مقاله تحلیلی: تحصیلات عالی و مهندسی چوب

مقاله تحلیلی:  تحصیلات عالی و مهندسی چوب

الوار یکی از مصالح ساختمانی است که کاربرد بسیار وسیعی در ایالات متحده به‌خصوص برای سازه‌های مسکونی کم ارتفاع یا متوسط دارد. الوارهای چوبی یکی از پایدارترین مصالح ساختمانی هستند. سیکل زندگی این قطعات شامل جداسازی کربن، استخراج اکسیژن و کاهش انرژی مصرفی در تولید محصولات است. باوجود این منفعت‌های قابل توجه و هم‌چنین کاربرد وسیع چوب، تحقیقاتی که توسط مشاوران ملی انجمن مهندسان سازه (NCSEA) انجام شده نشان می‌دهند که بسیاری از مهندسان سازه فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌های معتبر، حتی درک پایه‌ای از مهندسی چوب ندارند.

در مقاله‌ای که با عنوان استفاده چوب در ساختمان‌های غیرمسکونی: موقعیت‌ها و موانع، در سال 2004 منتشر شد، به این موضوع اشاره شده که اغلب طراحانی که مورد بررسی قرار گرفتند، هیچ آموزش آکادمی در حوزه چوب ندارند یا آموزش بسیار کمی در این رابطه دیده‌اند و بسیاری از این افراد حتی تحصیلات تکمیلی هم نداشتند.

جدیدترین بررسی نشان می‌دهد که تنها 55 درصد از مؤسسات، دوره‌هایی را ارائه می‌دهند که اساس مهندسی چوب را به دانشجویان فارغ‌التحصیل یا دانشجویان دوره کارشناسی، آموزش می‌دهند. نکته مهم اینجا است که بیشتر این مدارس، دانشمندان را ملزم نمی‌کنند که برای فارغ‌التحصیلی، دوره‌ای در زمینه کار با چوب را بگذرانند.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:‌ higher_education_that_includes_timber_engineering.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .