ضرورت تغییر قانون نظام مهندسی ساختمان

13 مهر 1394 - 06:58

دبیر انجمن‌های صنفی و تشکل های مهندسی ساختمان استان تهران بر ضرورت تغییر قانون نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مشرفی در نشستی خبری با بیان اینکه وجود فارغ التحصیلان زیاد در حوزه ساخت و ساز مشکلات فراوانی برای اشتغال به‌کار جوانان فراهم کرده، بنابراین خواستار اصلاح قوانین مربوطه در نظام مهندسی هستیم، گفت: باید توسط هیات مدیره این سازمان‌ها در کشور عملی شود تا زمینه اشتغال این گروه در حوزه ساخت و ساز بیش از پیش تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه قانون سازمان نظام مهندسی مربوط به سال ۷۴ است و باید قوانین این سازمان را اصلاح و برای ۴ ناظر شدن پروانه های ساختمانی تلاش کرد، افزود: بدون شک تشکل‌های صنفی و انجمن‌های مهندسی بازوی توانمندی برای سازمان های نظام مهندسی هستند و هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی باید در تمام عرصه‌های ساخت و ساز کشور ورود پیدا کنند تا شاهد احداث کیفی ساختمان‌ها در کشور باشیم.

دبیر انجمن‌های صنفی و تشکل‌های مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: تلاش در جهت خروج از رکود حوزه ساخت و ساز، استفاده بهینه از ظرفیت‌های مهندسی کشور، پاسخگو بودن، رعایت قانون و مقررات، توجه به معیشت مهندسان، تسهیل قوانین برای اخذ صلاحیت و پروانه اشتغال و تلاش برای ایجاد ارتباط نزذدیک بین مالک و مهندسان در حوزه ساخت و ساز از دیگر مسایلی است که باید به آنها توجه شود.

همچنین غلامرضا منفر افزود: جلوگیری از امضا فروشی در حوزه ساخت و ساز یکی از مشکلات این حوزه است که در آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هرچند که کیفیت ساخت وساز در ایران مطلوب نیست اما نسبت به یک دهه پیش کیفیت احداث بسیار خوب شده است، گفت: امیدواریم طی یک دهه آینده شاهد جهش در ارتقا یکیفیت ساخت و ساز در کشور باشیم.

حکمت امیری عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران هم در این نشست، گفت: توزیع عادلانه کار در بین مهندسان عضو یکی دیگر از مشکلات سازمان نظام مهندسی است که باید در حوزه ساخت و ساز مورد توجه جدی قرار گیرد در حالی که سازمان نظام مهندسی استان تهران با ۱۱۰ هزار مهندس عضو هم اکنون فاقد یک ساختمان مناسب است.

وی با بیان اینکه وجود برخی از رشته های مهندسی در سازمان نظام مهندسی که باید به صورت تخصصی بر حوزه ساخت وساز کشور نظارت کنند، بسیار کمرنگ است لذا باید این معضل نظام مهندسی برطرف شود، گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی هم بسیار ضروری است.

منبع:+

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه