مقاله تحلیلی: تزریق دوغاب و کاربردهای آن

مقاله تحلیلی: تزریق دوغاب و کاربردهای آن

عبارت «دوغاب نفوذی» کاربرد وسیعی دارد، اما اغلب نادرست استفاده می‌شود. باوجود این که به نظر می‌رسد نوع خاصی از دوغاب ریزی را توضیح می‌دهد، اما از آن جایی که این عبارت به دامنه گسترده‌ای از فرآیندها بر می‌گردد، به‌طور ویژه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این عبارت برای آن چه که عمدتاً به دوغاب ریزی فشاری اطلاق می‌شود، صحیح‌تر است. دوغاب ریزی فشاری، تزریق فشاری مستقیم یک دوغاب مایع به درون زمین است تا فضای میان دانه‌ها را پر کند. این روش دوغاب ریزی، یک روش در میان قدیمی‌ترین روش‌های دوغاب ریزی خاک است. ابتدا شما سوراخی در خاک ایجاد می‌کنید و خاک با تزریق آن متراکم می‌شود. می‌توانید یک لوله تزریق به داخل زمین فرو کنید و سپس هر میزان از مواد مایع را به قسمت‌های مسئله دار خاک پمپاژ کنید. این ماده به فضاهای میان خاک‌های دانه‌ای نفوذ می‌کند و بنابراین آن‌ها را به هم قفل می‌کند. در بعضی موارد، نواحی مشخصی در عمق لایه‌ها هدف قرار می‌گیرند. لطفاً یادداشتی از موارد مشخص همچون قطر سوراخ، نوع لوله تزریق و سایر مواد اولیه تهیه کنید.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

permeation_grouting_and_its_uses.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_12130-permeation_grouting_and_its_uses.pdf183.04 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های مهسا رضوانی

مهسا رضوانی

سابقه مترجمی همزمان برای مدیریت پروژه در یک پروژه ساختمانی با سیستم ICF در بابلسر به مدت یک سال - علاقه مند به بحث ها کارگاه ها و مقالات در زمینه مدیریت ساخت و BIM
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
چرا بتن را تا زیر بیس پلیت بالا نمی آورند و از گروت استفاده می کنند؟
چرا بتن را تا زیر بیس پلیت بالا نمی آورند و از گروت استفاده می کنند و همچنین برای تجهیزات چرا باید به جای بتن روی گروت بنشینند ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .