مقاله تحلیلی: شکست و ترک خوردگی (مطالعه موردی)

مقاله تحلیلی: شکست و ترک خوردگی (مطالعه موردی)

در طی 20 سال گذشته، زلزله 1994 نورتریج تأثیر زیادی بر آیین نامه‌ها و استانداردهای سازه‌های فولادی آمریکا (AISC) در پی داشته است. پس از زلزله 6.7 (MW) ریشتری، بازرسان 1300 اتصال شکسته شده در قاب‌های خمشی 72 ساختمان پیدا کردند که سبب نگرانی بسیاری از مردم شد.

 برای رسیدگی به مسائل شکستگی، پروژه SAC Steel، رفتار ماده، هندسه اتصال و شیوه‌های ساخت و ساز را مورد مطالعه قرار داد تا مشخص شود که چرا این اتفاق افتاده است. نتایج این پروژه به طور گسترده‌ای منتشر و در تمام الزامات لرزه‌ای فعلی AISC گنجانده شد.

یکی از سؤالاتی که در طول مطالعات به وجود آمد، بررسی اثر نوار ثانویه جوش بود. این در حالی است که یک شکاف طبیعی در اتصال ایجاد می‌شود. در این بخش با استفاده از مکانیک شکست به مطالعه تأثیر ترک میله در محل، بر رفتار اتصال و هنگامی که جوش بال به پشتبند کاملاً انجام شده باشد، پرداخته می‌شود.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

fracture_case_studies_part_3.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_14340-fracture_case_studies_part_3.pdf403.15 KB
درباره نویسنده
عکس‌های civil007

ن

سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ترک کنار ستون
ببخشید من یه ساختمان بتنی سه طبقه دارم در کنار یکی از ستون هان حدودا به ارتفاع ۲ متر ترک کنار ستون ایجاد شده عرض ترک هم حدود دو میلیمتره و هر دو طرف دیوار مشخصه میخواستم بدونم دلیلش چیه و آیا خطری برای ساختمان داره ممنون میشم راهنمایی کنید
عکس کاربر
1پاسخ
مقدار ضریب ترک خوردگی پیچشی

سلام دوستان عزیز در مورد مقدار ضریب ترک خوردگی پیچشی امکان داره راهنمایی کنند

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .