مقاله تحلیلی: حذف آلاینده‌ ها از فاضلاب بیمارستان با فیلترهای دارای روکش منگنز اکسید

مقاله تحلیلی: حذف آلاینده‌ ها از فاضلاب بیمارستان با فیلترهای دارای روکش منگنز اکسید

 محققان در  Penn State یک سیستم فیلتر آب ابداع کرده‌اند که آلاینده‌ها را حذف کرده و از میزان سمی بودن فاضلاب بیمارستان‌ها می‌کاهد. آلاینده‌هایی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها، داروها و استروئیدها در منابع آب نوشیدنی و آب‌های سطحی افزایش پیدا کرده است. این آلاینده‌ها می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر سالم بودن آبی و سلامت انسان داشته باشند، پس حذف آن‌ها برای حفظ سلامت و ایمنی منابع آبی اهمیت زیادی دارد.

بیل برگس، استاد مهندسی محیط‌زیست در Penn State، گفت: بیمارستان‌ها به‌عنوان عامل اصلی ورود داروها و هورمون‌ها و دیگر آلاینده‌هایی که به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب وارد می‌شوند شناسایی شده‌اند.

درواقع برگس معتقد است که بیمارستان‌ها بیش از نیمی از کل بار آلایندگی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری را سبب می‌شوند. حذف این آلاینده‌ها ممکن است دشوار باشد، زیرا باوجوداینکه این مواد شیمیایی رقیق شده‌اند، اما هنوز هم به دلیل قدرت بیولوژیکی بالا تهدیدی برای سلامتی محسوب می‌شوند.

برگس گفت: یک راه برای تخریب این ترکیب‌ها اکسید کردن شیمیایی است. منگنز اکسیدها، اکسیدکننده‌های بسیار قوی هستند، بنابراین واکنش‌پذیری زیادی با ترکیبات آلی قابل اکسید شدن، مانند ترکیبات موجود در فاضلاب بیمارستانی دارند.

برای آزمایش اثربخشی اکسیدهای منگنز (MnOx)، محققان نمونه‌های فاضلاب را از مرکز پزشکی Hershey در  Penn State جمع‌آوری کرده و فیبرهای بیوژنیک دارای روکش MnOx را از یک واحد حذف فلزات از گلاسکو در پنسیلوانیا جمع‌آوری کردند.

ارزیابی شیمیایی نشان داد که این رشته‌ها در حذف آلاینده‌ها از فاضلاب بیمارستانی بسیار اثربخش بودند. از 36 آلاینده ارگانیک کشف شده، 21 مورد آن تا حد 94 درصد، بعد از یک دوره 24 ساعته حذف شدند.

در تائید این نتایج، آزمایش‌های بیوانالیتیک که سمی بودن احتمالی فاضلاب برای انسان‌ها را آزمایش می‌کنند، نشان داده است که ترکیبات فعال موجود به زیر سطح قابل‌تشخیص کاهش یافته‌اند.

برگس گفت: ما نه‌تنها شواهدی داریم که نشان می‌دهند این فیلترها آلاینده‌ها را حذف می‌کنند، بلکه شواهدی هم وجود دارد که سمی بودن این فاضلاب‌ها برای انسان هم به‌شدت کاهش می‌یابد.

به‌علاوه، MnOx در بخشی از سیستم تصفیه زهکش یک معدن زغال‌سنگ استفاده شد که نتیجه آن تبدیل ضایعات به ماده‌ای باقابلیت استفاده مجدد بود.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .