی وجود دارد مشکلی را به وجود نمی آورد چرا که ضرایب مربوطه در آیین نامه های مختلف لحاظ شده است. به عنوان نمونه آیین نامه آمریکا (ACI) بر اساس نمونه استوانه ای کار میکند. در ایران و نرم افزار طرح اختلاط ارائه شده ، محاسبات بر اساس آیین نامه آمریکایی و مقاومت بتن بر اساس نمونه استوانه ای (f’c) ملاک عمل قرار میگیرد. قابل ذکر است مقاومت فشاری ۲۸ روزه نمونه استوانه ای حدود ۸۰ درصد نمونه مکعبی است.

این اپ در کافه بازار ارائه شده است و هنوز روی گوگل پلی قرار نگرفته است. برای دانلود نرم افزار اندرویدی طرح اختلاط بتن بر اساس آیین نامه ACI در سایت کافه بازار با قیمت 1900 تومان می توانید از این لینک اقدام کنید.

 

Asphalt Pro

برای اینکه از فاز اپ های سازه ای کمی فاصله بگیریم بد ندیدم یک اپ رایگان خوب در زمینه راهسازی به شما معرفی کنم. این اپ برای ناظرات و پیمانکاران در زمینه تولید آسفالت رو سازی بسیار مناسب است.

از جمله مزایای این اپلیکیشن عبارت است از:

  •  کار روی نتایج استخراج شده‌ی ترکیبی و تطبیق آن در پروژه برای تخمین هزینه های بالاسری و پایین سری
  • بررسی فواصل زمانی الحاق و پیمان تسهیل کننده‌ی روند درخواست همانند اثبات درصد وضایف ناظر.
  • یاری رساندن به کاربر ها به منظور ایجاد توازن تولید که به راحتی ماشین‌آلات، کامیون‌ها، ماشین آسفالت و غلتک‌ها را با هم مرتبط می‌نماید.
  • زمانیکه هر عاملی با پروژه افزایش یافت، به راحتی میتواند پیدا نموده، سامان بخشیده ( به صورت سیستماتیک در آورد) و تصاویر دیجیتالی عواملی شامل GPS و کد‌های زمانی را منتشر نماید.
  • شامل شش شمارشگر مکالمه‌ایست که هر دو واحد آمریکایی و انگلیسی را برای هر کمیتی که در محل کار مورد استفاده‌ی پیمانکار و ناظر است، پشتیبانی مینماید.
  • همچنین، مجهز به سیستم امکان تخمین هزینه برای پروژ‌های کوچک، پارکینگ‌ها و تغییر وضعیت است.

توضیحات بیشتر در ارتباط با این اپ را می توانید از این صفحه دریافت کنید. برای دانلود نسخه رایگان این اپ از آیتیونز به این صفحه مراجعه کنید.

 

بهترین اپ های اندرویدی مهندسی عمران

در انتها برای جمعبندی انتخاب بهترین اپ های اندرویدی مهندسی عمران شما را به بازدید از این صفحه دعوت میکنم.

البته نصب اپ اندروید سایت Civil808 رو که یادتون نرفته!

 مطالب مرتبط:

 
درباره نویسنده
عکس‌های mojtaba808

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
79پاسخ
مهندسی بیکارم، چه کنم؟
سلام وقت بخیر خدمت مهندسین و اساتید گرامی بنده 30 سالم هستش ، فارغ التحصیل عمران اجرایی از دانشکده ثامن الحجج مشهد . متاسفانه بنا به شرایط و کم کاری که داشتم تابحال نتونستم بصورت حرفه ای وارد بازار کار بشم، یک مدت هم از کار فاصله گرفتم و کار دیگه ای انجام میدادم. متاسفانه سابقه ی کاری زیادی هم ندارم ، مجموعا یکسال سابقه ی کار دارم که حدود 4 ماهش مربوط به یک شرکت بتن بوده که نمونه میگرفتم فقط و 8 ماهم سرپرست کارگاه و اجرا بودم که اونم مربوط به شرکت بتن و کارهای ترمیمی بوده . بعد از اون دیگه فعالیتی نداشتم . نرم افزاری به شدت ضعیفم ، و بدلیل فاصله ای که مدتی گرفتم خیلی از مباحث و فرمولا و من الحیث المجموع کلا باعث شده صفر صفر باشم و اعتماد به نفس ورود به بازار کار ازم گرفته بشه . حتی چندین جا هم برای مصاحبه رفتم ولی متاسفانه اکثرا بدلیل سابقه کم و .. قبول نمیکنن یا میگن باید رایگان بیای وایسی که برام مقدور نیست . خواستم خواهش کنم اگر امکانش هست بنده رو راهنمایی کنید چه کاری انجام بدم و با این شرایط از کجا شروع کنم تا خودمو برسونم و کم کاری و خلاء که هست رو جبران کنم.
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
صلاحیت مهندس محاسب
سلام و احترام من کاردانی پیوسته رشته ساختمان دارم در حال گذراندن کارشناسی عمران اجرایی اگر کارشناسی ارشد سازه یا زلزله بخوانم صلاحیت محاسبه تعلق خواهد گرفت؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .