مقاله تحلیلی :پنج ویژگی مهم ملات

مقاله تحلیلی :پنج ویژگی مهم ملات

در پروژه‌های ساخت و ساز ملات تازه مخلوط شده باید کارایی خوبی داشته باشد و ملات سخت شده باید دارای خصوصیاتی همچون مقاومت لازم، انعطاف پذیری خمشی در قسمت زیرین، تغییر شکل کم و پایداری باشد.

1. کارایی ملات تازه: کارایی ملات تازه به ویژگی‌های گسترده‌ای از ملات به لحاظ ساخت و ساز راحت و کیفیت مناسب اشاره دارد که عبارت‌اند از: غلظت و حفظ آب. ملاطی که غلظت و روانی خوبی داشته باشد در نازک کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور یکدست بر روی آجرها قرار می‌گیرد و به خوبی به کف می‌چسبد.

الف. قابلیت تحرک (غلظت): قابلیت تحرک ملات ویژگی است که توسط آن ملات می‌تواند تحت وزن مرده و یا نیروی خارجی جریان داشته باشد. سیالیت که توسط «درجه فرو رفتگی» بیان می‌شود، معمولاً با غلظت ملات مشخص می‌شود. هرچه فرو رفتگی بیشتر باشد، غلظت ملات بهتر خواهد بود. تعیین میزان غلظت ملات باید با توجه به نوع بنایی، شرایط ساخت و ساز و آب و هوا صورت گیرد. قوام و غلظت ملات باید با توجه به نیازهای پروژه مشخص شود.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

5_important_engineering_properties_of_mortar.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

برچسب ها: 
درباره نویسنده
عکس‌های الهه رحیمی

الهه رحیمی

مهندس سازه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
ساخت ملات سیمانی برای نما
سلام . وقت به خیر . ببخشید برای کاری که در دست دارم به مشکل خوردم و نتونستم مرجعی برای دریافت جواب پیدا کنم. مجبور به این مزاحمت شدم. آیا فرمولی برای تعیین مقدار وزن مصالح لازم در تهیه انواع ملات ها داریم ؟ من باید قسمت بالای دیوار داخلی یک حمام را سیمان سفید کنم. طول این قسمت ۵ متر و عرض آن ۱ متر هست و البته زیر کار گچ کهنه و بسیار ناصاف هست. برای تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ. از هر کدام چه مقدار لازم هست ؟ میزان غلظت ملات و نحوه کار چطور ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .