مقاله تحلیلی: چهار راه کسب گواهینامه LBC

مقاله تحلیلی: چهار راه کسب گواهینامه LBC

اخیراً مرکز محیط‌زیست فریک در پیتسبورگ گواهینامه Living Building Challenge (LBC) را دریافت کرد. این جایزه معتبر پس از گذشت بیش از یک سال از فعالیت های گسترده ی سازمان حفاظت از پارک های شهر پیتسبورگ در حوزه پایداری به دست آمد.

LBC از مهندسین، معماران و طراحان می خواهد ساختمان هایی بسازند که تأثیر مثبتی بر محیط اطراف خود داشته باشند. به نظر می رسد ساختمان های ساخته‌شده با استفاده از مصالح غیر سمی و اثرگذاری کم، هم سالم و هم زیبا باشند. آن ها نسبت به مصرف خود، انرژی بیشتری تولید می کنند، تمام آب موجود در محل را جمع‌آوری، تصفیه و عناصر فرهنگ محلی و محیط طبیعی را در یک طراحی زیبا و دلپذیر ترکیب می کنند.

مرکز محیط‌زیست فریک در پیتسبورگ، یکی از 22 ساختمان در سراسر جهان است که گواهینامه LBC  از مؤسسه بین‌المللی Living Future Future  را کسب کرده است.LBC  مستلزم کار بیشتر در حوزه پایداری و عملکرد مستند حتی نسبت به LEED  است. علاوه بر آب و انرژی صفر خالص، استانداردهای ساختمان LBC، شامل مصالح ساختمانی غیر سمی نیز هست.

بازاندیشی درباره چگونگی ساخت ساختمان ها تأثیر عمده ای بر محیط‌زیست دارد. امروزه ساختمان ها %۴۱ از کل انرژی در ایالات‌متحده را مصرف می کنند و تقریباً %۴۰ از انتشار دی‌اکسیدکربن را بر عهده دارند - که در هر دو دسته فراتر از بخش-های صنعتی و حمل‌ونقل است. بااین‌حال، در سال های اخیر، بازار تحول چشم گیری داشته است. ساختمان های دارای مجوز LEED %25 انرژی کمتری مصرف می کنند، میزان انتشار دی‌اکسید کربن را یک‌سوم کاهش می دهند و 80 میلیون تن زباله از محل دفن زباله ها کاسته شده است.

 با افزایش ساختمان‌های سبز، پیش بینی می‌شود که بیشتر پروژه های آینده ساختمان های سبز باشند. شایان ذکر است که اثبات شده بازده مالی، ارزش سرمایه گذاری را دارد. متوسط افزایش ارزش برای یک ساختمان سبز %4 است، درحالی‌که هزینه های نگهداری برای ساختمان های LEED نزدیک به %20 کمتر از ساختمان‌های تجاری غیر سبز است.

چهار راه برای بازگرداندن زندگی به ساختمان ها 

با پیشرفت ساختمان های سازگار با محیط‌زیست، معماران، مهندسان و سازندگان در تلاش‌اند تا منافع زیست‌محیطی و مالی را با طرح های زیبایی شناسی ترکیب کنند. مهندسان و طراحان با استفاده از موارد زیر، به‌طور فزاینده ای به طیف وسیعی از استراتژی های ساخت‌وساز سبز روی آورده اند:

۱. کنترل نور 

سایبان های آفتابی و رف نور به جذابیت ساختمان می افزایند، اما هدف اصلی آن ها کاهش هزینه های انرژی و کاهش ردپای کربن یک ساختمان است. رف نورها همچنین بخشی از "استراتژی روشنایی روز" است که ساکنین را قادر می سازد به نور طبیعی دسترسی داشته باشند.

۲. به تنفس ساختمان کمک کنید

اندودهای رسی یک محصول ساختمانی با کارایی بالا هستند که با استفاده از خاک رس خام و ماسه، یک عنصر جذاب را به طراحی ساختمان اضافه کنند. درعین‌حال، آن ها با حفظ رطوبت نسبی بین 40 تا 70 درصد، باعث تنفس سازه و کاهش چشمگیر باکتری های موجود در هوا می شوند.

۳. گرما را به معنای واقعی اضافه کنید

چوب بهترین ماده عایق حرارتی نسبت به بتن، آجر و فولاد است. استفاده از چوب برای فضای داخلی و خارجی ساختمان، افزایش مزایای زیست‌محیطی را به دنبال دارد. تحقیقات نشان می دهد چوب به‌عنوان مصالحی گرمابخش تلقی می شود و احساس آسایش را افزایش می دهد.

۴. کف‌پوش شیک

به الزامات کف‌پوش، بیش از یک جزء زیرساختی پروژه فکر کنید. امروزه با استفاده از طیف وسیعی از کف‌پوش‌های نفوذپذیر، کف‌پوش‌هایی طراحی شده اند که به زیبایی یک ساختمان اضافه می کنند. این کف‌پوش‌ها  راهی اقتصادی و کاربردی برای جلوگیری از تجمع آب در محوطه هستند.

 صنعت ساختمان با پذیرش چالشی فراتر از استانداردهای ساختمان سازی، نقش مهمی در دید مردم از محیط اطراف خود دارد. 

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های Neshat_okhovat

نشاط اخوت

11 سال سابقه کار در شرکت راهسازی و پلسازی
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .