نمایشگاه عکس «کپنهاک قدیم در تهران قدیم»

13 مهر 1395 - 11:33
نمایشگاه عکس «کپنهاک قدیم در تهران قدیم»

نمایشگاه عکس «کپنهاک قدیم در تهران قدیم» با حمایت شهرداری منطقه ۱۲ تهران و همفکری بهرام فریور صدری از نهم تا پانزدهم مهرماه جاری در سرای کاظمی برقرار میباشد. در این نمایشگاه عکس های علی فاطمی از کپنهاک؛ پایتخت دانمارک در محله قدیمی تهران در سرای کاظمی به نمایش گذاشته شده است.
 
موضوع نمایشگاه از زبان علی فاطمی:
بارانداز نوو هاون در کپنهاگ، پایتخت دانمارک واقع شده است. این بارانداز که اکنون بخش مرکزی کپنهاگ را تشکیل میدهد، محلی برای زندگی، کسب، رستوران، کافه و رفت و آمد فراوان توریست می باشد. این محله بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد. خانه هانس کریستین اندرسن در اینجا واقع شده است که به همان شکل اصلی نگهداری می شود. همچنین خانه اپرای ۵۰۰ ساله کپنهاگ، که مرکز موسیقی این شهر است را در نزدیکی اینجا می بینیم.
 
هدف من از عکاسی این محله، این است که نشان دهم چگونه مردم این منطقه با چند سطل رنگ و حفظ عناصر قدیمی، دیوارها، پنجره ها و کوچه های تنگاتنگ، توانسته اند زیبایی و طراوت آن را حفظ نمایند؛ المان های زیبا و بسیار ساده مانند چند گلدان یا یک درخت، پنجره ها و دیوارهای رنگ شده زیبا و با سلیقه، توانسته است به لطافت و صمیمیت فضای زندگی ساکنین این محله بسیار قدیمی کمک نماید.
 
ایرانیان به گونه خود، با ساده زیستی و توجه به همین سبک و سیاق زندگی و استفاده از درخت و گلدان، درها و پنجره های چوبی رنگارنگ و زیبا، حوض و فواره، دیوارهای خشتی و آجری، معماری شگفت انگیز خود را از دیر باز داشته اند.
 
سخن این نمایشگاه این است که یادآوری کند چگونه میتوان با هزینه ای اندک و عدم تخریب گذشته، بلکه با حفظ و مرمت آن با همان سبک و روش قدیم، بتوان در هر محله ای، پیرامونی زیبا و شگفت انگیز برای زندگی داشت…
سرای کاظمی، نمونه ای دیگر از این بازیافت زیبا و بدیع معماری کهن ایرانیان است.
نمایشگاه عکس «کپنهاک قدیم در تهران قدیم»
* بازدید برای عموم آزاد و رایگان می باشد.
زمان بازدید: ۹ الی ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۵، ساعت ۹ الی ۱۸
مکان: میدان توپخانه، خیابان ناصر خسرو٬ خیابان ۱۵خرداد٬ به سمت شرق٬ کوچه امامزاده یحیی٬ روبروی امامزاده، بن بست طهماسبی، سرای کاظمی

 

لینک اصلی خبر

  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه