مقاله تحلیلی :کاهش یا عدم کاهش بار زنده در پارکینگ ها

مقاله تحلیلی :کاهش یا عدم کاهش بار زنده در پارکینگ ها

در حالی که کاهش بار زنده مورد نیاز برای پارکینگ بعد از چند سیکل ثابت باقی می‌ماند، اما همیشه این‌گونه نیست. هر دو استاندارد 1997 UBC و 1997 SBC، الزاماتی در خصوص کاهش بار زنده بر اساس مساحت طبقه دارند. هر دو استاندارد کاهش بار زنده یکنواخت را از 50 PSF به 40 درصد (را به 30 PSF) برای سازه پارکینگ مجاز می‌دانند. آیین نامه ساختمانی 1996 BOCA کاهش بار زنده را بر اساس سطح مؤثر در ASCE 7 تعیین می‌کند به گونه‌ای که کاهش بار زنده برای پارکینگ مجاز نیست. زمانی که اولین نسخه (2000) از IBC منتشر شد، در آن کاهش بار زنده بر اساس سطح مؤثر در ASCE 7 و همچنین کاهش بار زنده تناوبی بر اساس سطوح فرعی تعیین شد. طبق ASCE 7 کاهش بار زنده طراحی در پارکینگ مجاز نیست. با این حال اگر کاهش بار زنده تناوبی باشد، کاهش بار زنده طراحی از PSF50 به مقدار PSF30 مجاز است.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

live_load_on_parking_structures.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_12700-live_load_on_parking_structures.pdf316.86 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های civil007

ن

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
رسم و مدل سازی رمپ گرد در ایتبس
با سلام میشه لطفا بگید چجوری رمپ زیر رو که سازه فولادی با کاربری پارکینگ هست رو در ایتبس رسم و مدل سازی بکنم ؟ چند تا هم ستون کنار رمپ هست اونارو چیکار کنم ؟ این پروژه فولاد هست باید انجام بدم کلا این قسمت رمپ هارو موندم درضمن هیچ اطلاعات دیگری نداده ممنون میشم واقعا کمکم بکنید
عکس کاربر
4پاسخ
نحوه مدلسازی رمپ در ETABS
دوستان، عرض سلام و خسته نباشید. رمپ در ایتبز چگونه باید مدل شود؟ بنده دو طبقه پارکینک دارم که با رمپ به هم متصل می شوند. رمپ را بصورت یک سقف شیبدار از طبقه همکف تا زیر زمین -1 و از زیرزمین 1- تا -2 تعریف کرده ام، و رمپ ها را به صورت یک دیافراگرم صلب در نظر گرفته ام. آیا این رویه صحیح است. در صورت امکان ممنون میشم از دوستانی که تجربه مشابه دارند، در نحوه آنالیز و طراحی راهنمایی کنند.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .