مقاله تحلیلی: چرا از آرماتورهای خمیده در دال‌ها استفاده می‌شود؟

مقاله تحلیلی:  چرا از آرماتورهای خمیده در دال‌ها استفاده می‌شود؟

از انواع مختلف آرماتورهای خمیده در دال و دیگر اعضای سازه‌ای استفاده می‌شود. در این حالت، آرماتورها در نزدیکی تکیه‌گاه‌ها و معمولاً با زاویه‌ی 45 درجه خم می‌شوند. زاویه‌ی خم ممکن است در تیرهای کم‌عمق که در آن‌ها عمق مؤثر کمتر از 1.5 برابر عرض است، 30 درجه هم باشد.

 دال در دو انتها دارای تکیه‌گاه است. حداکثر تنش کششی که مثبت هم هست در وسط دهانه‌ی دال قرار دارد و حداکثر تنش فشاری که منفی است در دو انتهای تیر عمل می‌کند. پس ‌نیاز به آرماتور در پایین دال و وسط دهانه و در بالای دال و دو انتهای دهانه‌ی دال داریم. آرماتورهای خمیده ایمنی دال‌های RCC را در برابر تنش‌های فشاری تأمین می‌کنند.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

  اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: why_crank_bars_are_provided_in_slab.pdf

برچسب ها: 
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
مشکل دوره تناوب زیاد
باسلام و احترام بنده سازه 9 طبقه با دیواربرشی طراحی کردم برای کنترل زمان تناوب تحلیلی مشکلی وجود دارد 4مود(mode) اول مقدار پریود بسیار زیاد می باشد مثلا 6300000 هیچگونه وارنینگ و اروری نیز نمیدهد .مشکل گویا در طبقه بام هست چون طبقه بام را که حذف کردم پریود مناسب بدست آمد... جالب این است سقف دال است و وقتی سقف بام را تغییر به تیرچه میکنم مشکل پریود حل میشود! ممنون اگر پاسخگو باشید
عکس کاربر
2پاسخ
ضخامت دال راه پله
حداقل ضخامت دال راه پله چه مقدار است و طبق کدام بند مقررات ملی است؟
عکس کاربر
1پاسخ
علت افزایش میلگردهای ستون طبقه آخردرسیستم دوگانه وسقف دال
با عرض سلام درچند مورد که ساختمانهایی بتنی با سیستم دوگانه وسقف دال وافل طراحی کرده ام مشکلی دارم وآن افزایش میلگردهای ستونها درطبقه آخر است : 1- آیا علت این امراثرمتقابل قاب ودیوار است ؟ وآیا کاری میشه انجام داد یا مجبورم کل ستونهای طبقات پایین را هم همین مقدار میلگرد بذارم واینکه آیا مجازیم میلگرد ستون در یک طبقه را ازطبقات پایین بیشتر طراحی کنیم 2- نحوه مدل کردن ساختمانهایی که کلا به جای ستون ازدیواربرشی استفاده می شود واتصال تیر به دیوار چطور است؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .